Wyszukiwarka

Newsletter

Informacja ZTM o funkcjonowaniu komunikacji miejskiej

tel. 61 646 33 44

Telefon alarmowy Centrali Nadzoru Ruchu

tel. 19 445

Aplikacja myMPK

pobierz z
google-play
uitp-logo-2014
Prace torowo-sieciowe na ul. Hetmańskiej

Komunikaty

186  195  833  834
20.06.2019 Psarskie: otwarcie przejazdu
4  5  6  7  8  ...
20.06.2019 II etap prac na rondzie Śródka / Prace torowo-wodociągowe na ul. Głogowskiej
201  231  232  233  234  ...
20.06.2019 Zakończenie prac torowych na Moście Teatralnym
wszystkie linie tramwajowe i autobusowe
20.06.2019
23.06.2019
Długi weekend 20 - 23.06.2019
wszystkie linie tramwajowe i autobusowe
20.06.2019
01.09.2019
Letni rozkład jazdy
105  195
17.06.2019
19.06.2019
ENTER ENEA Festival
243
13.06.2019 Zmiana lokalizacji przystanku „Luboń/Podgórna”
160  183
12.06.2019 Tymczasowa likwidacja przystanków „Truskawiecka”
186  195  833  834
08.06.2019
20.06.2019
Psarskie: zamknięty przejazd kolejowy
155  162  166  196
06.06.2019 Zmiany na Żegrzu od 6 czerwca 2019 r.
182  191  193  195
04.06.2019 Zmiana lokalizacji przystanku „Niestachowska”
12  14  201
01.06.2019 Otwarcie przystanków „Most Teatralny” na trasie PST
834
28.05.2019 Otwarcie przejazdu kolejowego w Rokietnicy
T6
27.05.2019 Dodatkowy przystanek na linii T6
237  320  321
27.05.2019 Przesunięcie przystanku Koziegłowy/Krótka
146  160  236
22.05.2019 Zmiana trasy linii 146, 160, 236
146  174  191  198  348
18.05.2019 Zmiana organizacji ruchu na wiadukcie nad stacją PST „Szymanowskiego”
188  198  902
06.05.2019 Zmiany na linii 188
T1
15.04.2019 Zmiana organizacji ruchu na rondzie Żegrze
6  8  T6
15.04.2019 Prace sieciowe na ul. Warszawskiej
  Więcej komunikatów...
Sprawdź nasze oferty pracy!
hetmanska-torowisko21 kwietnia rozpocznie się przebudowa torowiska na ul. Hetmańskiej od wiaduktu nad ul. Dolna Wilda do ronda Starołęka. Ta trasa nie przeszła generalnego remontu od czasu jej powstania w latach 70. Po jego zakończeniu skróci się czas przejazdu, zmniejszy się hałas i poprawi bezpieczeństwo.


- Wchodzimy w istotny etap remontów torowisk na terenie Miasta Poznania. Istotną kwestią jest zwiększenie corocznie środków na te cele. Obecnie jest to rocznie 25 milionów złotych. Do roku 2014 były to kwoty kilkukrotnie mniejsze – mówi Maciej Wudarski, zastępca prezydenta Miasta Poznania. -  Dzięki temu znacznie zmniejszyły się interwencyjne naprawy. Na 25 dawnych wezwań teraz przypada jedno. Zwiększyło się bezpieczeństwo, prędkość przejazdów w niektórych miejscach już bardzo mocno wzrosła. Ważna jest też pewność dla pasażerów, że dojadą w określonym czasie w wybrane miejsce.

Prace na ul. Hetmańskiej rozpoczną się dzień po zakończeniu przebudowy przejazdów na ul. Zamenhofa, a zakończą 30 czerwca.

- To najpoważniejsza przebudowa w tegorocznym kalendarzu robót poznańskiego MPK. Planujemy remonty i nie musimy działać interwencyjnie. Dzięki temu, że remonty nie nakładają się na siebie, są mniej uciążliwe dla mieszkańców – dodaje Maciej Wudarski. – Naprawę ponad kilometrowego odcinka ul. Hetmańskiej porównać można do zeszłorocznej przebudowy torowiska na ul. Królowej Jadwigi. Obie trasy wymagały remontu, gdyż nie były naprawiane przez kilkadziesiąt lat.

Niektóre miejsca torowiska na ul. Hetmańskiej nie przeszły generalnego remontu od 1973 roku, kiedy wybudowano odcinek od ul. 28 Czerwca 1956 roku (wówczas Dzierżyńskiego) do ronda Starołęka.

Remont będzie polegał na gruntownej przebudowie układu torowego i modernizacji sieci trakcyjnej. Obejmie również naprawę nawierzchni przystanków tramwajowych „Hetmańska Wiadukt” usytuowanych nad Drogą Dębińską.

- Oprócz prac torowo-sieciowych odnowione też będzie otoczenie trasy od Dolnej Wildy do przystanku przed rondem Starołęka. Wymienione będzie całe podłoże, podkłady i szyny. Nowe torowisko pozwoli jechać tramwajom nawet o 100% szybciej, z prędkością do 50-60 km/h. Odnowiona sieć zdecydowanie poprawi zasilanie w tamtym rejonie, zmniejszy awarie, a tym samym przestoje tramwajów – wyjaśnia Wojciech Tulibacki, prezes zarządu MPK Poznań.

Poprawi się bezpieczeństwo w ruchu tramwajowym, estetyka, skróci się czas przejazdu oraz ograniczony zostanie hałas i drgania. Co prawda teren ten nie jest zamieszkały, ale z ograniczenia hałasu zadowoleni z pewnością będą użytkownicy ogródków działkowych po obu stronach ul. Hetmańskiej.

Organizacja ruchu

Etapami zamykany będzie jeden pas ruchu w każdym kierunku od strony torów. Zamknięcia te będą tak zaplanowane, aby były jak najmniej uciążliwe dla jadących tamtędy kierowców.

W nocy 22/23 kwietnia wyłączony z ruchu zostanie wewnętrzny lewy pas jezdni północnej ul. Hetmańskiej (w kierunku ul. Dolna Wilda) pomiędzy rondem Starołęka i skrzyżowaniem z ul. Dolna Wilda.

Z piątku na sobotę, 27/28 kwietnia, wyłączony z ruchu zostanie wewnętrzny lewy pas jezdni południowej ul. Hetmańskiej (w kierunku ronda Starołęka) pomiędzy skrzyżowaniem z ul. Dolna Wilda i rondem Starołęka.

Prędkość maksymalna pojazdów w rejonie prac zostanie ograniczona do 40 km/h.

Zmiany w komunikacji publicznej

Dla pasażerów komunikacji miejskiej zmienią się jedynie trasy trzech linii tramwajowych. W zamian uruchomiona zostanie zastępcza komunikacja autobusowa.

- Zależy nam na tym, aby prowadzone prace w jak najmniejszym stopniu wpływały na sprawność komunikacji zbiorowej. Ponieważ odcinek rondo Starołęka – Traugutta będzie wyłączony z ruchu tramwajowego, uruchomiona zostanie linia autobusowa T1, która zrekompensuje brak tramwaju w tym rejonie – informuje Piotr Snuszka, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu. – W czasie prowadzonych prac „jedynka”, „siódemka” i „jedenastka” będą kursowały objazdem: linie nr 1 i 7 - przez Królowej Jadwigi i Górną Wildę, a linia nr 11 skierowana zostanie na Dębiec.

Linia autobusowa „za tramwaj” T1, będzie kursować w godzinach szczytu komunikacyjnego, co 7,5 minuty na trasie: Rondo Starołęka – Hetmańska – Traugutta – 28 Czerwca 1956 – Rolna – Hetmańska – Rondo Starołęka.

21 kwietnia na ul. Zamenhofa wrócą tramwaje linii nr 4, 12 i 23. Tramwaje linii nr 9 nadal kursować będą trasą Piątkowska – Gwarna – Piątkowska z częstotliwością, co 10 minut w godzinach szczytu komunikacyjnego. Do stałej częstotliwości (co 20 minut w godzinach szczytu) wrócą także linie nr 3 i 11, natomiast „piątka” będzie kursować do Stomila.
 

Do poprawnego wyświetlania strony niezbędne jest posiadanie zainstalowanej w systemie operacyjnym jednej z przeglądarek: Internet Explorer 7, FireFox 2, Opera 9.5, Safari 3 lub nowszych.

 

Na tej stronie używamy cookies i podobnych technologii, aby m.in. zapamiętać Twoje ulubione ustawienia i szybciej wyświetlać Ci je podczas kolejnych wizyt tutaj lub w celu świadczenia usługi. W każdej chwili możesz zmienić ustawienia cookies w Twojej przeglądarce i uniemożliwić zapisywanie ich na Twoim dysku. Dowiedz się więcej z naszej polityki prywatności i polityki cookies.

 

Designed By Soul & Mind