Wyszukiwarka

Newsletter

Informacja ZTM o funkcjonowaniu komunikacji miejskiej

tel. 61 646 33 44

Telefon alarmowy Centrali Nadzoru Ruchu

tel. 19 445

Aplikacja myMPK

pobierz z
google-play
uitp-logo-2014
Dbamy o dobry stan torowisk - plan remontów w 2019 roku

Komunikaty

181  192  232
23.04.2019 Prace drogowe na ul. Piaśnickiej
146  160  195
18.04.2019 Zamknięcie przejazdu kolejowego na ul. Biskupińskiej
wszystkie linie tramwajowe i autobusowe
18.04.2019
23.04.2019
Funkcjonowanie komunikacji miejskiej w czasie świąt Wielkanocnych
T1
15.04.2019 Zmiana organizacji ruchu na rondzie Żegrze
171  243
15.04.2019 28 Czerwca 1956 r.: zmiana tras linii 171 i 243
231
15.04.2019 Likwidacja przystanku „Gwarna” dla linii 231
6  8  T6
15.04.2019 Prace sieciowe na ul. Warszawskiej
2  9  10  11  151  ...
15.04.2019
30.04.2019
28 Czerwca 1956 r.: remont torowiska
164  170  195
15.04.2019 Zamknięcie przejazdu kolejowego na ul. Golęcińskiej
T1
10.04.2019 Zmiany na rondzie Żegrze od 10/11 kwietnia
152  155  162  165  166  ...
07.04.2019 Zmiany na Żegrzu i Chartowie
152  155
05.04.201913:00 Przywrócenie stałej lokalizacji przystanków „Kobylepole”
202  144  146  147  154  ...
01.04.2019 Zmiany od 1 kwietnia 2019 r.
184
16.03.2019 Zmiana rozkładu jazdy linii 184
155  162  166  192  196  ...
16.03.2019 Prace na skrzyżowaniach Żegrze/Bobrzańska i Chartowo/Wiatraczna – etap I
146  174  191  348
01.02.2019
30.04.2019
Remont wiaduktu nad stacją PST „Szymanowskiego”
  Więcej komunikatów...
Sprawdź nasze oferty pracy!
warszawska-linia-829,5 milionów złotych zaplanowano w tym roku na odnowę infrastruktury publicznego transportu zbiorowego. Aż 25 mln zł z tej kwoty przeznaczonych zostanie na prace torowo-sieciowe. Wśród najpoważniejszych i mających największe znaczenie dla komunikacji są naprawy przy rondzie Śródka, na ul. Głogowskiej, a także wymiana sieci trakcyjnej na ul. Warszawskiej.

- Miasto nieustannie zachęca do korzystania z transportu publicznego. Mamy świadomość, że niezbędne jest stałe inwestowanie w infrastrukturę. Tylko bieżące podnoszenie jej jakości pozwala zwiększyć bezpieczeństwo, komfort, sprawność, szybkość i niezawodność komunikacji. Dlatego, poza inwestowaniem w budowę nowych tras tramwajowych, jak na Naramowice, w Ratajczaka, czy do Unii Lubelskiej, stale modernizowana jest istniejąca infrastruktura – mówi Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta Poznania.

torowiska-do-naprawy-2019W tym roku zaplanowano kolejne, istotne dla układu komunikacyjnego remonty. Na ten cel Miasto przeznaczy 29,5 milionów złotych. To kwota ponad dziewięciokrotnie większa w porównaniu do 2014 roku, kiedy to na naprawę infrastruktury wydano zaledwie 2,9 mln zł.  Od tego czasu systematycznie wzrastały wydatki na remonty poznańskich torowisk.

- Przez ostatnie cztery lata na odnowę infrastruktury przeznaczyliśmy około 90 milionów złotych, a od 2019 do 2023 roku planujemy wydać ponad 140 milionów – dodaje Mariusz Wiśniewski.

Tylko w zeszłym roku wymieniono torowisko o długości około 2,5 km toru pojedynczego, sieć trakcyjną - około 6 km toru pojedynczego, zmodernizowana została jedna podstacja, dwa przystanki, siedem zwrotnic oraz wymieniono 1,5 km kabli trakcyjnych.

torowiska-do-naprawy-2019-3- Wśród najpoważniejszych zadań, jakie czekają nas w tym roku, są prace w rejonie ronda Śródka i na okolicznych trasach tramwajowych. Na ul. Warszawskiej wymieniona zostanie sieć trakcyjna, przeprowadzone zostaną naprawy nawierzchni torowej na ul. Wolnica i na łuku w ciągu ul. Wyszyńskiego oraz na Jana Pawła II. Prace te podzielono na etapy, aby w jak największym stopniu ograniczyć uciążliwości dla kierowców, pasażerów i pieszych – zaznacza Wojciech Tulibacki, prezes zarządu MPK Poznań.

Istotne dla pasażerów będzie także zamknięcie dla ruchu tramwajowego fragmentu ul. Głogowskiej w związku z pracami prowadzonymi przez Aquanet. - Zależy nam na tym, aby minimalizować ewentualne niedogodności dla mieszkańców, dlatego wykorzystamy ten czas na niezbędne naprawy torowiska, wymianę zwrotnic i montaż nowego systemu sterowania na pętli Górczyn oraz remont przejazdu Ściegiennego - Głogowska – dodaje Tomasz Łapszewicz, zastępca dyrektora ZTM.

torowiska-do-naprawy-2019-4Pierwszy z zaplanowanych na ten rok remontów rozpocznie się już pod koniec marca: przez dwa dni na pętli Piątkowska będą prowadzone prace sieciowe. Kolejny, również weekendowy remont, zaplanowano na początku kwietnia na węźle Głogowska-Hetmańska, gdzie wymieniona zostanie zwrotnica zjazdowa do Górczyna.

- Zarząd Transportu Miejskiego organizuje transport publiczny na czas prowadzonych prac w taki sposób, aby zmiany były jak najmniej odczuwalne przez pasażerów – mówi Tomasz Łapszewicz.

W czasie wyłączenia z użytkowania pętli Piątkowskiej, czyli w weekend 30-31 marca, zawieszone będzie kursowanie tramwajów linii nr 9 i 11. W zamian uruchomiona zostanie linia nr 29, która będzie kursować z Dębca, przez centrum, do Starołęki. Zmienione zostaną również trasy linii autobusowych nr 160 i 190 – autobusy pojadą w taki sposób, aby w jak największym stopniu mogli z nich skorzystać pasażerowie na co dzień podróżujący tramwajami linii 9 i 11.

torowiska-do-naprawy-2019-mapaTydzień później przeprowadzona zostanie wymiana zwrotnicy zjazdowej w kierunku Górczyna (na ul. Głogowskiej przy skrzyżowaniu z ul. Hetmańską). W związku z tym w dniach 6 i 7 kwietnia zmienionymi trasami będą kursować tramwaje linii nr 5, 8 i 14, a na odcinku Głogowska/Hetmańska - Górczyn uruchomiona zostanie linia autobusowa „za tramwaj” T5.

ZTM i MPK będą na bieżąco informować o zmianach komunikacji, wynikających z kolejnych remontów.

W tym roku powstaną także – na Ogrodach i Dębcu – nowe pomieszczenia dla Punktów Nadzoru Ruchu MPK oraz Punktów Obsługi Klienta ZTM. W miejsce funkcjonujących obecnie, mocno już wyeksploatowanych lub tymczasowych obiektów, powstaną budynki łączące trzy funkcje: punktu socjalnego dla prowadzących pojazdy, Punktu Nadzoru Ruchu oraz Punktu Obsługi Klienta. Nowe pawilony wpiszą się swoją architekturą w miejską infrastrukturę. Prace przy ich budowie nie będą miały wpływu na ruch tramwajów i autobusów.
 

Do poprawnego wyświetlania strony niezbędne jest posiadanie zainstalowanej w systemie operacyjnym jednej z przeglądarek: Internet Explorer 7, FireFox 2, Opera 9.5, Safari 3 lub nowszych.

 

Na tej stronie używamy cookies i podobnych technologii, aby m.in. zapamiętać Twoje ulubione ustawienia i szybciej wyświetlać Ci je podczas kolejnych wizyt tutaj lub w celu świadczenia usługi. W każdej chwili możesz zmienić ustawienia cookies w Twojej przeglądarce i uniemożliwić zapisywanie ich na Twoim dysku. Dowiedz się więcej z naszej polityki prywatności i polityki cookies.

 

Designed By Soul & Mind