Wyszukiwarka

Newsletter

Informacja ZTM o funkcjonowaniu komunikacji miejskiej

tel. 61 646 33 44

Telefon alarmowy Centrali Nadzoru Ruchu

tel. 19 445

Aplikacja myMPK

pobierz z
google-play
uitp-logo-2014
Wycofać tramwaj czy zakłócać ciszę nocną?

Komunikaty

1  13  15
23.02.2019 Mecz Lech Poznań - Legia Warszawa
1  16  17  18  154  ...
19.02.2019 Utrudnienia na pętli Franowo
179
  Utrzymanie zmiany trasy linii 179
175  249
11.02.2019 Przywrócenie lokalizacji przystanku „Korfantego”
170  240  242
01.02.2019 Korekty rozkładów jazdy i zmiany tras
146  174  191  348
01.02.2019
30.04.2019
Remont wiaduktu nad stacją PST „Szymanowskiego”
154  162  244
24.01.2019 Zmiany na Spławiu
106  146  160  168  236  ...
09.01.2019 Budowa sieci sanitarnej na ul. Biskupińskiej
155  166  238  245  T1
08.01.2019 Zmiana lokalizacji przystanku „Os. Czecha”
17  T1
02.01.2019 Zmiany na Żegrzu i Chartowie od 2 stycznia 2019 r.
wszystkie linie tramwajowe i autobusowe
01.01.2019 Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2019 r.
180  181  184
01.01.2019 Niedziele i święta z zakazem handlu w roku 2019
wszystkie linie autobusowe
01.01.2019 Zmiana numeracji poznańskich linii autobusowych od stycznia 2019
  Więcej komunikatów...
Sprawdź nasze oferty pracy!
nocne-remonty[SONDA] Remontowe lato trwa. Już za nami największy i najpoważniejszy tegoroczny remont torowiska na ul. Hetmańskiej oraz na skrzyżowaniu Grochowskiej i Grunwaldzkiej. Przebudowujemy sieć na ul. 28 Czerwca 1956, a w planie mamy jeszcze wymianę węzła rozjazdowego w zbiegu Hetmańskiej i Głogowskiej oraz przejazd przez skrzyżowanie ulic Wołyńskiej i Wojska Polskiego.

Naprawy, które przeprowadzamy wynikają z bieżącej eksploatacji i utrzymania torowisk; gruntowne remonty są domeną Miasta. W Poznaniu mamy ok. 150 km torowisk i żeby nie dopuścić do ich degradacji musimy prowadzić remonty. Takie gruntowne trzeba zrobić raz na 15-20 lat, choć w przypadku dużego obciążenia linii wymiana szyn powinna nastąpić przynajmniej raz na 10 lat. Częściej trzeba odnawiać torowiska na łukach, gdzie do ponadnormatywnego zużycia może dojść już po 3 latach.
Mieszkańcy Poznania są świadomi tej konieczności i okazują najczęściej wiele wyrozumiałości, gdy z powodu toczącego się remontu, tramwaje jeżdżą objazdem, a na ich trasie kursuje autobus komunikacji zastępczej.
Ale oprócz dużych planowanych remontów, prowadzimy też drobne prace.
Powstał dylemat. Czy wykonywać je wykorzystując godziny nocne, gdy tramwaj nie kursuje, czy też zamykać ruch tramwajowy w ciągu dnia?
Żeby dodatkowo nie utrudniać i tak ciężkiej sytuacji drogowej w mieście, zdecydowaliśmy, że niektóre drobne naprawy będziemy prowadzić nocą. I tu powstał problem.
Mieszkańcy budynków w domach sąsiadujących z miejscem prowadzonych prac, słusznie narzekają, że zakłócamy im nocny wypoczynek.

W związku z tym zwracamy się do Państwa z pytaniem i prosimy o zabranie głosu w naszej sondzie.



 

Do poprawnego wyświetlania strony niezbędne jest posiadanie zainstalowanej w systemie operacyjnym jednej z przeglądarek: Internet Explorer 7, FireFox 2, Opera 9.5, Safari 3 lub nowszych.

 

Na tej stronie używamy cookies i podobnych technologii, aby m.in. zapamiętać Twoje ulubione ustawienia i szybciej wyświetlać Ci je podczas kolejnych wizyt tutaj lub w celu świadczenia usługi. W każdej chwili możesz zmienić ustawienia cookies w Twojej przeglądarce i uniemożliwić zapisywanie ich na Twoim dysku. Dowiedz się więcej z naszej polityki prywatności i polityki cookies.

 

Designed By Soul & Mind