Wyszukiwarka

Newsletter

Informacja ZTM o funkcjonowaniu komunikacji miejskiej

tel. 61 646 33 44

Telefon alarmowy Centrali Nadzoru Ruchu

tel. 19 445

Aplikacja myMPK

pobierz z
google-play
uitp-logo-2014
Elektryczny Mercedes na ulicach Poznania

Komunikaty

146  160  195  236
18.05.2019 Przedłużenie zmian w komunikacji na ulicy Biskupińskiej
146  174  191  198  348
18.05.2019 Zmiana organizacji ruchu na wiadukcie nad stacją PST „Szymanowskiego”
834
14.05.2019 Zamknięcie przejazdu kolejowego w Rokietnicy
181  192  232
09.05.2019 Zakończenie prac drogowych na ul. Piaśnickiej
188  198  902
06.05.2019 Zmiany na linii 188
155  162  166  196
05.05.2019 Zmiany na Żegrzu od 5 maja 2019 r.
T1
15.04.2019 Zmiana organizacji ruchu na rondzie Żegrze
6  8  T6
15.04.2019 Prace sieciowe na ul. Warszawskiej
T1
10.04.2019 Zmiany na rondzie Żegrze od 10/11 kwietnia
152  155  162  165  166  ...
07.04.2019 Zmiany na Żegrzu i Chartowie
155  162  166  192  196  ...
16.03.2019 Prace na skrzyżowaniach Żegrze/Bobrzańska i Chartowo/Wiatraczna – etap I
  Więcej komunikatów...
Sprawdź nasze oferty pracy!
mercedes-citaro-01Taki właśnie elektryczny, bezemisyjny autobus eCitaro pojawiać się będzie przez najbliższy tydzień na liniach 163 i 190 w ramach testów, które przeprowadzamy wspólnie z firmą EvoBus Polska Sp. z o.o.





mercedes-citaro-02- Dominującym trendem w dzisiejszej motoryzacji  jest elektromobilność jako odpowiedź na rosnące zanieczyszczenie powietrza – mówi Wojciech Tulibacki, prezes poznańskiego MPK. – Co prawda od dawna kupujemy autobusy o najbardziej restrykcyjnej normie emisji spalin, ale chcemy być w zgodzie z obowiązującymi trendami. Kupiliśmy już 21 elektrycznych autobusów marki Solaris, które dotrą do nas niebawem, ale uważnie przyglądamy się temu co dzieje się w branży, bo jesteśmy otwarci na nowe technologie. Dlatego postanowiliśmy sprawdzić jak eCitaro sprawdza się w naszych warunkach eksploatacyjnych.

mercedes-citaro-03Testowany autobus ma 82 miejsca dla pasażerów, ładowarki USB, systemy bezpieczeństwa ESP, ASR i Asystent hamowania BAS oraz układ rekuperacji. Magazyn energii stanowią w nim baterie NMC o pojemności 243 kWh, firmy AKASOL, z układem chłodzenia. Zastosowano w eCitaro ładowanie typu plug-in. System sterowania klimatyzacją i ogrzewaniem pracuje w trybie w pełni zautomatyzowanym "całość zarządzana jest przez „inteligentny thermomanagement”.

mercedes-citaro-04- Nasz autobus przeszedł wielomiesięczne testy związanie z zarządzeniem termiką i zużyciem energii w najbardziej surowych warunkach klimatycznych – mówi Alexander Skrzypczak, menedżer ds. kluczowych klientów w firmie EvoBus Polska – od Hiszpanii po Finlandię gdzie temperatury osiągały skrajne wartości, od +35 stopni do -10. Temperatura komfortu w przestrzeni pasażerskiej dobierana jest przez algorytm w zależności od temperatury zewnętrznej, a siła nadmuchu powietrza dostosowana jest do liczby pasażerów i stanu załadowania autobusu.

Ponieważ nadchodzą upalne dni, pasażerowie linii 163 i 190 będą mogli sami się o tym przekonać.
 

Do poprawnego wyświetlania strony niezbędne jest posiadanie zainstalowanej w systemie operacyjnym jednej z przeglądarek: Internet Explorer 7, FireFox 2, Opera 9.5, Safari 3 lub nowszych.

 

Na tej stronie używamy cookies i podobnych technologii, aby m.in. zapamiętać Twoje ulubione ustawienia i szybciej wyświetlać Ci je podczas kolejnych wizyt tutaj lub w celu świadczenia usługi. W każdej chwili możesz zmienić ustawienia cookies w Twojej przeglądarce i uniemożliwić zapisywanie ich na Twoim dysku. Dowiedz się więcej z naszej polityki prywatności i polityki cookies.

 

Designed By Soul & Mind