Wyszukiwarka

Newsletter

Informacja ZTM o funkcjonowaniu komunikacji miejskiej

tel. 61 646 33 44

Telefon alarmowy Centrali Nadzoru Ruchu

tel. 19 445

Aplikacja myMPK

pobierz z
google-play
uitp-logo-2014
Elektryczny Mercedes na ulicach Poznania

Komunikaty

160  183
14.10.2019 Tymczasowa zmiana lokalizacji przystanku „Os. Reduta” / Przywrócenie funkcjonowania przystanków „Truskawiecka”
184
14.10.2019 Zmiana rozkładu jazdy linii 184
147  151  167  174  184  ...
10.10.2019 Tymczasowa zmiana lokalizacji przystanków „Os. Piastowskie” i „Naramowicka/Serbska”
201  202  231
08.10.2019
24.10.2019
Przeglądy stacji prostownikowych
154  157  162  196  233  ...
07.10.2019 Zmiany lokalizacji przystanków
155  166  192  232  245
05.10.2019 Przystanki „Osiedle Czecha”
183  185  234  322
03.10.2019 Przywrócenie lokalizacji przystanku „Naramowicka/Serbska”
1  6  7  9  12  ...
01.10.2019 Zmiany w rozkładach jazdy od 1 października
  30.09.2019 Zmiana lokalizacji przystanków „Trójpole”, „Oliwkowa”, „Porzeczkowa”
160
25.09.2019 Zmiana lokalizacji przystanków „Kartuska”
168  178  190  193  246  ...
16.09.2019 Zmiana lokalizacji przystanku „Trójpole”
146  178
10.09.2019 Zmiana lokalizacji przystanku „Łęgowskiego”
178
04.09.2019 Korekta trasy linii nr 178
wszystkie linie tramwajowe i autobusowe
02.09.2019 Zasadniczy rozkład jazdy 2019/2020. Nowe linie autobusowe i przystanki
  Więcej komunikatów...
Sprawdź nasze oferty pracy!
mercedes-citaro-01Taki właśnie elektryczny, bezemisyjny autobus eCitaro pojawiać się będzie przez najbliższy tydzień na liniach 163 i 190 w ramach testów, które przeprowadzamy wspólnie z firmą EvoBus Polska Sp. z o.o.





mercedes-citaro-02- Dominującym trendem w dzisiejszej motoryzacji  jest elektromobilność jako odpowiedź na rosnące zanieczyszczenie powietrza – mówi Wojciech Tulibacki, prezes poznańskiego MPK. – Co prawda od dawna kupujemy autobusy o najbardziej restrykcyjnej normie emisji spalin, ale chcemy być w zgodzie z obowiązującymi trendami. Kupiliśmy już 21 elektrycznych autobusów marki Solaris, które dotrą do nas niebawem, ale uważnie przyglądamy się temu co dzieje się w branży, bo jesteśmy otwarci na nowe technologie. Dlatego postanowiliśmy sprawdzić jak eCitaro sprawdza się w naszych warunkach eksploatacyjnych.

mercedes-citaro-03Testowany autobus ma 82 miejsca dla pasażerów, ładowarki USB, systemy bezpieczeństwa ESP, ASR i Asystent hamowania BAS oraz układ rekuperacji. Magazyn energii stanowią w nim baterie NMC o pojemności 243 kWh, firmy AKASOL, z układem chłodzenia. Zastosowano w eCitaro ładowanie typu plug-in. System sterowania klimatyzacją i ogrzewaniem pracuje w trybie w pełni zautomatyzowanym "całość zarządzana jest przez „inteligentny thermomanagement”.

mercedes-citaro-04- Nasz autobus przeszedł wielomiesięczne testy związanie z zarządzeniem termiką i zużyciem energii w najbardziej surowych warunkach klimatycznych – mówi Alexander Skrzypczak, menedżer ds. kluczowych klientów w firmie EvoBus Polska – od Hiszpanii po Finlandię gdzie temperatury osiągały skrajne wartości, od +35 stopni do -10. Temperatura komfortu w przestrzeni pasażerskiej dobierana jest przez algorytm w zależności od temperatury zewnętrznej, a siła nadmuchu powietrza dostosowana jest do liczby pasażerów i stanu załadowania autobusu.

Ponieważ nadchodzą upalne dni, pasażerowie linii 163 i 190 będą mogli sami się o tym przekonać.
 

Do poprawnego wyświetlania strony niezbędne jest posiadanie zainstalowanej w systemie operacyjnym jednej z przeglądarek: Internet Explorer 7, FireFox 2, Opera 9.5, Safari 3 lub nowszych.

 

Na tej stronie używamy cookies i podobnych technologii, aby m.in. zapamiętać Twoje ulubione ustawienia i szybciej wyświetlać Ci je podczas kolejnych wizyt tutaj lub w celu świadczenia usługi. W każdej chwili możesz zmienić ustawienia cookies w Twojej przeglądarce i uniemożliwić zapisywanie ich na Twoim dysku. Dowiedz się więcej z naszej polityki prywatności i polityki cookies.

 

Designed By Soul & Mind