Strona Główna » Poznańskie autobusy na Retro Motor Show
UWAGA!

Witryna może nie wyświetlać się poprawnie ze względu na trwające prace modernizacyjne!
Uprzejmie przepraszamy za utrudnienia.

Komunikaty

12  14  16
  PST
12  14  16
  AWARIA NA PST
183
06.04.2020 Tymczasowe zawieszenie funkcjonowania przystanków „Dojazd Szpital”
243
06.04.2020 Kursy linii 243 - tylko do os. Dębina
180  184
04.04.2020
05.04.2020
Funkcjonowanie linii 180 i 184 w sobotę i niedzielę
158  168  238  243  322
02.04.2020 Wzmocnienie kursów linii 158, 180 i 322 oraz linii nocnych 238 i 243 [AKTUALIZACJA]
201  T21
30.03.2020
31.03.2020
Autobusy T21 zamiast nocnych tramwajów w nocy z poniedziałku na wtorek
1  2  3  4  5  ...
30.03.2020 Ważne zmiany w komunikacji miejskiej od 30 marca
166  181  184  238
27.03.2020 Zmiany w komunikacji w związku z zamknięciem wjazdu pod Szpital Miejski przy ul. Szwajcarskiej
12  16
24.03.2020 Dodatkowe kursy na trasie PST – od 24 marca
152  155  157  162  165  ...
23.03.2020 Remont dworca autobusowego przy rondzie Rataje – zmiany w komunikacji
    Na liniach nocnych obowiązują przystanki na żądanie
162  196  244
16.03.2020 Kolejny etap prac kanalizacyjnych na Krzesinach
5  13  16  201  202  ...
16.03.2020 Remont trasy tramwajowej przez Most św. Rocha
  Więcej komunikatów...
Sprawdź nasze oferty pracy!
retro-motor-showTargi Pojazdów Zabytkowych, co roku przyciągają największych pasjonatów zabytkowej motoryzacji, chcących zarówno obejrzeć pięknie odrestaurowane auta jak i kupić wymarzonego klasyka. W tym roku MPK Poznań Sp. z o.o. zaprezentowało kultowe autobusy z drugiej połowy XX wieku. Zobacz zdjęcia.

Na stoisku w hali 7A można było zobaczyć komunikacyjne klasyki: Jelcza 043 zwanego potocznie „Ogórkiem” oraz „krótkiego” Ikarusa 260.04. Przez wiele lat Jelcze były podstawowym typem taboru autobusowego w Poznaniu. Fabrycznie nowe wersje 043 Caro dotarły do Poznania w latach 1964-1978 i było ich 32 szt. Z kolei jednoczłonowe Ikarusy wprowadzono do ruchu liniowego w Poznaniu w 1983 r. Po ulicach miasta kursowały aż do 2010 roku, kiedy to oficjalnie MPK Poznań wycofało autobusy wysokopodłogowe z regularnych linii. Dla tych, którzy zastanawiali się nad tym, aby zasiąść za sterami nowoczesnego miejskiego autobusu przygotowaliśmy punkt konsultacyjny działu personalnego.
Poza autobusami w hali 7A można było zobaczyć historyczne maszyny rolnicze i pojazdy wojskowe.

retro-motor-show-mapa-ekspozycjiWarto też było zajrzeć do innych hal, które wypełniły nie tylko pojazdy, ale i stoiska firm motoryzacyjnych i miłośników. Retro Motor Show to przecież wydarzenie, skupiające automobilkluby, wystawców indywidualnych oraz firmy zajmujące się renowacją klasycznych pojazdów. Podczas Targów można było obejrzeć strefę Retro Tunningu, na której zwiedzający zobaczyli samochody właścicieli, którzy postanowili zmodyfikować wybrane parametry swoich klasyków. Dzięki wprowadzonym modyfikacjom auta mają nie tylko lepsze osiągi, ale także stają się wyjątkowymi i niepowtarzalnymi działami sztuki.

Wzorem lat ubiegłych w programie nie zabrakło Giełdy Pojazdów Zabytkowych, podczas której można było stać się właścicielem nowego samochodu.