Wyszukiwarka

Newsletter

Informacja ZTM o funkcjonowaniu komunikacji miejskiej

tel. 61 646 33 44

Telefon alarmowy Centrali Nadzoru Ruchu

tel. 19 445

Aplikacja myMPK

pobierz z
google-play
uitp-logo-2014
Dbamy o dobry stan torowisk - plan remontów w 2019 roku

Komunikaty

183  185  234  322
  Przystanek „Naramowicka/Serbska”
155  162  166  196  238  ...
24.06.2019
27.06.2019
Zmiany na Żegrzu
2  100  160  171  174  ...
23.06.2019 Bieg Lotto Poznański Czerwiec ‘56
186  195  833  834
20.06.2019 Psarskie: otwarcie przejazdu
4  5  6  7  8  ...
20.06.2019 II etap prac na rondzie Śródka / Prace torowo-wodociągowe na ul. Głogowskiej
201  231  232  233  234  ...
20.06.2019 Zakończenie prac torowych na Moście Teatralnym
wszystkie linie tramwajowe i autobusowe
20.06.2019
23.06.2019
Długi weekend 20 - 23.06.2019
wszystkie linie tramwajowe i autobusowe
20.06.2019
01.09.2019
Letni rozkład jazdy
243
13.06.2019 Zmiana lokalizacji przystanku „Luboń/Podgórna”
160  183
12.06.2019 Tymczasowa likwidacja przystanków „Truskawiecka”
186  195  833  834
08.06.2019
20.06.2019
Psarskie: zamknięty przejazd kolejowy
155  162  166  196
06.06.2019 Zmiany na Żegrzu od 6 czerwca 2019 r.
182  191  193  195
04.06.2019 Zmiana lokalizacji przystanku „Niestachowska”
12  14  201
01.06.2019 Otwarcie przystanków „Most Teatralny” na trasie PST
834
28.05.2019 Otwarcie przejazdu kolejowego w Rokietnicy
237  320  321
27.05.2019 Przesunięcie przystanku Koziegłowy/Krótka
146  160  236
22.05.2019 Zmiana trasy linii 146, 160, 236
146  174  191  198  348
18.05.2019 Zmiana organizacji ruchu na wiadukcie nad stacją PST „Szymanowskiego”
188  198  902
06.05.2019 Zmiany na linii 188
T1
15.04.2019 Zmiana organizacji ruchu na rondzie Żegrze
  Więcej komunikatów...
Sprawdź nasze oferty pracy!
warszawska-linia-829,5 milionów złotych zaplanowano w tym roku na odnowę infrastruktury publicznego transportu zbiorowego. Aż 25 mln zł z tej kwoty przeznaczonych zostanie na prace torowo-sieciowe. Wśród najpoważniejszych i mających największe znaczenie dla komunikacji są naprawy przy rondzie Śródka, na ul. Głogowskiej, a także wymiana sieci trakcyjnej na ul. Warszawskiej.

- Miasto nieustannie zachęca do korzystania z transportu publicznego. Mamy świadomość, że niezbędne jest stałe inwestowanie w infrastrukturę. Tylko bieżące podnoszenie jej jakości pozwala zwiększyć bezpieczeństwo, komfort, sprawność, szybkość i niezawodność komunikacji. Dlatego, poza inwestowaniem w budowę nowych tras tramwajowych, jak na Naramowice, w Ratajczaka, czy do Unii Lubelskiej, stale modernizowana jest istniejąca infrastruktura – mówi Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta Poznania.

torowiska-do-naprawy-2019W tym roku zaplanowano kolejne, istotne dla układu komunikacyjnego remonty. Na ten cel Miasto przeznaczy 29,5 milionów złotych. To kwota ponad dziewięciokrotnie większa w porównaniu do 2014 roku, kiedy to na naprawę infrastruktury wydano zaledwie 2,9 mln zł.  Od tego czasu systematycznie wzrastały wydatki na remonty poznańskich torowisk.

- Przez ostatnie cztery lata na odnowę infrastruktury przeznaczyliśmy około 90 milionów złotych, a od 2019 do 2023 roku planujemy wydać ponad 140 milionów – dodaje Mariusz Wiśniewski.

Tylko w zeszłym roku wymieniono torowisko o długości około 2,5 km toru pojedynczego, sieć trakcyjną - około 6 km toru pojedynczego, zmodernizowana została jedna podstacja, dwa przystanki, siedem zwrotnic oraz wymieniono 1,5 km kabli trakcyjnych.

torowiska-do-naprawy-2019-3- Wśród najpoważniejszych zadań, jakie czekają nas w tym roku, są prace w rejonie ronda Śródka i na okolicznych trasach tramwajowych. Na ul. Warszawskiej wymieniona zostanie sieć trakcyjna, przeprowadzone zostaną naprawy nawierzchni torowej na ul. Wolnica i na łuku w ciągu ul. Wyszyńskiego oraz na Jana Pawła II. Prace te podzielono na etapy, aby w jak największym stopniu ograniczyć uciążliwości dla kierowców, pasażerów i pieszych – zaznacza Wojciech Tulibacki, prezes zarządu MPK Poznań.

Istotne dla pasażerów będzie także zamknięcie dla ruchu tramwajowego fragmentu ul. Głogowskiej w związku z pracami prowadzonymi przez Aquanet. - Zależy nam na tym, aby minimalizować ewentualne niedogodności dla mieszkańców, dlatego wykorzystamy ten czas na niezbędne naprawy torowiska, wymianę zwrotnic i montaż nowego systemu sterowania na pętli Górczyn oraz remont przejazdu Ściegiennego - Głogowska – dodaje Tomasz Łapszewicz, zastępca dyrektora ZTM.

torowiska-do-naprawy-2019-4Pierwszy z zaplanowanych na ten rok remontów rozpocznie się już pod koniec marca: przez dwa dni na pętli Piątkowska będą prowadzone prace sieciowe. Kolejny, również weekendowy remont, zaplanowano na początku kwietnia na węźle Głogowska-Hetmańska, gdzie wymieniona zostanie zwrotnica zjazdowa do Górczyna.

- Zarząd Transportu Miejskiego organizuje transport publiczny na czas prowadzonych prac w taki sposób, aby zmiany były jak najmniej odczuwalne przez pasażerów – mówi Tomasz Łapszewicz.

W czasie wyłączenia z użytkowania pętli Piątkowskiej, czyli w weekend 30-31 marca, zawieszone będzie kursowanie tramwajów linii nr 9 i 11. W zamian uruchomiona zostanie linia nr 29, która będzie kursować z Dębca, przez centrum, do Starołęki. Zmienione zostaną również trasy linii autobusowych nr 160 i 190 – autobusy pojadą w taki sposób, aby w jak największym stopniu mogli z nich skorzystać pasażerowie na co dzień podróżujący tramwajami linii 9 i 11.

torowiska-do-naprawy-2019-mapaTydzień później przeprowadzona zostanie wymiana zwrotnicy zjazdowej w kierunku Górczyna (na ul. Głogowskiej przy skrzyżowaniu z ul. Hetmańską). W związku z tym w dniach 6 i 7 kwietnia zmienionymi trasami będą kursować tramwaje linii nr 5, 8 i 14, a na odcinku Głogowska/Hetmańska - Górczyn uruchomiona zostanie linia autobusowa „za tramwaj” T5.

ZTM i MPK będą na bieżąco informować o zmianach komunikacji, wynikających z kolejnych remontów.

W tym roku powstaną także – na Ogrodach i Dębcu – nowe pomieszczenia dla Punktów Nadzoru Ruchu MPK oraz Punktów Obsługi Klienta ZTM. W miejsce funkcjonujących obecnie, mocno już wyeksploatowanych lub tymczasowych obiektów, powstaną budynki łączące trzy funkcje: punktu socjalnego dla prowadzących pojazdy, Punktu Nadzoru Ruchu oraz Punktu Obsługi Klienta. Nowe pawilony wpiszą się swoją architekturą w miejską infrastrukturę. Prace przy ich budowie nie będą miały wpływu na ruch tramwajów i autobusów.
 

Do poprawnego wyświetlania strony niezbędne jest posiadanie zainstalowanej w systemie operacyjnym jednej z przeglądarek: Internet Explorer 7, FireFox 2, Opera 9.5, Safari 3 lub nowszych.

 

Na tej stronie używamy cookies i podobnych technologii, aby m.in. zapamiętać Twoje ulubione ustawienia i szybciej wyświetlać Ci je podczas kolejnych wizyt tutaj lub w celu świadczenia usługi. W każdej chwili możesz zmienić ustawienia cookies w Twojej przeglądarce i uniemożliwić zapisywanie ich na Twoim dysku. Dowiedz się więcej z naszej polityki prywatności i polityki cookies.

 

Designed By Soul & Mind