Wyszukiwarka

Newsletter

Informacja ZTM o funkcjonowaniu komunikacji miejskiej

tel. 61 646 33 44

Telefon alarmowy Centrali Nadzoru Ruchu

tel. 19 445

Powiadamianie SMS

wyślij SMS o treści: MPK pod numer tel. 4476

aby zrezygnować wyślij SMS o treści: MPKSTOP pod numer tel. 4476

Aplikacja myMPK

pobierz z
google-play
uitp-logo-2014
50 nowych tramwajów dla Poznania

Komunikaty

  17.12.2018 Ciąg dalszy prac na węźle Rondo Kaponiera
  01.01.2019 Niedziele i święta z zakazem handlu w roku 2019
55
17.12.2018 Powrót linii 55 na stałą trasę
  22.12.2018
06.01.2019
Funkcjonowanie linii komunikacyjnych obsługiwanych przez MPK Poznań w okresie świąteczno-noworocznym 22 grudnia 2018 r. – 6 stycznia 2019 r.
3
14.12.2018 Rozpoczęcie budowy tramwaju na Naramowice
  01.01.2019 Zmiana numeracji poznańskich linii autobusowych od stycznia 2019r.
3
14.12.2018 Początek prac przy budowie trasy tramwajowej na Naramowice
71
08.12.2018 Powrót linii 71 na stałą trasę
49
05.12.2018 Zakończenie usuwania awarii wodociągowej na Kołłątaja
  04.12.2018 Przystanek „Rolna” w kierunku ul. Wspólnej
232  233  234  236  238  ...
03.12.2018 Prace na węźle Rondo Kaponiera
24
01.12.2018
16.12.2018
Bimba Betlejemska
201  202  237
01.12.2018
02.01.2019
Zmiany w komunikacji nocnej od 1 grudnia 2018
71  76  243
24.11.2018 Zmiany na przystankach „Rolna”
66  233
24.11.2018 Nowa trasa do Zielińca
234
14.11.2018 Przesunięcie przystanku „Wielkopolska”
49
14.11.2018 Przywrócenie przystanków „Czechosłowacka Tunel”
52  84  238
12.11.2018 Likwidacja przystanku autobusowego „Lubuszańska”
12  14
22.10.2018 Przebudowa przystanku „Most Teatralny”
54
17.09.2018 Budowa kolektora na ulicy Spławie
  03.09.2018 Nowe przystanki tymczasowe „Rondo Żegrze”
1  5  17  201  231  ...
12.08.201823:00 Przebudowa ronda Żegrze
  Więcej komunikatów...
Sprawdź nasze oferty pracy!

m gamma mpk_strona_2Nowoczesne, całkowicie niskopodłogowe, z szeregiem najnowszych rozwiązań poprawiających bezpieczeństwo i komfort podróży – takie będą nowe tramwaje z rodziny Moderus Gamma, które już latem przyszłego roku trafią do poznańskiego MPK.


W dniu dzisiejszym została podpisana umowa pomiędzy MPK Poznań Sp. z o.o. i firmą Modertrans Poznań Sp. z o.o. na dostawę 50 niskopodłogowych tramwajów z rodziny Moderus Gamma. 30 tramwajów jednokierunkowych i 20 dwukierunkowych będą kosztować 397 mln zł brutto.

Uroczyste podpisanie kontraktu nastąpiło w zajezdni tramwajowej „Franowo”, a wśród zaproszonych gości byli m.in. Prezydent Poznania Pan Jacek Jaśkowiak oraz jego Zastępca Pan Maciej Wudarski.

- Jest to największe w historii zamówienie na dostawę niskopodłogowych tramwajów realizowane przez MPK Poznań – podsumowuje Wojciech Tulibacki, prezes Zarządu MPK. - Obejmuje ono dostawę 30 tramwajów jednokierunkowych i 20 dwukierunkowych jak i specjalistycznego wyposażenia do obsługi zamówionych pojazdów. Zakup sfinansujemy przy udziale kredytu inwestycyjnego, a pozostałą część będzie stanowić dotacja i środki własne.  Liczymy na to, że w przyszłości udział unijnych funduszy się zwiększy. Decyzja o tym leży w gestii Ministerstwa Rozwoju i Miasta Poznania. Zgodnie z deklaracjami producenta pierwsze tramwaje zostaną dostarczone latem przyszłego roku.

- Tramwaje z rodziny Moderus Gamma jakie zaoferowaliśmy w przetargu ogłoszonym jesienią ubiegłego roku - mówi Andrzej Bręczewski, Prezes Zarządu firmy Modertrans - to

w pełni niskopodłogowe, 32-metrowe pojazdy. Tramwaje jednokierunkowe na pokład będą mogły zabrać jednocześnie 240 pasażerów, z czego 60 na miejscach siedzących, a dwukierunkowe odpowiednio 230 i 50. W tramwaju zostaną zabudowane ładowarki do urządzeń mobilnych. W przestrzeni pasażerskiej zostanie wyznaczone specjalne miejsce dla wózka inwalidzkiego, dziecięcego jak i dla roweru. Rozkładana platforma ułatwi wjazd do wnętrza pojazdu osobom na wózkach inwalidzkich czy matkom przewożącym swoje dzieci w wózkach. Pojazd będzie napędzany przez 8 silników odzyskujących energię podczas hamowania. Wszystkie pojazdy zostaną przystosowane do instalacji superkondensatorów. Jeżeli przewoźnik w przyszłości zdecyduje się na ich dołożenie to będzie taka możliwość.

Wnętrze przedziału pasażerskiego będzie w pełni klimatyzowane.

W celu optymalnego wykorzystania przestrzeni, producent wykona analizy ergonomiczne przestrzeni pasażerskiej, w tym przede wszystkim rozmieszczenia siedzeń i poręczy.

Tramwaje zostaną wyposażone w rozbudowany system informacji pasażerskiej i zapowiedzi głosowych. Dzięki zastosowaniu w tramwaju jednokierunkowym pięciu par drzwi dwuskrzydłowych i dwóch drzwi jednoskrzydłowych wymiana pasażerów będzie odbywała się znacznie szybciej, co skróci czas postoju na przystanku. Podobnie w tramwajach dwukierunkowych, w których zastosowano osiem par drzwi dwuskrzydłowych i cztery jednoskrzydłowe. Podczas projektowania pojazdów dużą uwagę zwrócono na kabinę motorniczego. Będzie ona w pełni klimatyzowana, wyposażona w fotel posiadający aktywne podłokietniki ułatwiające sterowanie pojazdem. Centralne miejsce na pulpicie motorniczego zajmie 10-cio calowy ekran dotykowy, pełniący rolę komputera pokładowego. Na bocznych pulpitach zostaną zabudowane m.in. urządzenia sterujące pracą systemu video-monitoringu czy informacji pasażerskiej.

- Producent ma 30 miesięcy na dostarczenie wszystkich tramwajów – kwituje prezes Wojciech Tulibacki – czas odmierzamy od dzisiaj to znaczy od momentu podpisania umowy. A to oznacza, że pierwsze tramwaje pojawią się na ulicach naszego miasta  w sierpniu przyszłego roku, a ostatnie – latem 2019.

W ostatnim czasie MPK Poznań szczególnie stawia na wymianę taboru tramwajowego.

m gamma mpk_strona_4
W ramach realizowanych przetargów do Poznania dostarczane już są: 20 sztuk jednokierunkowych tramwajów Moderus Beta i 10 sztuk dwukierunkowych Moderusów Beta.

- Do 2019 roku wymienimy niemal 36 procent taboru tramwajowego – podkreśla prezes Wojciech Tulibacki – W sumie, na zakup 80 nowych tramwajów, których dostawcę wyłoniono w trzech przetargach, wydamy ponad pół miliarda złotych. Duży udział w tych zakupach ma Unia Europejska, choć  w staraniach o fundusze unijne nie powiedzieliśmy jeszcze ostatniego słowa. Po realizacji wszystkich tych dostaw do wymiany pozostanie tylko ok. 13 procent należących do MPK tramwajów. W praktyce oznacza to, że prawie cała nasza flota będzie niskopodłogowa.

 

Do poprawnego wyświetlania strony niezbędne jest posiadanie zainstalowanej w systemie operacyjnym jednej z przeglądarek: Internet Explorer 7, FireFox 2, Opera 9.5, Safari 3 lub nowszych.

 

Na tej stronie używamy cookies i podobnych technologii, aby m.in. zapamiętać Twoje ulubione ustawienia i szybciej wyświetlać Ci je podczas kolejnych wizyt tutaj lub w celu świadczenia usługi. W każdej chwili możesz zmienić ustawienia cookies w Twojej przeglądarce i uniemożliwić zapisywanie ich na Twoim dysku. Dowiedz się więcej z naszej polityki prywatności i polityki cookies.

 

Designed By Soul & Mind