Wyszukiwarka

Newsletter

Informacja ZTM o funkcjonowaniu komunikacji miejskiej

tel. 61 646 33 44

Telefon alarmowy Centrali Nadzoru Ruchu

tel. 19 445

Powiadamianie SMS

wyślij SMS o treści: MPK pod numer tel. 4476

aby zrezygnować wyślij SMS o treści: MPKSTOP pod numer tel. 4476

Aplikacja myMPK

pobierz z
google-play
uitp-logo-2014
Plany remontów torowo-sieciowych w 2018 roku

Komunikaty

3
14.12.2018 Rozpoczęcie budowy tramwaju na Naramowice
  01.01.2019 Zmiana numeracji poznańskich linii autobusowych od stycznia 2019r.
3
14.12.2018 Początek prac przy budowie trasy tramwajowej na Naramowice
71
08.12.2018 Powrót linii 71 na stałą trasę
49
05.12.2018 Zakończenie usuwania awarii wodociągowej na Kołłątaja
  04.12.2018 Przystanek „Rolna” w kierunku ul. Wspólnej
232  233  234  236  238  ...
03.12.2018 Prace na węźle Rondo Kaponiera
24
01.12.2018
16.12.2018
Bimba Betlejemska
201  202  237
01.12.2018
02.01.2019
Zmiany w komunikacji nocnej od 1 grudnia 2018
71  76  243
24.11.2018 Zmiany na przystankach „Rolna”
66  233
24.11.2018 Nowa trasa do Zielińca
234
14.11.2018 Przesunięcie przystanku „Wielkopolska”
49
14.11.2018 Przywrócenie przystanków „Czechosłowacka Tunel”
52  84  238
12.11.2018 Likwidacja przystanku autobusowego „Lubuszańska”
12  14
22.10.2018 Przebudowa przystanku „Most Teatralny”
54
17.09.2018 Budowa kolektora na ulicy Spławie
  03.09.2018 Nowe przystanki tymczasowe „Rondo Żegrze”
1  5  17  201  231  ...
12.08.201823:00 Przebudowa ronda Żegrze
  Więcej komunikatów...
Sprawdź nasze oferty pracy!
remonty-hetmanska25 milionów złotych przeznaczono w tym roku na odnowę infrastruktury torowo-sieciowej. To ponad 8 razy więcej niż w 2014 roku i milion więcej niż rok temu. W planach jest m.in. modernizacja sieci trakcyjnej na ulicach 28 Czerwca 1956r., Murawa oraz Hetmańskiej, gdzie wymienione zostanie również torowisko. Pierwsze prace rozpoczną się już w marcu. Najdłuższy remont potrwa niewiele ponad dwa miesiące.

- Poprzez konsekwentne działania Miasto Poznań systematycznie podnosi jakość transportu publicznego. W 2018 roku ponownie zaplanowano dużą liczbę remontów i modernizacji torowisk oraz sieci trakcyjnej. To kolejny rok, kiedy wzrasta kwota przeznaczona na naprawę torowisk w Poznaniu. Na ten cel wydanych zostanie w tym roku 25 mln złotych. Około 1,5 mln zł przeznaczymy również na infrastrukturę autobusową – mówi Maciej Wudarski, zastępca prezydenta Miasta Poznania.

remonty-chartowoW kolejnych latach, zgodnie z Wieloletnim Planem Finansowym, na remonty i modernizacje zarówno infrastruktury torowo-sieciowej, jak i autobusowej, zarezerwowano po 26,5 mln zł w latach 2019 i 2020 oraz po 21,5 mln zł w latach 2021 i 2022.
Zaplanowane na 2018 rok prace są niezbędne dla utrzymania sprawności infrastruktury tramwajowej i zapewnienia bezpieczeństwa korzystania z komunikacji miejskiej. Dobry stan techniczny infrastruktury oznacza także niezawodność, sprawność i szybkość przejazdów.
- Remonty torowisk kojarzą się nam  z utrudnieniami w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej. A przecież remontujemy po to, żeby było lepiej, szybciej, ale przede wszystkim bezpieczniej. W tym roku plany mamy równie ambitne co w latach poprzednich, bo Miasto przeznacza więcej pieniędzy na odnowę infrastruktury torowo-sieciowej. Roboty zaplanowane w 11 lokalizacjach zaczniemy już w marcu, a zakończymy w połowie września – wyjaśnia Wojciech Tulibacki, prezes zarządu MPK Poznań.

remonty-warszawskaWśród najistotniejszych prac modernizacyjnych zaplanowanych na 2018 rok znajdują się: modernizacje sieci trakcyjnej na ul. Murawa oraz na ul. 28 Czerwca 1956r. (od węzła Traugutta do pętli Dębiec) oraz modernizacja torowiska i sieci trakcyjnej na ul. Hetmańskiej (od ronda Starołęka do wiaduktu nad ul. Dolna Wilda). Zaplanowano także wymiany zwrotnic (m.in. Traugutta od strony Dębca i ronda Starołęka, Głogowska-Hetmańska od strony Arciszewskiego) oraz remonty przejazdów na ul. Zamenhoffa i skrzyżowaniach ulic Grunwaldzkiej i Grochowskiej oraz Wołyńskiej i Wojska Polskiego.

- Tradycyjnie już, terminy remontów uzgadniane są z innymi jednostkami tak, aby jak najlepiej skoordynować prowadzone prace. Na przykład w tym roku prace na węźle Hetmańska-Głogowska będą toczyły się jednocześnie z wymianą wodociągu na ul. Reymonta, prowadzoną przez spółkę Aquanet – mówi Piotr Snuszka, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu. - Naszym celem jest, aby prace, i wprowadzane w związku z nimi zmiany w komunikacji zbiorowej, były jak najmniej dokuczliwe dla mieszkańców. Stąd koordynacja przedsięwzięć oraz organizacja komunikacji zastępczej.

remonty-grunwaldzkaSzczegółowe opisy zmian w transporcie publicznym będą podawane na bieżąco, przed kolejnymi pracami. Jednak znane są już ogólne założenia komunikacji zastępczej na czas pierwszych z najpoważniejszych zaplanowanych prac.
W czasie remontów przejazdów Bobrzańska i Wiatraczna na dwa weekendy w marcu zostanie wyłączony ruch tramwajowy na Górnym Tarasie Rataj (otwarta będzie Trasa Kórnicka). Tramwaje zostaną skierowane na Franowo i Kórnicką, natomiast na odcinku rondo Starołęka-Kurlandzka uruchomiona zostanie linia „za tramwaj”.

Podczas zamknięcia torowiska na ul. Murawa tramwaje na co dzień dojeżdżające do pętli Połabska pojadą na Wilczak. Natomiast w czasie zamknięcia dla ruchu tramwajowego fragmentu ul. Hetmańskiej autobus „za tramwaj” będzie kursował od ronda Starołęka do ul. Pamiątkowej.

W 2018 roku kompleksowej modernizacji poddana zostanie również podstacja trakcyjna Kazimierza Wielkiego - realizacja tej inwestycji nie spowoduje jednak zakłóceń w funkcjonowaniu komunikacji tramwajowej, podobnie jak realizacja wymiany kabli trakcyjnych lub linii kablowych w różnych częściach miasta. Przeprowadzane będą również wymiany smarownic torowych, dzięki którym tramwaje jeżdżą ciszej, wolniej zużywając szyny oraz obręcze kół.


HARMONOGRAM REMONTÓW TOROWISK W 2018 ROKU
ZAKRES ZAPLANOWANYCH PRAC ORAZ ICH PRZYBLIŻONY TERMIN



Lokalizacja Zakres Planowany termin
ul. Murawa,
pętla Połabska
Przebudowa sieci trakcyjnej w ul. Murawa (wymiana słupów i drutu jezdnego), naprawa układu torowego na pętli Połabska (wymiana podkładów, rozjazdów i szyn, podbicie toru)
1 marca – 30 kwietnia
Przejazdy: Bobrzańska oraz Wiatraczna
Naprawa nawierzchni torowej i drogowej na przejazdach przy Bobrzańskiej i Wiatracznej 3-5 oraz 10-12 marca
ul. Zamenhofa
Naprawa toru na przejazdach - ul. Piłsudskiego, ul. Obrzyca, os. Jagiellońskie (wymiana nawierzchni drogowej i torowej) 3-20 kwietnia
ul. Hetmańska (od wiaduktu nad Dolną Wildą do ronda Starołęka)
Przebudowa układu torowego (rozbiórka, częściowe wzmocnienie podtorza, odtworzenie torowiska), wymiana nawierzchni przystanku Droga Dębińska, modernizacja sieci trakcyjnej 21 kwietnia -
30 czerwca
ul. Wołyńska (skrzyżowanie z Wojska Polskiego i pętla Piątkowska)
Naprawa przejazdu z wymianą nawierzchni torowej i drogowej, wymiana sieci trakcyjnej na pętli czerwiec
ul. Grunwaldzka (skrzyżowanie z Grochowską)
Naprawa przejazdu z wymianą nawierzchni torowej i sieciowej czerwiec
ul. 28 Czerwca 1956r. (od Hetmańskiej do pętli Dębiec wraz z pętlą)
Przebudowa sieci trakcyjnej w ul. 28 Czerwca 1956r. i na pętli, modernizacja systemu sterowania zwrotnicami lipiec-sierpień
ul. Warszawska (skrzyżowanie z ul. św. Michała)
Wymiana nawierzchni drogowej lipiec (1 dzień)
Górna Wilda/ Półwiejska
Wymiana zwrotnic i części łuku - prace przygotowawcze do zamknięcia Wierzbięcic lipiec
Węzeł Hetmańska-Głogowska (od strony Reymonta)
Wymiana części węzła rozjazdowego (prace połączone z pracami wykonywanymi przez Aquanet) wrzesień
 

Do poprawnego wyświetlania strony niezbędne jest posiadanie zainstalowanej w systemie operacyjnym jednej z przeglądarek: Internet Explorer 7, FireFox 2, Opera 9.5, Safari 3 lub nowszych.

 

Na tej stronie używamy cookies i podobnych technologii, aby m.in. zapamiętać Twoje ulubione ustawienia i szybciej wyświetlać Ci je podczas kolejnych wizyt tutaj lub w celu świadczenia usługi. W każdej chwili możesz zmienić ustawienia cookies w Twojej przeglądarce i uniemożliwić zapisywanie ich na Twoim dysku. Dowiedz się więcej z naszej polityki prywatności i polityki cookies.

 

Designed By Soul & Mind