Wyszukiwarka

Newsletter

Informacja ZTM o funkcjonowaniu komunikacji miejskiej

tel. 61 646 33 44

Telefon alarmowy Centrali Nadzoru Ruchu

tel. 19 445

Powiadamianie SMS

wyślij SMS o treści: MPK pod numer tel. 4476

aby zrezygnować wyślij SMS o treści: MPKSTOP pod numer tel. 4476
uitp-logo-2014
50 nowych tramwajów dla Poznania

Komunikaty

101  102
26.08.2017 Dni Twierdzy Poznań 2017
74  76  603
16.08.2017 Zmiana terminu zakończenia prac Strzelecka/Garbary
64
14.08.2017 Powrót linii 64 na stałą trasę
  05.08.2017 Królowej Jadwigi: przywrócenie ruchu na moście
727  729
02.08.2017 Nieczynne przystanki w Skórzewie
20
01.08.2017 Zmiana trasy linii 20
56  61  86  801  833  ...
25.07.2017 Tymczasowa zmiana trasy linii autobusowych na Ogrodach
231  237  T6
21.07.2017 Zawieszenie funkcjonowania przystanku „Rondo Rataje”
98
12.07.2017 Zmiana przystanku „UAM Wydział Fizyki”
T6
11.07.2017 Korekta rozkładu jazdy linii T6
243
10.07.2017 Stała zmiana trasy linii 243
T6
01.07.2017 Przystanki na trasie linii T6
2  3  6  7  9  ...
24.06.2017
31.08.2017
Królowej Jadwigi: remont torowiska (AKTUALIZACJA)
239
25.05.2017 Jednokierunkowa ul. Nowina
  Więcej komunikatów...
Sprawdź nasze oferty pracy!

m gamma mpk_strona_2Nowoczesne, całkowicie niskopodłogowe, z szeregiem najnowszych rozwiązań poprawiających bezpieczeństwo i komfort podróży – takie będą nowe tramwaje z rodziny Moderus Gamma, które już latem przyszłego roku trafią do poznańskiego MPK.


W dniu dzisiejszym została podpisana umowa pomiędzy MPK Poznań Sp. z o.o. i firmą Modertrans Poznań Sp. z o.o. na dostawę 50 niskopodłogowych tramwajów z rodziny Moderus Gamma. 30 tramwajów jednokierunkowych i 20 dwukierunkowych będą kosztować 397 mln zł brutto.

Uroczyste podpisanie kontraktu nastąpiło w zajezdni tramwajowej „Franowo”, a wśród zaproszonych gości byli m.in. Prezydent Poznania Pan Jacek Jaśkowiak oraz jego Zastępca Pan Maciej Wudarski.

- Jest to największe w historii zamówienie na dostawę niskopodłogowych tramwajów realizowane przez MPK Poznań – podsumowuje Wojciech Tulibacki, prezes Zarządu MPK. - Obejmuje ono dostawę 30 tramwajów jednokierunkowych i 20 dwukierunkowych jak i specjalistycznego wyposażenia do obsługi zamówionych pojazdów. Zakup sfinansujemy przy udziale kredytu inwestycyjnego, a pozostałą część będzie stanowić dotacja i środki własne.  Liczymy na to, że w przyszłości udział unijnych funduszy się zwiększy. Decyzja o tym leży w gestii Ministerstwa Rozwoju i Miasta Poznania. Zgodnie z deklaracjami producenta pierwsze tramwaje zostaną dostarczone latem przyszłego roku.

- Tramwaje z rodziny Moderus Gamma jakie zaoferowaliśmy w przetargu ogłoszonym jesienią ubiegłego roku - mówi Andrzej Bręczewski, Prezes Zarządu firmy Modertrans - to

w pełni niskopodłogowe, 32-metrowe pojazdy. Tramwaje jednokierunkowe na pokład będą mogły zabrać jednocześnie 240 pasażerów, z czego 60 na miejscach siedzących, a dwukierunkowe odpowiednio 230 i 50. W tramwaju zostaną zabudowane ładowarki do urządzeń mobilnych. W przestrzeni pasażerskiej zostanie wyznaczone specjalne miejsce dla wózka inwalidzkiego, dziecięcego jak i dla roweru. Rozkładana platforma ułatwi wjazd do wnętrza pojazdu osobom na wózkach inwalidzkich czy matkom przewożącym swoje dzieci w wózkach. Pojazd będzie napędzany przez 8 silników odzyskujących energię podczas hamowania. Wszystkie pojazdy zostaną przystosowane do instalacji superkondensatorów. Jeżeli przewoźnik w przyszłości zdecyduje się na ich dołożenie to będzie taka możliwość.

Wnętrze przedziału pasażerskiego będzie w pełni klimatyzowane.

W celu optymalnego wykorzystania przestrzeni, producent wykona analizy ergonomiczne przestrzeni pasażerskiej, w tym przede wszystkim rozmieszczenia siedzeń i poręczy.

Tramwaje zostaną wyposażone w rozbudowany system informacji pasażerskiej i zapowiedzi głosowych. Dzięki zastosowaniu w tramwaju jednokierunkowym pięciu par drzwi dwuskrzydłowych i dwóch drzwi jednoskrzydłowych wymiana pasażerów będzie odbywała się znacznie szybciej, co skróci czas postoju na przystanku. Podobnie w tramwajach dwukierunkowych, w których zastosowano osiem par drzwi dwuskrzydłowych i cztery jednoskrzydłowe. Podczas projektowania pojazdów dużą uwagę zwrócono na kabinę motorniczego. Będzie ona w pełni klimatyzowana, wyposażona w fotel posiadający aktywne podłokietniki ułatwiające sterowanie pojazdem. Centralne miejsce na pulpicie motorniczego zajmie 10-cio calowy ekran dotykowy, pełniący rolę komputera pokładowego. Na bocznych pulpitach zostaną zabudowane m.in. urządzenia sterujące pracą systemu video-monitoringu czy informacji pasażerskiej.

- Producent ma 30 miesięcy na dostarczenie wszystkich tramwajów – kwituje prezes Wojciech Tulibacki – czas odmierzamy od dzisiaj to znaczy od momentu podpisania umowy. A to oznacza, że pierwsze tramwaje pojawią się na ulicach naszego miasta  w sierpniu przyszłego roku, a ostatnie – latem 2019.

W ostatnim czasie MPK Poznań szczególnie stawia na wymianę taboru tramwajowego.

m gamma mpk_strona_4
W ramach realizowanych przetargów do Poznania dostarczane już są: 20 sztuk jednokierunkowych tramwajów Moderus Beta i 10 sztuk dwukierunkowych Moderusów Beta.

- Do 2019 roku wymienimy niemal 36 procent taboru tramwajowego – podkreśla prezes Wojciech Tulibacki – W sumie, na zakup 80 nowych tramwajów, których dostawcę wyłoniono w trzech przetargach, wydamy ponad pół miliarda złotych. Duży udział w tych zakupach ma Unia Europejska, choć  w staraniach o fundusze unijne nie powiedzieliśmy jeszcze ostatniego słowa. Po realizacji wszystkich tych dostaw do wymiany pozostanie tylko ok. 13 procent należących do MPK tramwajów. W praktyce oznacza to, że prawie cała nasza flota będzie niskopodłogowa.

 

Do poprawnego wyświetlania strony niezbędne jest posiadanie zainstalowanej w systemie operacyjnym jednej z przeglądarek: Internet Explorer 7, FireFox 2, Opera 9.5, Safari 3 lub nowszych.

 

Na tej stronie używamy cookies (tzw. ciasteczka), aby zapamiętać Twoje ulubione ustawienia i szybciej wyświetlać Ci je podczas kolejnych wizyt tutaj. W każdej chwili możesz zmienić ustawienia cookies w Twojej przeglądarce i uniemożliwić zapisywanie ich na Twoim dysku.

Designed By Soul & Mind