Wyszukiwarka

Newsletter

Informacja ZTM o funkcjonowaniu komunikacji miejskiej

tel. 61 646 33 44

Telefon alarmowy Centrali Nadzoru Ruchu

tel. 19 445

Aplikacja myMPK

pobierz z
google-play
uitp-logo-2014
Słupek przystankowy w nowej odsłonie

Komunikaty

155   162   166   196   238  ...
26.06.2019
29.06.2019
ZMIANA TERMINU REMONTU na skrzyżowaniu Żegrze/Bobrzańska. / Zmiany na Żegrzu od 26 do 29 czerwca 2019 r.
184
24.06.2019
30.06.2019
Korekta trasy linii 184 w dniach 24.06-30.06 br.
183  185  234  322
  Przystanek „Naramowicka/Serbska”
155  162  166  196  238  ...
24.06.2019
27.06.2019
Zmiany na Żegrzu
186  195  833  834
20.06.2019 Psarskie: otwarcie przejazdu
4  5  6  7  8  ...
20.06.2019 II etap prac na rondzie Śródka / Prace torowo-wodociągowe na ul. Głogowskiej
201  231  232  233  234  ...
20.06.2019 Zakończenie prac torowych na Moście Teatralnym
wszystkie linie tramwajowe i autobusowe
20.06.2019
01.09.2019
Letni rozkład jazdy
243
13.06.2019 Zmiana lokalizacji przystanku „Luboń/Podgórna”
160  183
12.06.2019 Tymczasowa likwidacja przystanków „Truskawiecka”
155  162  166  196
06.06.2019 Zmiany na Żegrzu od 6 czerwca 2019 r.
182  191  193  195
04.06.2019 Zmiana lokalizacji przystanku „Niestachowska”
12  14  201
01.06.2019 Otwarcie przystanków „Most Teatralny” na trasie PST
237  320  321
27.05.2019 Przesunięcie przystanku Koziegłowy/Krótka
146  160  236
22.05.2019 Zmiana trasy linii 146, 160, 236
146  174  191  198  348
18.05.2019 Zmiana organizacji ruchu na wiadukcie nad stacją PST „Szymanowskiego”
188  198  902
06.05.2019 Zmiany na linii 188
T1
15.04.2019 Zmiana organizacji ruchu na rondzie Żegrze
  Więcej komunikatów...
Sprawdź nasze oferty pracy!
slupek-przystankowy-wizualizacjaW październiku ubiegłego roku, na przystankach tramwajowych Poznań Główny w obydwu kierunkach, uruchomiliśmy dwa monitory LCD, które informują pasażerów o obowiązującym rozkładzie jazdy. Zastosowanie takiego rozwiązania jest jednak możliwe tylko na tych przystankach, na których jest zasilanie energetyczne. Tymczasem mamy w Poznaniu 458 przystanków, do których nie dotrzemy z taką technologią bo nie mają dostępu do energii elektrycznej. Chcemy jednak poprawić ich wizerunek i dlatego proponujemy nową wersję słupka przystankowego, który jest o wiele bardziej nowoczesny, estetyczny i wyposażony w praktyczną gablotę ułatwiającą wymianę zaktualizowanych rozkładów jazdy.

Uruchamiając monitory LCD z rozkładami jazdy uprzedzaliśmy, że takie nowe rozwiązanie możliwe jest do zastosowania tylko na przystankach wyposażonych w przyłącza energetyczne. Warunek ten spełnia tylko 70 procent spośród tych, na których są ustawione wiaty.
Tymczasem w sieci komunikacyjnej Poznania, oprócz przystanków z wiatami, mamy 458 przystanków bez wiat, na których nie ma zasilania i jest tylko słupek z rozkładami jazdy.
Uważamy jednak, że prezentacja rozkładu jazdy w formie papierowej, naklejonej na podkładzie blaszanym - a w takiej formie dzisiaj rozkłady jazdy są prezentowane w wszystkich słupkach przystankowych - to pewien anachronizm. Dlatego po konsultacjach z Zarządem Transportu Miejskiego i Pełnomocnikiem Prezydenta Poznania ds. Estetyki Miasta Panem Piotrem Libickim, zdecydowaliśmy się na wyposażenie słupków w gabloty.

slupek-przystankowy-montazDlaczego?
Cel jaki sobie stawiamy wprowadzając to rozwiązanie jest taki sam jaki sobie postawiliśmy mówiąc o tablicach LCD. Tym rozwiązaniem chcemy wyeliminować obecnie praktykowaną technologię wymiany rozkładów jazdy na przystankach. Obecnie, aby wymienić rozkład jazdy należy w pierwszej kolejności nakleić go na podkładzie blaszanym, zabezpieczyć przed negatywnym wpływem warunków atmosferycznych, a następnie na przystanku odkręcić nieaktualny rozkład jazdy, a w jego miejscu zamocować – przykręcić rozkład zaktualizowany.
W proponowanej wersji rozkład, po jego wydrukowaniu, umieszczać będzie można w przeznaczonych do tego celu  „kieszonkach” znajdujących się w gablotach.
Tym samym znacznie upraszczamy  proces wymiany rozkładów jazdy, a jest to istotne zwłaszcza przy zmianach rozkładów  z zimowego na letni oraz z letniego na zimowy.
Przy tej okazji w zasadzie zmianie ulega wizja architektoniczna całego słupka przystankowego.
W nowej, zmienionej formie prezentuje się znak D15/D17 informujący o przystanku autobusowym/tramwajowym, w nowej szacie graficznej zawarta jest informacja o numerach linii obsługujących przystanek oraz nazwa przystanku (tablica SIM)

W wersji testowej nowe słupki przystankowe umieściliśmy w dwóch lokalizacjach:
1. Przystanek tramwajowy linii 2 oraz 9, ul. Strzelecka/Plac Wiosny Ludów, w kierunku ul. Podgórnej
2. Przystanek autobusowy linii 193 oraz 195, ul. Przybyszewskiego, w kierunku ul. Bukowskiej.

Testy mają odpowiedzieć na pytanie - jaka będzie czytelność rozkładów jazdy umieszczonych za szybą gabloty, w zmieniających  się warunkach pogodowych. Jaki wpływ na czytelność rozkładów jazdy będzie miała wilgotność powietrza oraz mróz.
Zaznaczyć przy tym należy, że ekspozycja rozkładów jazdy w gablotach umieszczonych we wiatach przystankowych była zawsze pozytywnie oceniana. Czy zatem potrzebne są testy gablot na słupkach przystankowych? Absolutnie tak. Gablota we wiacie jest zadaszona, osłonięta z trzech stron obudową wiaty. To są zupełnie inne warunki w stosunku do tych gablot, które będą znajdowały się na słupkach przystankowych. Te gabloty nie mają zadaszenia, nie mają ścian osłonowych i będą bezpośrednio narażone na działanie mrozu, deszczu a więc wilgoci. Projektant gablot przewidział w nich odpowiedni, wewnętrzny system wentylacji, ale trzeba ten system sprawdzić.
 

Do poprawnego wyświetlania strony niezbędne jest posiadanie zainstalowanej w systemie operacyjnym jednej z przeglądarek: Internet Explorer 7, FireFox 2, Opera 9.5, Safari 3 lub nowszych.

 

Na tej stronie używamy cookies i podobnych technologii, aby m.in. zapamiętać Twoje ulubione ustawienia i szybciej wyświetlać Ci je podczas kolejnych wizyt tutaj lub w celu świadczenia usługi. W każdej chwili możesz zmienić ustawienia cookies w Twojej przeglądarce i uniemożliwić zapisywanie ich na Twoim dysku. Dowiedz się więcej z naszej polityki prywatności i polityki cookies.

 

Designed By Soul & Mind