Wyszukiwarka

Newsletter

Informacja ZTM o funkcjonowaniu komunikacji miejskiej

tel. 61 646 33 44

Telefon alarmowy Centrali Nadzoru Ruchu

tel. 19 445

Powiadamianie SMS

wyślij SMS o treści: MPK pod numer tel. 4476

aby zrezygnować wyślij SMS o treści: MPKSTOP pod numer tel. 4476

Aplikacja myMPK

pobierz z
google-play
uitp-logo-2014
Premiera Moderusa Gamma dla Poznania

Komunikaty

52  62  65  66  81  ...
15.10.2018
22.10.2018
Zmiana lokalizacji przystanku „Inflancka”
79  238  243  250
11.10.2018 Zmiany od 11 października 2018
71  76  243
10.10.2018 Zmiana lokalizacji przystanku „Rolna”
201  202  203  231
08.10.2018
25.10.2018
Przeglądy stacji prostownikowych
56  61  801
06.10.2018 Otwarcie pętli autobusowej „Krzyżowniki”
wszystkie linie tramwajowe  95  237  251
01.10.2018 Zmiany od 1 października 2018 r. Zmiany na liniach 237 i 251
12
30.09.2018 Niedzielne wzmocnienia linii 12
80
17.09.2018 Zamknięcie ulicy Sycowskiej
54
17.09.2018 Budowa kolektora na ulicy Spławie
71  76  603
17.09.2018 Nowy przystanek „Malinowa”
834
12.09.2018 Pętla na rondzie Krzyszkowo
  03.09.2018 Nowe przystanki tymczasowe „Rondo Żegrze”
wszystkie linie tramwajowe i autobusowe
03.09.2018 Zimowy rozkład jazdy. Nowe linie autobusowe i przystanki
1  5  17  201  231  ...
12.08.201823:00 Przebudowa ronda Żegrze
78  83  85  322
03.08.2018 Zmiana lokalizacji przystanku „Chemiczna”
727
17.07.2018 Dąbrowa: zmiana trasy 727 [aktualizacja]
  Więcej komunikatów...
Sprawdź nasze oferty pracy!
moderus-gamma14 października 2018 odbyła się oficjalna prezentacja pierwszego tramwaju Moderus Gamma z produkcji seryjnej, który w najbliższym czasie zostanie dostarczony do MPK Poznań przez spółkę Modertrans Poznań. W prezentacji tramwaju poznańskiej firmy udział wzięli Prezydenci Miasta Poznania Jacek Jaśkowiak oraz Maciej Wudarski, a także przedstawiciele przedsiębiorstw komunikacji miejskiej z całej Polski, w tym właściciel spółki - MPK Poznań z Prezesem Wojciechem Tulibackim.
W ramach podpisanej umowy do MPK Poznań trafi 50 tramwajów z rodziny Moderus Gamma, w tym 30 takich jak prezentowany jednokierunkowy i 20 dwukierunkowych. Tramwaje te są produkowane w oparciu o wymagania poznańskiego przewoźnika i wyposażone w wymagane przez niego elementy z uwzględnieniem wiedzy i doświadczenia Modertransu.

moderus-gamma2Prezentowany tramwaj może przewozić jednocześnie 240 pasażerów, w tym 56 na miejscach siedzących. To właśnie z myślą o pasażerach w tramwaju Moderus Gamma dla Poznania zastosowano siedem otworów drzwiowych, które zapewnią szybką i sprawną wymianę na przystankach. Jest to pierwszy tramwaj w taborze poznańskiego przewoźnika o tej ilości strumieni wymiany pasażerów. Właściwą temperaturę w tramwaju zapewni automatyczne 6-strefowe ogrzewanie i automatyczna 3-strefowa klimatyzacja. Wszystkie tramwaje wyposażone zostaną w dynamiczny system informacji pasażerskiej oraz monitory reklamowe. Zapewnione zostały także miejsce dla wózków oraz stanowisko do bezpiecznego przewozu rowerów.
Pracę motorniczego ułatwi ergonomiczny, pneumatyczny, regulowany w wielu płaszczyznach fotel ze zintegrowanym zadajnikiem jazdy oraz przyciskami sterującymi wybranymi systemami tramwaju. W kabinie motorniczego zamontowano niezależne urządzenia grzewcze i klimatyzację.
Dzięki rozwojowi technologii komunikacji wiele sygnałów pomiędzy urządzeniami w tramwaju przesyłanych jest bezprzewodowo. Jednak część połączeń tradycyjnych okazuje się niezastąpionych, co sprawia, że w jednym tramwaju Moderus Gamma znajduje się około 18 km przewodów. 
moderus-gamma3Prezentowany tramwaj jest napędzany przez 8 silników elektrycznych odzyskujących energię podczas hamowania o łącznej mocy 544 koni mechanicznych. Wszystkie pojazdy zostaną przystosowane do instalacji superkondensatorów. Jednak to nie największe innowacje w zakresie układu napędowego. W tramwajach Moderus Gamma konstrukcja falowników trakcyjnych została oparta na najnowszych tranzystorach IGBT siódmej generacji, których zastosowanie pozwala na obniżenie wymiarów i masy układu napędowego o około 25%, co z kolei pozwala na uzyskanie lepszych osiągów trakcyjnych tramwaju, zmniejszenie jego masy i w konsekwencji zmniejszenie zużycia torowisk, jak również energii potrzebnej do napędzania tramwaju oraz obniżenie poziomu emitowanego hałasu. Podobne korzyści zapewnia zastosowanie w przetwornicach statycznych tranzystorów opartych o węglik krzemu (SiC). 
Zakup tramwajów Moderus Gamma to jedno z zadań projektu: "Zakup nowoczesnego niskopodłogowego taboru tramwajowego" dofinansowanego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, Działanie 6.1 Rozwój transportu zbiorowego w miastach. Koszt całkowity projektu, w ramach którego dostarczone zostały również tramwaje dwukierunkowe typu Moderus Beta to 450 303 000 zł, a wartość jego kosztów kwalifikowanych 366 100 000 zł. Dofinansowanie przyznane projektów wynosi obecnie 50 000 000 zł.
 

Do poprawnego wyświetlania strony niezbędne jest posiadanie zainstalowanej w systemie operacyjnym jednej z przeglądarek: Internet Explorer 7, FireFox 2, Opera 9.5, Safari 3 lub nowszych.

 

Na tej stronie używamy cookies (tzw. ciasteczka), aby zapamiętać Twoje ulubione ustawienia i szybciej wyświetlać Ci je podczas kolejnych wizyt tutaj. W każdej chwili możesz zmienić ustawienia cookies w Twojej przeglądarce i uniemożliwić zapisywanie ich na Twoim dysku.

Designed By Soul & Mind