Wyszukiwarka

Newsletter

Informacja ZTM o funkcjonowaniu komunikacji miejskiej

tel. 61 646 33 44

Telefon alarmowy Centrali Nadzoru Ruchu

tel. 19 445

Powiadamianie SMS

wyślij SMS o treści: MPK pod numer tel. 4476

aby zrezygnować wyślij SMS o treści: MPKSTOP pod numer tel. 4476
uitp-logo-2014
W mieście nad Wartą nowe wiaty Warta

Komunikaty

51  63  68  69  71  ...
15.12.2017
22.12.2017
Zmiana lokalizacji przystanku „Libelta”
44  46  51  74  85  ...
12.12.2017 Przywrócenie przystanku „Stoińskiego”
  07.12.2017 Przystanki Suszki, Os. Orła Białego II
727  729
04.12.2017 Przystanki Skórzewo/Os. Makowe
3  4  5  7  9  ...
01.12.2017 Zmiany rozkładów jazdy na liniach tramwajowych i autobusowych od 01.12.2017
48
01.12.2017 Zakończenie budowy kanalizacji na ul. Marcelińskiej
75  84  233  249  431  ...
01.12.2017 Przystanki Termalna, Przyjemna, Sempołowskiej
86  95  239  830  833  ...
01.12.2017 Zakończenie przebudowy pętli autobusowej Kiekrz
58  247  527
29.11.2017 Zmiany w komunikacji autobusowej na Głuszynie
  24.11.2017 Zmiana lokalizacji przystanków: „Os. Oświecenia”, „Os. Orła Białego II” i „Darzybór”
45  91  240
22.11.2017 Przywrócenie ruchu na ul. Jugosłowiańskiej
77  727  803
21.11.2017 Przywrócenie ruchu na ul. Malwowej
29
21.11.2017 Przystanki „Różana”
52  62  65  66  74  ...
20.11.2017 Zmiana lokalizacji przystanków: „Os. Oświecenia”, „Os. Piastowskie”, „Os. Orła Białego II” i „Sempołowskiej”
17  18  236  246
20.11.2017 Otwarcie ul. Dąbrowskiego
58  247
16.11.2017 Nowy przystanek „Klimontowska”
84  87  90  91  93  ...
15.11.2017 Przesunięcia przystanków „Witosa Wiadukt”, „Suszki” i „Termalna”
  09.11.2017 Przystanek „Przyjemna”
23  69
04.11.2017 Zmiana rozkładu jazdy linii 23 i 69
54  55  62  66  92  ...
01.11.2017 Otwarcie wiaduktu na Trasie Katowickiej nad ulicami Żegrze i Chartowo. Integracja z gminą Kleszczewo
  Więcej komunikatów...
wiaty-warta-amsAbsolutną nowością w miejskiej infrastrukturze Poznania, która pojawiła się po remoncie torowiska tramwajowego na ul. Królowej Jadwigi, są nowoczesne, rozświetlające przestrzeń wiaty zainstalowane przez AMS. Czekanie na tramwaj w jasnej, bezpiecznej wiacie będzie dla pasażerów wygodniejsze i mniej uciążliwe, zwłaszcza w szare, deszczowe, jesienne dni.

Po remoncie torowiska w ciągu Królowej Jadwigi ulica wypiękniała i rozświetliła się dzięki pięciu wiatom przystankowym wzniesionym przez AMS. Są to prototypowe wiaty premium o nazwie Warta, których ostateczny projekt stworzony został na podstawie wytycznych opracowanych przez Urząd Miasta.
- Dzięki tym wiatom ulica zyskała nowy wyraz estetyczny – ocenia Maciej Wudarski zastępca Prezydenta Miasta Poznania. – Wiaty mają nowoczesny design, a po zmroku są dobrze oświetlone, co podnosi bezpieczeństwo pasażerów i komfort oczekiwania.
Ostateczny wizerunek wiat wpisuje się w wytyczne opracowane przez Zarząd Transportu Miejskiego i Plastyka Miasta.
wiaty-warta-ams02- Opracowaliśmy dwa rozwiązania - wyjaśnia Piotr Libicki, Pełnomocnik Prezydenta Miasta Poznania ds. Estetyki Miasta – jedno z nich typu Warta to droższa wersja rozświetlająca miasto. Drugi wariant typu Warta Slim ma podobne założenia estetyczne, ale jest tańszy i bez oświetlenia, przeznaczony do ciągów poza śródmieściem, w miejscach bardziej peryferyjnych. Taką wiatę ostatnio ustawiliśmy na przystanku IPN przy ul. Rolnej.
Nowe wiaty odpowiadają na zapotrzebowanie mieszkańców nowoczesnych miast europejskich, a ich producentem jest firma Tejbrant Polska.
- W projektowaniu wiat wykorzystujemy nowoczesne rozwiązania - przekonuje Marek Kuzaka, prezes AMS. - Do oświetlenia wnętrza wiaty, rozkładu jazdy, znaku przystankowego oraz gablot reklamowych zastosowaliśmy energooszczędną technologię LED. Wiaty mogą też, w zależności od potrzeb, być wyposażone w dodatkowe urządzenia multimedialne takie, jak WiFi czy mp3. Jesteśmy gotowi do dalszej współpracy z Poznaniem oraz instalowania wiat typu Warta i Warta Slim na szerszą skalę - deklaruje prezes Kuzaka.
Wiaty mają konstrukcję segmentową opartą na systemowych profilach aluminiowych, co umożliwia przygotowanie wiat dostosowanych do kształtu i wielkości przystanku.
wiaty-warta-ams03- To ważne, że wiaty można dostosować do platformy przystanku, ale dla nas jeszcze ważniejsze jest bezpieczeństwo i komfort korzystania z przystanków – stwierdza Wojciech Tulibacki, prezes poznańskiego MPK. – W takich wiatach: jasnych, wyposażonych w ławeczki z oparciami i specjalne uchwyty dla osób o ograniczonej sprawności, będzie po prostu przyjemniej czekać na tramwaj. Życzylibyśmy sobie i naszym pasażerom jak najwięcej takich wiat.
 

Do poprawnego wyświetlania strony niezbędne jest posiadanie zainstalowanej w systemie operacyjnym jednej z przeglądarek: Internet Explorer 7, FireFox 2, Opera 9.5, Safari 3 lub nowszych.

 

Na tej stronie używamy cookies (tzw. ciasteczka), aby zapamiętać Twoje ulubione ustawienia i szybciej wyświetlać Ci je podczas kolejnych wizyt tutaj. W każdej chwili możesz zmienić ustawienia cookies w Twojej przeglądarce i uniemożliwić zapisywanie ich na Twoim dysku.

Designed By Soul & Mind