Wyszukiwarka

Newsletter

Informacja ZTM o funkcjonowaniu komunikacji miejskiej

tel. 61 646 33 44

Telefon alarmowy Centrali Nadzoru Ruchu

tel. 19 445

Powiadamianie SMS

wyślij SMS o treści: MPK pod numer tel. 4476

aby zrezygnować wyślij SMS o treści: MPKSTOP pod numer tel. 4476

Aplikacja myMPK

pobierz z
google-play
uitp-logo-2014
Plany remontów torowo-sieciowych w 2018 roku

Komunikaty

60  312  396  397  398  ...
12.02.2018
23.02.2018
Komunikacja w czasie ferii zimowych
5  50  78  84
01.02.2018 Korekty rozkładów jazdy
80
22.01.2018 Nowy przystanek „Konopackiej Centrum Handlowe” i zmiany nazw przystanków
58  247
23.01.2018 Otwarcie ronda Sypniewskiego
wszystkie linie tramwajowe  45  49  50  78  ...
02.01.2018 Zmiany od 2 stycznia 2018
243
01.01.2018 Zmiana trasy linii 243 w Luboniu
  Więcej komunikatów...
remonty-hetmanska25 milionów złotych przeznaczono w tym roku na odnowę infrastruktury torowo-sieciowej. To ponad 8 razy więcej niż w 2014 roku i milion więcej niż rok temu. W planach jest m.in. modernizacja sieci trakcyjnej na ulicach 28 Czerwca 1956r., Murawa oraz Hetmańskiej, gdzie wymienione zostanie również torowisko. Pierwsze prace rozpoczną się już w marcu. Najdłuższy remont potrwa niewiele ponad dwa miesiące.

- Poprzez konsekwentne działania Miasto Poznań systematycznie podnosi jakość transportu publicznego. W 2018 roku ponownie zaplanowano dużą liczbę remontów i modernizacji torowisk oraz sieci trakcyjnej. To kolejny rok, kiedy wzrasta kwota przeznaczona na naprawę torowisk w Poznaniu. Na ten cel wydanych zostanie w tym roku 25 mln złotych. Około 1,5 mln zł przeznaczymy również na infrastrukturę autobusową – mówi Maciej Wudarski, zastępca prezydenta Miasta Poznania.

remonty-chartowoW kolejnych latach, zgodnie z Wieloletnim Planem Finansowym, na remonty i modernizacje zarówno infrastruktury torowo-sieciowej, jak i autobusowej, zarezerwowano po 26,5 mln zł w latach 2019 i 2020 oraz po 21,5 mln zł w latach 2021 i 2022.
Zaplanowane na 2018 rok prace są niezbędne dla utrzymania sprawności infrastruktury tramwajowej i zapewnienia bezpieczeństwa korzystania z komunikacji miejskiej. Dobry stan techniczny infrastruktury oznacza także niezawodność, sprawność i szybkość przejazdów.
- Remonty torowisk kojarzą się nam  z utrudnieniami w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej. A przecież remontujemy po to, żeby było lepiej, szybciej, ale przede wszystkim bezpieczniej. W tym roku plany mamy równie ambitne co w latach poprzednich, bo Miasto przeznacza więcej pieniędzy na odnowę infrastruktury torowo-sieciowej. Roboty zaplanowane w 11 lokalizacjach zaczniemy już w marcu, a zakończymy w połowie września – wyjaśnia Wojciech Tulibacki, prezes zarządu MPK Poznań.

remonty-warszawskaWśród najistotniejszych prac modernizacyjnych zaplanowanych na 2018 rok znajdują się: modernizacje sieci trakcyjnej na ul. Murawa oraz na ul. 28 Czerwca 1956r. (od węzła Traugutta do pętli Dębiec) oraz modernizacja torowiska i sieci trakcyjnej na ul. Hetmańskiej (od ronda Starołęka do wiaduktu nad ul. Dolna Wilda). Zaplanowano także wymiany zwrotnic (m.in. Traugutta od strony Dębca i ronda Starołęka, Głogowska-Hetmańska od strony Arciszewskiego) oraz remonty przejazdów na ul. Zamenhoffa i skrzyżowaniach ulic Grunwaldzkiej i Grochowskiej oraz Wołyńskiej i Wojska Polskiego.

- Tradycyjnie już, terminy remontów uzgadniane są z innymi jednostkami tak, aby jak najlepiej skoordynować prowadzone prace. Na przykład w tym roku prace na węźle Hetmańska-Głogowska będą toczyły się jednocześnie z wymianą wodociągu na ul. Reymonta, prowadzoną przez spółkę Aquanet – mówi Piotr Snuszka, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu. - Naszym celem jest, aby prace, i wprowadzane w związku z nimi zmiany w komunikacji zbiorowej, były jak najmniej dokuczliwe dla mieszkańców. Stąd koordynacja przedsięwzięć oraz organizacja komunikacji zastępczej.

remonty-grunwaldzkaSzczegółowe opisy zmian w transporcie publicznym będą podawane na bieżąco, przed kolejnymi pracami. Jednak znane są już ogólne założenia komunikacji zastępczej na czas pierwszych z najpoważniejszych zaplanowanych prac.
W czasie remontów przejazdów Bobrzańska i Wiatraczna na dwa weekendy w marcu zostanie wyłączony ruch tramwajowy na Górnym Tarasie Rataj (otwarta będzie Trasa Kórnicka). Tramwaje zostaną skierowane na Franowo i Kórnicką, natomiast na odcinku rondo Starołęka-Kurlandzka uruchomiona zostanie linia „za tramwaj”.

Podczas zamknięcia torowiska na ul. Murawa tramwaje na co dzień dojeżdżające do pętli Połabska pojadą na Wilczak. Natomiast w czasie zamknięcia dla ruchu tramwajowego fragmentu ul. Hetmańskiej autobus „za tramwaj” będzie kursował od ronda Starołęka do ul. Pamiątkowej.

W 2018 roku kompleksowej modernizacji poddana zostanie również podstacja trakcyjna Kazimierza Wielkiego - realizacja tej inwestycji nie spowoduje jednak zakłóceń w funkcjonowaniu komunikacji tramwajowej, podobnie jak realizacja wymiany kabli trakcyjnych lub linii kablowych w różnych częściach miasta. Przeprowadzane będą również wymiany smarownic torowych, dzięki którym tramwaje jeżdżą ciszej, wolniej zużywając szyny oraz obręcze kół.


HARMONOGRAM REMONTÓW TOROWISK W 2018 ROKU
ZAKRES ZAPLANOWANYCH PRAC ORAZ ICH PRZYBLIŻONY TERMIN



Lokalizacja Zakres Planowany termin
ul. Murawa,
pętla Połabska
Przebudowa sieci trakcyjnej w ul. Murawa (wymiana słupów i drutu jezdnego), naprawa układu torowego na pętli Połabska (wymiana podkładów, rozjazdów i szyn, podbicie toru)
1 marca – 30 kwietnia
Przejazdy: Bobrzańska oraz Wiatraczna
Naprawa nawierzchni torowej i drogowej na przejazdach przy Bobrzańskiej i Wiatracznej 3-5 oraz 10-12 marca
ul. Zamenhofa
Naprawa toru na przejazdach - ul. Piłsudskiego, ul. Obrzyca, os. Jagiellońskie (wymiana nawierzchni drogowej i torowej) 3-20 kwietnia
ul. Hetmańska (od wiaduktu nad Dolną Wildą do ronda Starołęka)
Przebudowa układu torowego (rozbiórka, częściowe wzmocnienie podtorza, odtworzenie torowiska), wymiana nawierzchni przystanku Droga Dębińska, modernizacja sieci trakcyjnej 21 kwietnia -
30 czerwca
ul. Wołyńska (skrzyżowanie z Wojska Polskiego i pętla Piątkowska)
Naprawa przejazdu z wymianą nawierzchni torowej i drogowej, wymiana sieci trakcyjnej na pętli czerwiec
ul. Grunwaldzka (skrzyżowanie z Grochowską)
Naprawa przejazdu z wymianą nawierzchni torowej i sieciowej czerwiec
ul. 28 Czerwca 1956r. (od Hetmańskiej do pętli Dębiec wraz z pętlą)
Przebudowa sieci trakcyjnej w ul. 28 Czerwca 1956r. i na pętli, modernizacja systemu sterowania zwrotnicami lipiec-sierpień
ul. Warszawska (skrzyżowanie z ul. św. Michała)
Wymiana nawierzchni drogowej lipiec (1 dzień)
Górna Wilda/ Półwiejska
Wymiana zwrotnic i części łuku - prace przygotowawcze do zamknięcia Wierzbięcic lipiec
Węzeł Hetmańska-Głogowska (od strony Reymonta)
Wymiana części węzła rozjazdowego (prace połączone z pracami wykonywanymi przez Aquanet) wrzesień
 

Do poprawnego wyświetlania strony niezbędne jest posiadanie zainstalowanej w systemie operacyjnym jednej z przeglądarek: Internet Explorer 7, FireFox 2, Opera 9.5, Safari 3 lub nowszych.

 

Na tej stronie używamy cookies (tzw. ciasteczka), aby zapamiętać Twoje ulubione ustawienia i szybciej wyświetlać Ci je podczas kolejnych wizyt tutaj. W każdej chwili możesz zmienić ustawienia cookies w Twojej przeglądarce i uniemożliwić zapisywanie ich na Twoim dysku.

Designed By Soul & Mind