Strona Główna » Testowe jazdy "trójskładu"
UWAGA!

Witryna może nie wyświetlać się poprawnie ze względu na trwające prace modernizacyjne!
Uprzejmie przepraszamy za utrudnienia.

Komunikaty

  09.04.2020
14.04.2020
Komunikacja miejska w okresie świąt Wielkanocnych
183
06.04.2020 Tymczasowe zawieszenie funkcjonowania przystanków „Dojazd Szpital”
243
06.04.2020 Kursy linii 243 - tylko do os. Dębina
180  184
04.04.2020
05.04.2020
Funkcjonowanie linii 180 i 184 w sobotę i niedzielę
158  168  238  243  322
02.04.2020 Wzmocnienie kursów linii 158, 180 i 322 oraz linii nocnych 238 i 243 [AKTUALIZACJA]
201  T21
30.03.2020
31.03.2020
Autobusy T21 zamiast nocnych tramwajów w nocy z poniedziałku na wtorek
1  2  3  4  5  ...
30.03.2020 Ważne zmiany w komunikacji miejskiej od 30 marca
166  181  184  238
27.03.2020 Zmiany w komunikacji w związku z zamknięciem wjazdu pod Szpital Miejski przy ul. Szwajcarskiej
12  16
24.03.2020 Dodatkowe kursy na trasie PST – od 24 marca
152  155  157  162  165  ...
23.03.2020 Remont dworca autobusowego przy rondzie Rataje – zmiany w komunikacji
    Na liniach nocnych obowiązują przystanki na żądanie
162  196  244
16.03.2020 Kolejny etap prac kanalizacyjnych na Krzesinach
5  13  16  201  202  ...
16.03.2020 Remont trasy tramwajowej przez Most św. Rocha
  Więcej komunikatów...
Sprawdź nasze oferty pracy!
trojskladOd soboty 24 listopada 2018 r. MPK Poznań Sp. z o.o., na podstawie ustaleń podjętych z Zarządem Transportu Miejskiego w Poznaniu, rozpoczęło cykl jazd próbnych tramwajem złożonym z trzech wagonów generacji 105Na. Przejazdy te mają na celu zbadanie zakresu dostosowania infrastruktury torowej, drogowej i przystankowej pod kątem możliwości uruchamiania nowych tramwajów o długości 42-45 metrów.

Opracowanie w tym temacie zrealizuje poznański oddział Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji. Testom będzie poddawana również sygnalizacja świetlna, a także możliwości postoju dłuższych tramwajów na pętlach tramwajowych. Z uwagi na rosnące zainteresowanie mieszkańców transportem zbiorowym miasto Poznań rozważa zarezerwowanie środków finansowych w planach inwestycyjnych na zakup tramwajów o długości 42-45 m. Dłuższe i bardziej pojemne tramwaje zwiększą możliwości przewozowe dla pasażerów, nie powodując dalszego zagęszczania kursów w sieci komunikacyjnej i nadmiernego obciążenia zatłoczonych węzłów tramwajowych, a także wzrostu liczby wozokilometrów i liczby uruchamianych pociągów. Jednym z elementów, który należy uwzględnić przy podejmowaniu takiej decyzji jest ocena stanu infrastruktury i zakresu działań, które należy podjąć, aby umożliwić przejazd dłuższym tramwajom trasami komunikacyjnymi Poznania.

W latach 1988 - 1995 po Poznaniu kursowały już tramwaje zestawione z trzech wagonów typu 105Na. Od 1 stycznia 1993 r. przeprowadzono prawdziwą rewolucję komunikacyjną związaną z wprowadzeniem taryfy czasowej i biletów przesiadkowych. Pozwoliło to ograniczyć ilość linii tramwajowych z 20 do 13, w zamian wyrównano częstotliwość kursowania wszystkich tramwajów, aby zapewnić równomierną ofertę przewozową i połączenia przesiadkowe. Rozwiązanie to pozwoliło na rozpięcie kilkunastu utworzonych wcześniej pociągów trójwagonowych, z powrotem do zestawów dwuwagonowych. Ilość zmian, która zaszła w ciągu ostatnich 20-lat w przestrzeni miejskiej miasta Poznania powoduje konieczność zbadania infrastruktury, aby przygotować ją ponownie na możliwość uruchamiania tramwajów o długości 42-45 m.