Wyszukiwarka

Newsletter

Informacja ZTM o funkcjonowaniu komunikacji miejskiej

tel. 61 646 33 44

Telefon alarmowy Centrali Nadzoru Ruchu

tel. 19 445

Aplikacja myMPK

pobierz z
google-play
uitp-logo-2014
Ul. Dąbrowskiego przejezdna od poniedziałku

Komunikaty

10  14  243
20.07.2019
21.07.2019
Awaryjne prace torowe na Wierzbięcicach
155  162  166  196  238  ...
12.07.2019 Zmiany na Żegrzu i Chartowie
239  833  834
08.07.2019 Budowa ronda w Rokietnicy
160  164  195
04.07.2019 Tymczasowa zmiana lokalizacji przystanku „Wojska Polskiego”
157  184
01.07.2019 Otwarcie skrzyżowania Jana Pawła II / Baraniaka
183  185  234  322
18.07.2019 Przystanek „Naramowicka/Serbska”
4  5  6  7  8  ...
20.06.2019 II etap prac na rondzie Śródka / Prace torowo-wodociągowe na ul. Głogowskiej
wszystkie linie tramwajowe i autobusowe
20.06.2019
01.09.2019
Letni rozkład jazdy
243
13.06.2019 Zmiana lokalizacji przystanku „Luboń/Podgórna”
160  183
12.06.2019 Tymczasowa likwidacja przystanków „Truskawiecka”
  Więcej komunikatów...
Sprawdź nasze oferty pracy!
dabrowskiego-po-remoncie-fot-ztmPo dwóch miesiącach prac, zgodnie z planem, tramwaje wracają na ul. Dąbrowskiego. Od poniedziałku, 20 listopada, będzie ona w pełni przejezdna. Tramwaje będą mogły jechać szybciej i przede wszystkim ciszej niż dotychczas.

Kończy się remont torów na ul. Dąbrowskiego i równocześnie rok prac remontowych 2017, w którym Miasto Poznań przekazało najwięcej pieniędzy na infrastrukturę torowo-sieciową.

- W bieżącym roku na ten cel przeznaczyliśmy ponad 24 mln zł. To ponad osiem razy więcej niż w 2014 roku. Duża skala i zakres zaplanowanych remontów wynika z priorytetowego traktowania transportu publicznego. Kładziemy nacisk na dbałość o stan infrastruktury, bo ona determinuje jakość podróży komunikacją publiczną - mówi Jacek Jaśkowiak, prezydent Miasta Poznania. – W przyszłym roku tylko na budowę tramwaju na Naramowice zarezerwowaliśmy 19 mln zł. Prowadzone będą też dalsze prace modernizacyjne w mieście – dodaje prezydent.

W 2014 roku na odnowę infrastruktury torowo-sieciowej przeznaczono 2,9 mln zł, w 2015  już cztery razy więcej - 13 mln zł, a w 2016 roku – 22 mln zł. Dodatkowo, corocznie, Miasto zapewnia środki na bieżące utrzymanie infrastruktury. W 2017 roku było to 10 mln zł.


Plan wykonany
W tym roku wyremontowano między innymi zwrotnice przy ulicach Fredry i Mielżyńskiego,  Fortecznej oraz Strzeleckiej. Na placu Wielkopolskim oraz u zbiegu ulic Winogrady – Murawa wymieniono szyny łukowe. Wyremontowane zostały też przejazdy na ul. Przybyszewskiego, Krańcowej i Armii Poznań, gdzie zastosowano płyty tłumiące hałas. Pod koniec wakacji wznowiony został ruch tramwajowy na ul. Zwierzynieckiej i Kraszewskiego. 

Najważniejszą tegoroczną inwestycją była przebudowa torowiska, sieci trakcyjnej i przystanków na ul. Królowej Jadwigi od ul. Półwiejskiej do końca mostu nad Wartą. Przy okazji tego remontu naprawiono również torowisko na ulicy Strzeleckiej, zmodernizowano przystanki Półwiejska i AWF. Równolegle prowadzone są prace, które nie wpływają na bieżące funkcjonowanie komunikacji tramwajowej i nie są uciążliwe dla pasażerów, takie jak modernizacje podstacji i kabli zapewniających zasilanie dla sieci tramwajowej.

- Prace remontowe oraz modernizacyjne poprawiły przede wszystkim bezpieczeństwo i niezawodność funkcjonowania komunikacji zbiorowej. Zostały zaplanowane tak, aby były jak najmniej uciążliwe dla mieszkańców i pasażerów transportu publicznego - wyjaśnia Piotr Snuszka, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu.

Większość naprawianych w tym roku miejsc wymagała remontu ze względu na zły stan techniczny. Trasy na ul. Królowej Jadwigi i Dąbrowskiego nie były remontowane kilkadziesiąt lat. Na odcinku ul. Dąbrowskiego od ul. Mickiewicza do Rynku Jeżyckiego tramwaje musiały poruszać się z prędkością nie większą niż 15km/h. Torowisko nie przeszło generalnego remontu od czasu powstania w latach 60. Remonty bieżące były wykonywane w latach 80., a w ostatnim czasie naprawy odbywały się jedynie na zasadzie działań w trybie awaryjnym.


Ciszej i dalej
Remont torów na ul. Dąbrowskiego, podobnie jak wcześniejszy na ul. Królowej Jadwigi, przebiegał zgodnie z harmonogramem. Prace podzielono na dwa etapy. Nie chciano bowiem zamykać tej drogi dla samochodów w obu kierunkach, więc przez cały czas remontu możliwy był przejazd od ul. Mickiewicza do Rynku Jeżyckiego. Najpierw wyremontowano południową część torów, a w drugim miesiącu prace przeniosły się na część północną.

- Remont polegał nie tylko na wymianie szyn i podkładów ale również ingerowaliśmy w podłoże. Wymieniona została konstrukcja torowiska, która była niezmieniana od 40 lat. Będzie ono pokryte masą bitumiczną co w znacznym stopniu ograniczy emisję hałasu, na który skarżyli się okoliczni mieszkańcy. Wykonane prace zwiększą poziom bezpieczeństwa i komfort przejazdu, a tramwaje będą mogły jeździć znacznie szybciej – dodaje Marek Grzybowski, dyrektor techniczny MPK Poznań Sp. z o.o.

Postawione zostały również nowe słupy trakcyjne oraz przeprowadzono prace sieciowe.


Więcej zieleni
Zarząd Dróg Miejskich prowadził w tym samym czasie prace związane z porządkowaniem zieleni na południowej części ul. Dąbrowskiego.

dabrowskiego-po-remoncie-fot-ztm02- Posadzono ponad 500 sztuk krzewów liściastych, w części zimozielonych, czyli takich, które przez cały rok są zielone. Ponadto posadziliśmy trzy drzewa w nawiązaniu gatunkowym do już rosnących, a posadzonych w ubiegłych latach. Zieleń zaprojektowana została w taki sposób, by mogła się utrzymać w trudnych warunkach pasa drogowego – tłumaczy Agata Kaniewska z Zarządu Dróg Miejskich w Poznaniu.

Ławki, które były na tym odcinku ul. Dąbrowskiego, pozostały, ale nieznacznie zmieniono ich lokalizacje. Stojaki rowerowe ustawione w „martwych” przestrzeniach chodnikowych przeniesiono w inne miejsca.


Zmiany organizacji ruchu

Od poniedziałku, 20 listopada, na swoje trasy wrócą tramwaje linii 17 i 18 (od nocy 20/21 listopada -  autobusy linii nr 236 i 246).
- Przygotowaliśmy 10 tys. ulotek, które będą dostępne w Punktach Obsługi Klienta, prezentujących schemat sieci tramwajowej oraz mapę sieci połączeń tramwajowych i autobusowych w Poznaniu. Wchodząca 20 listopada organizacja ruchu obowiązywać będzie  – poza drobnymi zmianami – przez najbliższych kilka miesięcy – informuje Agnieszka Smogulecka z Zarządu Transportu Miejskiego.

Przywrócony będzie też pierwotny ruch kołowy na samej ul. Dąbrowskiego, jak i na drogach jednokierunkowych dochodzących do niej – na ul. Romka Strzałkowskiego od ul. Dąbrowskiego do ul. Mansfelda oraz na ul. Kochanowskiego w kierunku ul. Dąbrowskiego na północnej części oraz w stronę do ul. Słowackiego na części południowej.

Wzdłuż ul. Dąbrowskiego dostępne będą wszystkie miejsca parkingowe, które były tam przed przebudową.
 

Do poprawnego wyświetlania strony niezbędne jest posiadanie zainstalowanej w systemie operacyjnym jednej z przeglądarek: Internet Explorer 7, FireFox 2, Opera 9.5, Safari 3 lub nowszych.

 

Na tej stronie używamy cookies i podobnych technologii, aby m.in. zapamiętać Twoje ulubione ustawienia i szybciej wyświetlać Ci je podczas kolejnych wizyt tutaj lub w celu świadczenia usługi. W każdej chwili możesz zmienić ustawienia cookies w Twojej przeglądarce i uniemożliwić zapisywanie ich na Twoim dysku. Dowiedz się więcej z naszej polityki prywatności i polityki cookies.

 

Designed By Soul & Mind