Wyszukiwarka

Newsletter

Informacja ZTM o funkcjonowaniu komunikacji miejskiej

tel. 61 646 33 44

Telefon alarmowy Centrali Nadzoru Ruchu

tel. 19 445

Aplikacja myMPK

pobierz z
google-play
uitp-logo-2014
Początek prac przy budowie trasy tramwajowej na Naramowice

Komunikaty

9  11  29  160  190
30.03.2019
31.03.2019
Naprawa sieci trakcyjnej na pętli Piątkowska
4  8  9  16  17
28.03.2019 Pokazy laserowe na elewacji Teatru Wielkiego
1  16  17  18  154  ...
18.03.2019 Koniec utrudnień na pętli Franowo
184
16.03.2019 Zmiana rozkładu jazdy linii 184
155  162  166  192  196  ...
16.03.2019 Prace na skrzyżowaniach Żegrze/Bobrzańska i Chartowo/Wiatraczna – etap I
154  162
13.03.2019 Zmiana lokalizacji przystanku „Ostrowska”
2  5  9  13  16
07.03.2019 Uruchomienie przystanku „Ratajczaka”
152  165  174  184  238  ...
01.03.2019 Zmiana organizacji ruchu na skrzyżowaniu Żegrze/Kurlandzka/Inflancka
188  198
01.03.2019 Zmiany na linii 188
wszystkie linie tramwajowe  237  248  T21
01.03.2019 Zmiany na liniach nocnych
146  160  168  236  246
01.03.2019 Zmiany na liniach autobusowych na Strzeszynie
152  155
26.02.2019 Przesunięcie przystanków „Kobylepole”
146  174  191  348
01.02.2019
30.04.2019
Remont wiaduktu nad stacją PST „Szymanowskiego”
  Więcej komunikatów...
Sprawdź nasze oferty pracy!
Rozpoczynają się kolejne działania związane z powstaniem trasy tramwajowej na Naramowice. Przebudowana będzie pętla Wilczak, gdzie przygotowane zostanie wyprowadzenie torowiska w kierunku północnym. Najpóźniej wiosną 2022 roku nastąpi kompleksowe uruchomienie całego układu komunikacyjnego.

13 grudnia nastąpi przekazanie terenu budowy wykonawcy. Następnego dnia wyłączona zostanie trakcja, w związku z czym tramwaje linii nr 3 nie będą dojeżdżać do pętli Wilczak. We wtorek, 18 grudnia, teren przy pętli zostanie wygrodzony i rozpocznie się wycinka drzew, która potrwa do końca tego roku. W zamian przeprowadzone będą nasadzenia kompensacyjne.

Na pętli Wilczak w pierwszej kolejności przebudowana zostanie istniejąca infrastruktura torowa i sieć trakcyjna. Prace związane są z wyprowadzeniem torowiska z pętli w kierunku Naramowic. W styczniu rozpocznie się rozbiórka przystanku, szyn i podkładów. Przebieg prac uzależniony będzie od warunków atmosferycznych.


Informacje komunikacyjne

Z uwagi na rozpoczęcie prac od piątku, 14 grudnia, zamknięta dla ruchu tramwajowego zostanie pętla Wilczak i zmieniona zostanie trasa linii tramwajowej nr 3. Tramwaj z ulicy Winogrady pojedzie ul. Murawa i Al. Solidarności do pętli Połabska. W ten sposób będzie kursował przez najbliższe miesiące. Pętla Wilczak dla ruchu tramwajowego zostanie otwarta od września przyszłego roku.

Pasażerowie dotychczas dojeżdżający tramwajem nr 3 do pętli Wilczak mogą skorzystać z jednej z wielu linii autobusowych obsługujących rejon Wilczaka i Winograd.

Z okolic Garbar można pojechać ulicą Szelągowską autobusami linii nr: 47, 51, 67, 74, 90 i 911. Z kolei od skrzyżowania ulic Słowiańskiej i Murawa, gdzie na przystanku „Os. Pod Lipami” od 14 grudnia zatrzymywać się będzie także tramwaj linii nr 3 (kursują tą trasą tramwaje linii nr 4 i 10) w rejon pętli Wilczak można dojechać autobusami linii nr 74 i 90.

Linia nr 3: GÓRCZYN – Głogowska – Królowej Jadwigi – Rondo Rataje - Jana Pawła II – Rondo Środka - Wyszyńskiego – Małe Garbary – pl. Wielkopolski – pl. Ratajskiego - Fredry – Most Teatralny - Pułaskiego – Winogrady – Murawa – Solidarności – POŁABSKA


Nowa trasa w trzy lata

Inwestycja realizowana w formule "projektuj - buduj" będzie kosztować niemal 380 mln zł, z czego ponad 155 mln zł dołoży do niej Unia Europejska w ramach dofinansowania dwóch projektów z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Pierwszy z nich to "Poprawa warunków komunikacyjnych w ciągu drogi krajowej nr 92 w Poznaniu", drugi - "Budowa trasy tramwajowej od Pętli Wilczak do Naramowic w Poznaniu".

Efektem realizacji tych projektów będzie torowisko o długości 3,3 km i niemal 7,5 km dróg (łącznie z drogami dojazdowymi i skrzyżowaniami). Na trasie tramwaju zlokalizowanych będzie 8 przystanków. Od pętli Wilczak do ul. Lechickiej tramwaj pojedzie po zachodniej stronie ul. Naramowickiej. Na skrzyżowaniu ulic Naramowickiej i Lechickiej wybudowane zostanie bezkolizyjne skrzyżowanie i wiadukty - drogowy oraz tramwajowy. Dalej, w kierunku ul. Błażeja, trasa tramwajowa poprowadzona będzie wzdłuż zachodniej strony nowo projektowanej ul. Nowa Naramowicka.

Powstanie nowy układ drogowy, a istniejący - w związku z włączeniem tramwaju - zostanie przebudowany. Takie zmiany pojawią się m.in. na skrzyżowaniu ulic Słowiańskiej, Naramowickiej i Wilczak. Ulica Naramowicka - od ul. Słowiańskiej do ul. Serbskiej - zyska nową nawierzchnię, zaś na odcinku od ul. Serbskiej do węzła Naramowicka zostanie kompleksowo przebudowana. Zmodernizowane zostaną skrzyżowania ulicy Naramowickiej z Serbską, a także z ulicami Czarna Rola, Włodarską i Ziarnistą.

W miejscu jednopoziomowego skrzyżowania ulic Naramowickiej z Lechicką powstanie dwupoziomowy węzeł drogowy. Od tego miejsca do ul. Błażeja, na zachód od obecnej Naramowickiej, przebiegać będzie ul. Nowa Naramowicka. Na tym odcinku wybudowane zostaną również skrzyżowania z ulicami: Sarmacką i Karpia, Łużycką, Błażeja, a także odcinek ul. Nowa Stoińskiego - od ul. Jasna Rola do Naramowickiej. Przebudowa czeka również skrzyżowania ulicy Lechickiej z ul. Murawa oraz Naramowickiej z ul. Dworską.

Całość uzupełni nowe zagospodarowanie terenu związanego z infrastrukturą pasażerską i pieszo-rowerową, a także zielenią i małą architekturą.

Inwestycję prowadzić będzie konsorcjum, w którego skład wchodzą firma Gülermak z Ankary oraz Mosty Łódź S.A. i Gülermak Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie.

Kompletna dokumentacja budowlana, wraz z prawomocnymi decyzjami realizacyjnymi, ma być gotowa w pierwszym kwartale 2020 roku. Roboty budowlane mają zakończyć się do końca 2021 roku, a po fazie odbiorów - najpóźniej wiosną 2022 roku - nastąpi kompleksowe uruchomienie całego układu komunikacyjnego.

Sama inwestycja została podzielona na pięć podstawowych odcinków, w ramach, których wyodrębniono część obejmującą budowę trasy tramwajowej oraz część zawierającą przebudowę lub budowę układu drogowego wraz z zagospodarowaniem terenu oraz jego odpowiednim uzbrojeniem i przebudową kolizji.

Zamawiający pozostawił wykonawcy dużą swobodę w podejmowaniu decyzji o tym, które odcinki będą realizowane równolegle, które samodzielnie i w jakiej kolejności.
 

Do poprawnego wyświetlania strony niezbędne jest posiadanie zainstalowanej w systemie operacyjnym jednej z przeglądarek: Internet Explorer 7, FireFox 2, Opera 9.5, Safari 3 lub nowszych.

 

Na tej stronie używamy cookies i podobnych technologii, aby m.in. zapamiętać Twoje ulubione ustawienia i szybciej wyświetlać Ci je podczas kolejnych wizyt tutaj lub w celu świadczenia usługi. W każdej chwili możesz zmienić ustawienia cookies w Twojej przeglądarce i uniemożliwić zapisywanie ich na Twoim dysku. Dowiedz się więcej z naszej polityki prywatności i polityki cookies.

 

Designed By Soul & Mind