Strona Główna » Wycofać tramwaj czy zakłócać ciszę nocną?
UWAGA!

Witryna może nie wyświetlać się poprawnie ze względu na trwające prace modernizacyjne!
Uprzejmie przepraszamy za utrudnienia.

Komunikaty

  09.04.2020
14.04.2020
Komunikacja miejska w okresie świąt Wielkanocnych
183
06.04.2020 Tymczasowe zawieszenie funkcjonowania przystanków „Dojazd Szpital”
243
06.04.2020 Kursy linii 243 - tylko do os. Dębina
180  184
04.04.2020
05.04.2020
Funkcjonowanie linii 180 i 184 w sobotę i niedzielę
158  168  238  243  322
02.04.2020 Wzmocnienie kursów linii 158, 180 i 322 oraz linii nocnych 238 i 243 [AKTUALIZACJA]
201  T21
30.03.2020
31.03.2020
Autobusy T21 zamiast nocnych tramwajów w nocy z poniedziałku na wtorek
1  2  3  4  5  ...
30.03.2020 Ważne zmiany w komunikacji miejskiej od 30 marca
166  181  184  238
27.03.2020 Zmiany w komunikacji w związku z zamknięciem wjazdu pod Szpital Miejski przy ul. Szwajcarskiej
12  16
24.03.2020 Dodatkowe kursy na trasie PST – od 24 marca
152  155  157  162  165  ...
23.03.2020 Remont dworca autobusowego przy rondzie Rataje – zmiany w komunikacji
    Na liniach nocnych obowiązują przystanki na żądanie
162  196  244
16.03.2020 Kolejny etap prac kanalizacyjnych na Krzesinach
5  13  16  201  202  ...
16.03.2020 Remont trasy tramwajowej przez Most św. Rocha
  Więcej komunikatów...
Sprawdź nasze oferty pracy!
nocne-remonty[SONDA] Remontowe lato trwa. Już za nami największy i najpoważniejszy tegoroczny remont torowiska na ul. Hetmańskiej oraz na skrzyżowaniu Grochowskiej i Grunwaldzkiej. Przebudowujemy sieć na ul. 28 Czerwca 1956, a w planie mamy jeszcze wymianę węzła rozjazdowego w zbiegu Hetmańskiej i Głogowskiej oraz przejazd przez skrzyżowanie ulic Wołyńskiej i Wojska Polskiego.

Naprawy, które przeprowadzamy wynikają z bieżącej eksploatacji i utrzymania torowisk; gruntowne remonty są domeną Miasta. W Poznaniu mamy ok. 150 km torowisk i żeby nie dopuścić do ich degradacji musimy prowadzić remonty. Takie gruntowne trzeba zrobić raz na 15-20 lat, choć w przypadku dużego obciążenia linii wymiana szyn powinna nastąpić przynajmniej raz na 10 lat. Częściej trzeba odnawiać torowiska na łukach, gdzie do ponadnormatywnego zużycia może dojść już po 3 latach.
Mieszkańcy Poznania są świadomi tej konieczności i okazują najczęściej wiele wyrozumiałości, gdy z powodu toczącego się remontu, tramwaje jeżdżą objazdem, a na ich trasie kursuje autobus komunikacji zastępczej.
Ale oprócz dużych planowanych remontów, prowadzimy też drobne prace.
Powstał dylemat. Czy wykonywać je wykorzystując godziny nocne, gdy tramwaj nie kursuje, czy też zamykać ruch tramwajowy w ciągu dnia?
Żeby dodatkowo nie utrudniać i tak ciężkiej sytuacji drogowej w mieście, zdecydowaliśmy, że niektóre drobne naprawy będziemy prowadzić nocą. I tu powstał problem.
Mieszkańcy budynków w domach sąsiadujących z miejscem prowadzonych prac, słusznie narzekają, że zakłócamy im nocny wypoczynek.

W związku z tym zwracamy się do Państwa z pytaniem i prosimy o zabranie głosu w naszej sondzie.