Wyszukiwarka

Newsletter

Informacja ZTM o funkcjonowaniu komunikacji miejskiej

tel. 61 646 33 44

Telefon alarmowy Centrali Nadzoru Ruchu

tel. 19 445

Powiadamianie SMS

wyślij SMS o treści: MPK pod numer tel. 4476

aby zrezygnować wyślij SMS o treści: MPKSTOP pod numer tel. 4476

Aplikacja myMPK

pobierz z
google-play
uitp-logo-2014
Ul. Dąbrowskiego przejezdna od poniedziałku

Komunikaty

67  231  233  911
23.10.2018 Zmiana statusu przystanku „Katedra”
12  14
22.10.2018 Przebudowa przystanku „Most Teatralny”
80  710
20.10.2018 Otwarcie ulicy Sycowskiej
727
17.10.2018 Powrót linii 727 na stałą trasę
79  238  243  250
11.10.2018 Zmiany od 11 października 2018
71  76  243
10.10.2018 Zmiana lokalizacji przystanku „Rolna”
201  202  203  231
08.10.2018
25.10.2018
Przeglądy stacji prostownikowych
56  61  801
06.10.2018 Otwarcie pętli autobusowej „Krzyżowniki”
wszystkie linie tramwajowe  95  237  251
01.10.2018 Zmiany od 1 października 2018 r. Zmiany na liniach 237 i 251
12
30.09.2018 Niedzielne wzmocnienia linii 12
54
17.09.2018 Budowa kolektora na ulicy Spławie
  03.09.2018 Nowe przystanki tymczasowe „Rondo Żegrze”
1  5  17  201  231  ...
12.08.201823:00 Przebudowa ronda Żegrze
78  83  85  322
03.08.2018 Zmiana lokalizacji przystanku „Chemiczna”
  Więcej komunikatów...
Sprawdź nasze oferty pracy!
dabrowskiego-po-remoncie-fot-ztmPo dwóch miesiącach prac, zgodnie z planem, tramwaje wracają na ul. Dąbrowskiego. Od poniedziałku, 20 listopada, będzie ona w pełni przejezdna. Tramwaje będą mogły jechać szybciej i przede wszystkim ciszej niż dotychczas.

Kończy się remont torów na ul. Dąbrowskiego i równocześnie rok prac remontowych 2017, w którym Miasto Poznań przekazało najwięcej pieniędzy na infrastrukturę torowo-sieciową.

- W bieżącym roku na ten cel przeznaczyliśmy ponad 24 mln zł. To ponad osiem razy więcej niż w 2014 roku. Duża skala i zakres zaplanowanych remontów wynika z priorytetowego traktowania transportu publicznego. Kładziemy nacisk na dbałość o stan infrastruktury, bo ona determinuje jakość podróży komunikacją publiczną - mówi Jacek Jaśkowiak, prezydent Miasta Poznania. – W przyszłym roku tylko na budowę tramwaju na Naramowice zarezerwowaliśmy 19 mln zł. Prowadzone będą też dalsze prace modernizacyjne w mieście – dodaje prezydent.

W 2014 roku na odnowę infrastruktury torowo-sieciowej przeznaczono 2,9 mln zł, w 2015  już cztery razy więcej - 13 mln zł, a w 2016 roku – 22 mln zł. Dodatkowo, corocznie, Miasto zapewnia środki na bieżące utrzymanie infrastruktury. W 2017 roku było to 10 mln zł.


Plan wykonany
W tym roku wyremontowano między innymi zwrotnice przy ulicach Fredry i Mielżyńskiego,  Fortecznej oraz Strzeleckiej. Na placu Wielkopolskim oraz u zbiegu ulic Winogrady – Murawa wymieniono szyny łukowe. Wyremontowane zostały też przejazdy na ul. Przybyszewskiego, Krańcowej i Armii Poznań, gdzie zastosowano płyty tłumiące hałas. Pod koniec wakacji wznowiony został ruch tramwajowy na ul. Zwierzynieckiej i Kraszewskiego. 

Najważniejszą tegoroczną inwestycją była przebudowa torowiska, sieci trakcyjnej i przystanków na ul. Królowej Jadwigi od ul. Półwiejskiej do końca mostu nad Wartą. Przy okazji tego remontu naprawiono również torowisko na ulicy Strzeleckiej, zmodernizowano przystanki Półwiejska i AWF. Równolegle prowadzone są prace, które nie wpływają na bieżące funkcjonowanie komunikacji tramwajowej i nie są uciążliwe dla pasażerów, takie jak modernizacje podstacji i kabli zapewniających zasilanie dla sieci tramwajowej.

- Prace remontowe oraz modernizacyjne poprawiły przede wszystkim bezpieczeństwo i niezawodność funkcjonowania komunikacji zbiorowej. Zostały zaplanowane tak, aby były jak najmniej uciążliwe dla mieszkańców i pasażerów transportu publicznego - wyjaśnia Piotr Snuszka, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu.

Większość naprawianych w tym roku miejsc wymagała remontu ze względu na zły stan techniczny. Trasy na ul. Królowej Jadwigi i Dąbrowskiego nie były remontowane kilkadziesiąt lat. Na odcinku ul. Dąbrowskiego od ul. Mickiewicza do Rynku Jeżyckiego tramwaje musiały poruszać się z prędkością nie większą niż 15km/h. Torowisko nie przeszło generalnego remontu od czasu powstania w latach 60. Remonty bieżące były wykonywane w latach 80., a w ostatnim czasie naprawy odbywały się jedynie na zasadzie działań w trybie awaryjnym.


Ciszej i dalej
Remont torów na ul. Dąbrowskiego, podobnie jak wcześniejszy na ul. Królowej Jadwigi, przebiegał zgodnie z harmonogramem. Prace podzielono na dwa etapy. Nie chciano bowiem zamykać tej drogi dla samochodów w obu kierunkach, więc przez cały czas remontu możliwy był przejazd od ul. Mickiewicza do Rynku Jeżyckiego. Najpierw wyremontowano południową część torów, a w drugim miesiącu prace przeniosły się na część północną.

- Remont polegał nie tylko na wymianie szyn i podkładów ale również ingerowaliśmy w podłoże. Wymieniona została konstrukcja torowiska, która była niezmieniana od 40 lat. Będzie ono pokryte masą bitumiczną co w znacznym stopniu ograniczy emisję hałasu, na który skarżyli się okoliczni mieszkańcy. Wykonane prace zwiększą poziom bezpieczeństwa i komfort przejazdu, a tramwaje będą mogły jeździć znacznie szybciej – dodaje Marek Grzybowski, dyrektor techniczny MPK Poznań Sp. z o.o.

Postawione zostały również nowe słupy trakcyjne oraz przeprowadzono prace sieciowe.


Więcej zieleni
Zarząd Dróg Miejskich prowadził w tym samym czasie prace związane z porządkowaniem zieleni na południowej części ul. Dąbrowskiego.

dabrowskiego-po-remoncie-fot-ztm02- Posadzono ponad 500 sztuk krzewów liściastych, w części zimozielonych, czyli takich, które przez cały rok są zielone. Ponadto posadziliśmy trzy drzewa w nawiązaniu gatunkowym do już rosnących, a posadzonych w ubiegłych latach. Zieleń zaprojektowana została w taki sposób, by mogła się utrzymać w trudnych warunkach pasa drogowego – tłumaczy Agata Kaniewska z Zarządu Dróg Miejskich w Poznaniu.

Ławki, które były na tym odcinku ul. Dąbrowskiego, pozostały, ale nieznacznie zmieniono ich lokalizacje. Stojaki rowerowe ustawione w „martwych” przestrzeniach chodnikowych przeniesiono w inne miejsca.


Zmiany organizacji ruchu

Od poniedziałku, 20 listopada, na swoje trasy wrócą tramwaje linii 17 i 18 (od nocy 20/21 listopada -  autobusy linii nr 236 i 246).
- Przygotowaliśmy 10 tys. ulotek, które będą dostępne w Punktach Obsługi Klienta, prezentujących schemat sieci tramwajowej oraz mapę sieci połączeń tramwajowych i autobusowych w Poznaniu. Wchodząca 20 listopada organizacja ruchu obowiązywać będzie  – poza drobnymi zmianami – przez najbliższych kilka miesięcy – informuje Agnieszka Smogulecka z Zarządu Transportu Miejskiego.

Przywrócony będzie też pierwotny ruch kołowy na samej ul. Dąbrowskiego, jak i na drogach jednokierunkowych dochodzących do niej – na ul. Romka Strzałkowskiego od ul. Dąbrowskiego do ul. Mansfelda oraz na ul. Kochanowskiego w kierunku ul. Dąbrowskiego na północnej części oraz w stronę do ul. Słowackiego na części południowej.

Wzdłuż ul. Dąbrowskiego dostępne będą wszystkie miejsca parkingowe, które były tam przed przebudową.
 

Do poprawnego wyświetlania strony niezbędne jest posiadanie zainstalowanej w systemie operacyjnym jednej z przeglądarek: Internet Explorer 7, FireFox 2, Opera 9.5, Safari 3 lub nowszych.

 

Na tej stronie używamy cookies (tzw. ciasteczka), aby zapamiętać Twoje ulubione ustawienia i szybciej wyświetlać Ci je podczas kolejnych wizyt tutaj. W każdej chwili możesz zmienić ustawienia cookies w Twojej przeglądarce i uniemożliwić zapisywanie ich na Twoim dysku.

Designed By Soul & Mind