Wyszukiwarka

Newsletter

Informacja ZTM o funkcjonowaniu komunikacji miejskiej

tel. 61 646 33 44

Telefon alarmowy Centrali Nadzoru Ruchu

tel. 19 445

Powiadamianie SMS

wyślij SMS o treści: MPK pod numer tel. 4476

aby zrezygnować wyślij SMS o treści: MPKSTOP pod numer tel. 4476
uitp-logo-2014
Przetarg na 37 nowoczesnych autobusów

Komunikaty

71  243
15.01.2018 Zmiana lokalizacji przystanku „Rolna”
49
03.01.2018 Zmiana lokalizacji przystanków „Kalinowa”
75  249
02.01.2018 Zmiana nazwy przystanku Buczka
wszystkie linie tramwajowe  45  49  50  78  ...
02.01.2018 Zmiany od 2 stycznia 2018
243
01.01.2018 Zmiana trasy linii 243 w Luboniu
58  247
30.12.2017 Zmiany na rondzie Sypniewskiego
  Więcej komunikatów...
solaris-l-janowiczMPK prowadzi postępowanie przetargowe na 19 autobusów 12-metrowych oraz 18 w wersji przegubowej, które mają trafić do Poznania i zastąpić najstarsze i najbardziej wysłużone jednostki w naszej flocie. Ofertę przedstawiła jedna firma – Solaris Bus & Coach SA. (50.844.812,58 zł. brutto).  Kwota, którą przedstawił oferent przekracza założony przez MPK Poznań budżet na ten cel. Cena netto za autobus 12 metrowy to 934.662 zł a za autobus przegubowy 1.309.926 zł.

- Obecnie rozpatrujemy ofertę pod kątem formalnym i będziemy oczekiwać na złożenie wymaganej prawem dokumentacji – wyjaśnia Jerzy Zalwowski, Dyrektor Ekonomiczno-Finansowy. Po jej zweryfikowaniu, podejmiemy decyzję dotyczącą rozstrzygnięcia postępowania.

Decydującym czynnikiem w przetargu jest cena (60 procent). Za rozbudowane kryteria techniczne oferenci mogli uzyskać 30 procent punktów. Dodatkowo punktowane były warunki gwarancji (5 procent) i gotowość techniczna (5 procent). Ponadto dostawca będzie musiał przeszkolić minimum 20 pracowników MPK Poznań w zakresie obsługi i wszelkiego typu napraw.

Najnowsza generacja
Nowe pojazdy mają spełniać normę emisji spalin Euro 6. Dzięki niskiej podłodze z autobusów mogą korzystać osoby niepełnosprawne i opiekunowie z wózkami dziecięcymi.  Oferowane w przetargu Solarisy Urbino 12 i 18 mają być wyposażone w wewnętrzny i zewnętrzny monitoring oraz system zliczania pasażerów. Nad bezpieczeństwem podróżnych będzie też “czuwać” systemautomatycznego gaszenia pożaru w komorze silnika, a wymianę pasażerską przyspieszą odskokowo-przesuwne drzwi.

- Po stronie producenta będzie wyposażenie pojazdów w energooszczędne oświetlenie, komplet zewnętrznych tablic informacyjnych w technologii LED i wewnętrzne tablice informacyjne LCD - przypomina Marek Grzybowski, Dyrektor ds. Technicznych MPK Poznań Sp. z o.o. – To rozwiązania, które stanowią już u nas standard i powodują, że najważniejsze informacje są widoczne z daleka. Jednocześnie pozwalają obniżyć koszty eksploatacji. Nowością w tych autobusach ma być układ rekuperacji energii hamowania pozwalający na ograniczenie zużycia paliwa.
 

Do poprawnego wyświetlania strony niezbędne jest posiadanie zainstalowanej w systemie operacyjnym jednej z przeglądarek: Internet Explorer 7, FireFox 2, Opera 9.5, Safari 3 lub nowszych.

 

Na tej stronie używamy cookies (tzw. ciasteczka), aby zapamiętać Twoje ulubione ustawienia i szybciej wyświetlać Ci je podczas kolejnych wizyt tutaj. W każdej chwili możesz zmienić ustawienia cookies w Twojej przeglądarce i uniemożliwić zapisywanie ich na Twoim dysku.

Designed By Soul & Mind