Wyszukiwarka

Newsletter

Informacja ZTM o funkcjonowaniu komunikacji miejskiej

tel. 61 646 33 44

Telefon alarmowy Centrali Nadzoru Ruchu

tel. 19 445

Aplikacja myMPK

pobierz z
google-play
uitp-logo-2014
Wycofać tramwaj czy zakłócać ciszę nocną?

Komunikaty

2  9  10  14
19.07.2019 28 Czerwca/Pamiątkowa: wstrzymanie ruchu tramwajowego [ruch wznowiony]
10  14  243
20.07.2019
21.07.2019
Awaryjne prace torowe na Wierzbięcicach
155  162  166  196  238  ...
12.07.2019 Zmiany na Żegrzu i Chartowie
239  833  834
08.07.2019 Budowa ronda w Rokietnicy
160  164  195
04.07.2019 Tymczasowa zmiana lokalizacji przystanku „Wojska Polskiego”
157  184
01.07.2019 Otwarcie skrzyżowania Jana Pawła II / Baraniaka
183  185  234  322
18.07.2019 Przystanek „Naramowicka/Serbska”
4  5  6  7  8  ...
20.06.2019 II etap prac na rondzie Śródka / Prace torowo-wodociągowe na ul. Głogowskiej
wszystkie linie tramwajowe i autobusowe
20.06.2019
01.09.2019
Letni rozkład jazdy
243
13.06.2019 Zmiana lokalizacji przystanku „Luboń/Podgórna”
160  183
12.06.2019 Tymczasowa likwidacja przystanków „Truskawiecka”
  Więcej komunikatów...
Sprawdź nasze oferty pracy!
nocne-remonty[SONDA] Remontowe lato trwa. Już za nami największy i najpoważniejszy tegoroczny remont torowiska na ul. Hetmańskiej oraz na skrzyżowaniu Grochowskiej i Grunwaldzkiej. Przebudowujemy sieć na ul. 28 Czerwca 1956, a w planie mamy jeszcze wymianę węzła rozjazdowego w zbiegu Hetmańskiej i Głogowskiej oraz przejazd przez skrzyżowanie ulic Wołyńskiej i Wojska Polskiego.

Naprawy, które przeprowadzamy wynikają z bieżącej eksploatacji i utrzymania torowisk; gruntowne remonty są domeną Miasta. W Poznaniu mamy ok. 150 km torowisk i żeby nie dopuścić do ich degradacji musimy prowadzić remonty. Takie gruntowne trzeba zrobić raz na 15-20 lat, choć w przypadku dużego obciążenia linii wymiana szyn powinna nastąpić przynajmniej raz na 10 lat. Częściej trzeba odnawiać torowiska na łukach, gdzie do ponadnormatywnego zużycia może dojść już po 3 latach.
Mieszkańcy Poznania są świadomi tej konieczności i okazują najczęściej wiele wyrozumiałości, gdy z powodu toczącego się remontu, tramwaje jeżdżą objazdem, a na ich trasie kursuje autobus komunikacji zastępczej.
Ale oprócz dużych planowanych remontów, prowadzimy też drobne prace.
Powstał dylemat. Czy wykonywać je wykorzystując godziny nocne, gdy tramwaj nie kursuje, czy też zamykać ruch tramwajowy w ciągu dnia?
Żeby dodatkowo nie utrudniać i tak ciężkiej sytuacji drogowej w mieście, zdecydowaliśmy, że niektóre drobne naprawy będziemy prowadzić nocą. I tu powstał problem.
Mieszkańcy budynków w domach sąsiadujących z miejscem prowadzonych prac, słusznie narzekają, że zakłócamy im nocny wypoczynek.

W związku z tym zwracamy się do Państwa z pytaniem i prosimy o zabranie głosu w naszej sondzie.



 

Do poprawnego wyświetlania strony niezbędne jest posiadanie zainstalowanej w systemie operacyjnym jednej z przeglądarek: Internet Explorer 7, FireFox 2, Opera 9.5, Safari 3 lub nowszych.

 

Na tej stronie używamy cookies i podobnych technologii, aby m.in. zapamiętać Twoje ulubione ustawienia i szybciej wyświetlać Ci je podczas kolejnych wizyt tutaj lub w celu świadczenia usługi. W każdej chwili możesz zmienić ustawienia cookies w Twojej przeglądarce i uniemożliwić zapisywanie ich na Twoim dysku. Dowiedz się więcej z naszej polityki prywatności i polityki cookies.

 

Designed By Soul & Mind