Wyszukiwarka

Newsletter

Informacja ZTM o funkcjonowaniu komunikacji miejskiej

tel. 61 646 33 44

Telefon alarmowy Centrali Nadzoru Ruchu

tel. 19 445

Aplikacja myMPK

pobierz z
google-play
uitp-logo-2014
Wycofać tramwaj czy zakłócać ciszę nocną?

Komunikaty

146  160  195
27.04.2019 Zamknięcie przejazdu kolejowego na ul. Biskupińskiej
181  192  232
23.04.2019 Prace drogowe na ul. Piaśnickiej
164  170  195
23.04.2019 Zamknięcie przejazdu kolejowego na ul. Golęcińskiej
wszystkie linie tramwajowe i autobusowe
18.04.2019
23.04.2019
Funkcjonowanie komunikacji miejskiej w czasie świąt Wielkanocnych
T1
15.04.2019 Zmiana organizacji ruchu na rondzie Żegrze
231
15.04.2019 Likwidacja przystanku „Gwarna” dla linii 231
6  8  T6
15.04.2019 Prace sieciowe na ul. Warszawskiej
2  9  10  11  151  ...
15.04.2019
30.04.2019
28 Czerwca 1956 r.: remont torowiska
T1
10.04.2019 Zmiany na rondzie Żegrze od 10/11 kwietnia
152  155  162  165  166  ...
07.04.2019 Zmiany na Żegrzu i Chartowie
152  155
05.04.201913:00 Przywrócenie stałej lokalizacji przystanków „Kobylepole”
202  144  146  147  154  ...
01.04.2019 Zmiany od 1 kwietnia 2019 r.
184
16.03.2019 Zmiana rozkładu jazdy linii 184
155  162  166  192  196  ...
16.03.2019 Prace na skrzyżowaniach Żegrze/Bobrzańska i Chartowo/Wiatraczna – etap I
146  174  191  348
01.02.2019
30.04.2019
Remont wiaduktu nad stacją PST „Szymanowskiego”
  Więcej komunikatów...
Sprawdź nasze oferty pracy!
nocne-remonty[SONDA] Remontowe lato trwa. Już za nami największy i najpoważniejszy tegoroczny remont torowiska na ul. Hetmańskiej oraz na skrzyżowaniu Grochowskiej i Grunwaldzkiej. Przebudowujemy sieć na ul. 28 Czerwca 1956, a w planie mamy jeszcze wymianę węzła rozjazdowego w zbiegu Hetmańskiej i Głogowskiej oraz przejazd przez skrzyżowanie ulic Wołyńskiej i Wojska Polskiego.

Naprawy, które przeprowadzamy wynikają z bieżącej eksploatacji i utrzymania torowisk; gruntowne remonty są domeną Miasta. W Poznaniu mamy ok. 150 km torowisk i żeby nie dopuścić do ich degradacji musimy prowadzić remonty. Takie gruntowne trzeba zrobić raz na 15-20 lat, choć w przypadku dużego obciążenia linii wymiana szyn powinna nastąpić przynajmniej raz na 10 lat. Częściej trzeba odnawiać torowiska na łukach, gdzie do ponadnormatywnego zużycia może dojść już po 3 latach.
Mieszkańcy Poznania są świadomi tej konieczności i okazują najczęściej wiele wyrozumiałości, gdy z powodu toczącego się remontu, tramwaje jeżdżą objazdem, a na ich trasie kursuje autobus komunikacji zastępczej.
Ale oprócz dużych planowanych remontów, prowadzimy też drobne prace.
Powstał dylemat. Czy wykonywać je wykorzystując godziny nocne, gdy tramwaj nie kursuje, czy też zamykać ruch tramwajowy w ciągu dnia?
Żeby dodatkowo nie utrudniać i tak ciężkiej sytuacji drogowej w mieście, zdecydowaliśmy, że niektóre drobne naprawy będziemy prowadzić nocą. I tu powstał problem.
Mieszkańcy budynków w domach sąsiadujących z miejscem prowadzonych prac, słusznie narzekają, że zakłócamy im nocny wypoczynek.

W związku z tym zwracamy się do Państwa z pytaniem i prosimy o zabranie głosu w naszej sondzie.



 

Do poprawnego wyświetlania strony niezbędne jest posiadanie zainstalowanej w systemie operacyjnym jednej z przeglądarek: Internet Explorer 7, FireFox 2, Opera 9.5, Safari 3 lub nowszych.

 

Na tej stronie używamy cookies i podobnych technologii, aby m.in. zapamiętać Twoje ulubione ustawienia i szybciej wyświetlać Ci je podczas kolejnych wizyt tutaj lub w celu świadczenia usługi. W każdej chwili możesz zmienić ustawienia cookies w Twojej przeglądarce i uniemożliwić zapisywanie ich na Twoim dysku. Dowiedz się więcej z naszej polityki prywatności i polityki cookies.

 

Designed By Soul & Mind