Wyszukiwarka

Newsletter

Informacja ZTM o funkcjonowaniu komunikacji miejskiej

tel. 61 646 33 44

Telefon alarmowy Centrali Nadzoru Ruchu

tel. 19 445

Aplikacja myMPK

pobierz z
google-play
uitp-logo-2014
Słupek przystankowy w nowej odsłonie

Komunikaty

171  176  243
17.02.2020 Zmiana lokalizacji przystanku IPN
154  162  244
10.02.2020 Kolejny etap prac kanalizacyjnych na Krzesinach
185  188  191  198  348
03.02.2020 Zmiany stanowisk odjazdowych na dworcu Os. Sobieskiego
6  8
01.02.2020 Uruchomienie nowego przystanku „Mogileńska”
180
01.02.2020 Zmiana rozkładu jazdy linii 180
834
01.02.2020 Otwarcie przejazdu kolejowego Rokietnica-Żydowo
171  176  243
01.02.2020 Przywrócenie lokalizacji przystanku IPN
2  4  6  9  11  ...
01.02.2020 Zmiany na linii 248. Zmiany w rozkładach jazdy na liniach komunikacyjnych
171  176  243
27.01.2020 Zmiana lokalizacji przystanku Wspólna I
  Więcej komunikatów...
Sprawdź nasze oferty pracy!
slupek-przystankowy-wizualizacjaW październiku ubiegłego roku, na przystankach tramwajowych Poznań Główny w obydwu kierunkach, uruchomiliśmy dwa monitory LCD, które informują pasażerów o obowiązującym rozkładzie jazdy. Zastosowanie takiego rozwiązania jest jednak możliwe tylko na tych przystankach, na których jest zasilanie energetyczne. Tymczasem mamy w Poznaniu 458 przystanków, do których nie dotrzemy z taką technologią bo nie mają dostępu do energii elektrycznej. Chcemy jednak poprawić ich wizerunek i dlatego proponujemy nową wersję słupka przystankowego, który jest o wiele bardziej nowoczesny, estetyczny i wyposażony w praktyczną gablotę ułatwiającą wymianę zaktualizowanych rozkładów jazdy.

Uruchamiając monitory LCD z rozkładami jazdy uprzedzaliśmy, że takie nowe rozwiązanie możliwe jest do zastosowania tylko na przystankach wyposażonych w przyłącza energetyczne. Warunek ten spełnia tylko 70 procent spośród tych, na których są ustawione wiaty.
Tymczasem w sieci komunikacyjnej Poznania, oprócz przystanków z wiatami, mamy 458 przystanków bez wiat, na których nie ma zasilania i jest tylko słupek z rozkładami jazdy.
Uważamy jednak, że prezentacja rozkładu jazdy w formie papierowej, naklejonej na podkładzie blaszanym - a w takiej formie dzisiaj rozkłady jazdy są prezentowane w wszystkich słupkach przystankowych - to pewien anachronizm. Dlatego po konsultacjach z Zarządem Transportu Miejskiego i Pełnomocnikiem Prezydenta Poznania ds. Estetyki Miasta Panem Piotrem Libickim, zdecydowaliśmy się na wyposażenie słupków w gabloty.

slupek-przystankowy-montazDlaczego?
Cel jaki sobie stawiamy wprowadzając to rozwiązanie jest taki sam jaki sobie postawiliśmy mówiąc o tablicach LCD. Tym rozwiązaniem chcemy wyeliminować obecnie praktykowaną technologię wymiany rozkładów jazdy na przystankach. Obecnie, aby wymienić rozkład jazdy należy w pierwszej kolejności nakleić go na podkładzie blaszanym, zabezpieczyć przed negatywnym wpływem warunków atmosferycznych, a następnie na przystanku odkręcić nieaktualny rozkład jazdy, a w jego miejscu zamocować – przykręcić rozkład zaktualizowany.
W proponowanej wersji rozkład, po jego wydrukowaniu, umieszczać będzie można w przeznaczonych do tego celu  „kieszonkach” znajdujących się w gablotach.
Tym samym znacznie upraszczamy  proces wymiany rozkładów jazdy, a jest to istotne zwłaszcza przy zmianach rozkładów  z zimowego na letni oraz z letniego na zimowy.
Przy tej okazji w zasadzie zmianie ulega wizja architektoniczna całego słupka przystankowego.
W nowej, zmienionej formie prezentuje się znak D15/D17 informujący o przystanku autobusowym/tramwajowym, w nowej szacie graficznej zawarta jest informacja o numerach linii obsługujących przystanek oraz nazwa przystanku (tablica SIM)

W wersji testowej nowe słupki przystankowe umieściliśmy w dwóch lokalizacjach:
1. Przystanek tramwajowy linii 2 oraz 9, ul. Strzelecka/Plac Wiosny Ludów, w kierunku ul. Podgórnej
2. Przystanek autobusowy linii 193 oraz 195, ul. Przybyszewskiego, w kierunku ul. Bukowskiej.

Testy mają odpowiedzieć na pytanie - jaka będzie czytelność rozkładów jazdy umieszczonych za szybą gabloty, w zmieniających  się warunkach pogodowych. Jaki wpływ na czytelność rozkładów jazdy będzie miała wilgotność powietrza oraz mróz.
Zaznaczyć przy tym należy, że ekspozycja rozkładów jazdy w gablotach umieszczonych we wiatach przystankowych była zawsze pozytywnie oceniana. Czy zatem potrzebne są testy gablot na słupkach przystankowych? Absolutnie tak. Gablota we wiacie jest zadaszona, osłonięta z trzech stron obudową wiaty. To są zupełnie inne warunki w stosunku do tych gablot, które będą znajdowały się na słupkach przystankowych. Te gabloty nie mają zadaszenia, nie mają ścian osłonowych i będą bezpośrednio narażone na działanie mrozu, deszczu a więc wilgoci. Projektant gablot przewidział w nich odpowiedni, wewnętrzny system wentylacji, ale trzeba ten system sprawdzić.
 

Do poprawnego wyświetlania strony niezbędne jest posiadanie zainstalowanej w systemie operacyjnym jednej z przeglądarek: Internet Explorer 7, FireFox 2, Opera 9.5, Safari 3 lub nowszych.

 

Na tej stronie używamy cookies i podobnych technologii, aby m.in. zapamiętać Twoje ulubione ustawienia i szybciej wyświetlać Ci je podczas kolejnych wizyt tutaj lub w celu świadczenia usługi. W każdej chwili możesz zmienić ustawienia cookies w Twojej przeglądarce i uniemożliwić zapisywanie ich na Twoim dysku. Dowiedz się więcej z naszej polityki prywatności i polityki cookies.

 

Designed By Soul & Mind