Wyszukiwarka

Newsletter

Informacja ZTM o funkcjonowaniu komunikacji miejskiej

tel. 61 646 33 44

Telefon alarmowy Centrali Nadzoru Ruchu

tel. 19 445

Powiadamianie SMS

wyślij SMS o treści: MPK pod numer tel. 4476
uitp-logo-2014
50 nowych tramwajów dla Poznania

Komunikaty

75  249
01.04.2017 Wycofanie autobusów z ulicy Leszczyńskiej
201  202  231
04.04.2017
06.04.2017
Przeglądy stacji prostownikowych
1  16  18
01.04.2017 Przeglądy techniczne w tunelu Franowo
201
29.03.2017
30.03.2017
Zmiana trasy linii nocnej 201
3  4  8  9  15  ...
27.03.2017 Fredry: prace torowe
wszystkie linie tramwajowe i autobusowe
25.03.2017 Zmiana czasu
243
22.03.2017 Luboń: awaria wodociągowa
64
20.03.2017 Linia 64 pojedzie przez ul. Mickiewicza
78
13.03.2017
02.05.2017
Obornicka/Hulewiczów/Drwęskiego: budowa sygnalizacji świetlnej
46  78  905
01.03.2017 Zmiana statusu przystanków
97
01.03.2017 Likwidacja linii 97
52  55  57  62  65  ...
01.03.2017 Zmiana trasy i rozkładów od 1 marca
  Więcej komunikatów...
Sprawdź nasze oferty pracy!

m gamma mpk_strona_2Nowoczesne, całkowicie niskopodłogowe, z szeregiem najnowszych rozwiązań poprawiających bezpieczeństwo i komfort podróży – takie będą nowe tramwaje z rodziny Moderus Gamma, które już latem przyszłego roku trafią do poznańskiego MPK.


W dniu dzisiejszym została podpisana umowa pomiędzy MPK Poznań Sp. z o.o. i firmą Modertrans Poznań Sp. z o.o. na dostawę 50 niskopodłogowych tramwajów z rodziny Moderus Gamma. 30 tramwajów jednokierunkowych i 20 dwukierunkowych będą kosztować 397 mln zł brutto.

Uroczyste podpisanie kontraktu nastąpiło w zajezdni tramwajowej „Franowo”, a wśród zaproszonych gości byli m.in. Prezydent Poznania Pan Jacek Jaśkowiak oraz jego Zastępca Pan Maciej Wudarski.

- Jest to największe w historii zamówienie na dostawę niskopodłogowych tramwajów realizowane przez MPK Poznań – podsumowuje Wojciech Tulibacki, prezes Zarządu MPK. - Obejmuje ono dostawę 30 tramwajów jednokierunkowych i 20 dwukierunkowych jak i specjalistycznego wyposażenia do obsługi zamówionych pojazdów. Zakup sfinansujemy przy udziale kredytu inwestycyjnego, a pozostałą część będzie stanowić dotacja i środki własne.  Liczymy na to, że w przyszłości udział unijnych funduszy się zwiększy. Decyzja o tym leży w gestii Ministerstwa Rozwoju i Miasta Poznania. Zgodnie z deklaracjami producenta pierwsze tramwaje zostaną dostarczone latem przyszłego roku.

- Tramwaje z rodziny Moderus Gamma jakie zaoferowaliśmy w przetargu ogłoszonym jesienią ubiegłego roku - mówi Andrzej Bręczewski, Prezes Zarządu firmy Modertrans - to

w pełni niskopodłogowe, 32-metrowe pojazdy. Tramwaje jednokierunkowe na pokład będą mogły zabrać jednocześnie 240 pasażerów, z czego 60 na miejscach siedzących, a dwukierunkowe odpowiednio 230 i 50. W tramwaju zostaną zabudowane ładowarki do urządzeń mobilnych. W przestrzeni pasażerskiej zostanie wyznaczone specjalne miejsce dla wózka inwalidzkiego, dziecięcego jak i dla roweru. Rozkładana platforma ułatwi wjazd do wnętrza pojazdu osobom na wózkach inwalidzkich czy matkom przewożącym swoje dzieci w wózkach. Pojazd będzie napędzany przez 8 silników odzyskujących energię podczas hamowania. Wszystkie pojazdy zostaną przystosowane do instalacji superkondensatorów. Jeżeli przewoźnik w przyszłości zdecyduje się na ich dołożenie to będzie taka możliwość.

Wnętrze przedziału pasażerskiego będzie w pełni klimatyzowane.

W celu optymalnego wykorzystania przestrzeni, producent wykona analizy ergonomiczne przestrzeni pasażerskiej, w tym przede wszystkim rozmieszczenia siedzeń i poręczy.

Tramwaje zostaną wyposażone w rozbudowany system informacji pasażerskiej i zapowiedzi głosowych. Dzięki zastosowaniu w tramwaju jednokierunkowym pięciu par drzwi dwuskrzydłowych i dwóch drzwi jednoskrzydłowych wymiana pasażerów będzie odbywała się znacznie szybciej, co skróci czas postoju na przystanku. Podobnie w tramwajach dwukierunkowych, w których zastosowano osiem par drzwi dwuskrzydłowych i cztery jednoskrzydłowe. Podczas projektowania pojazdów dużą uwagę zwrócono na kabinę motorniczego. Będzie ona w pełni klimatyzowana, wyposażona w fotel posiadający aktywne podłokietniki ułatwiające sterowanie pojazdem. Centralne miejsce na pulpicie motorniczego zajmie 10-cio calowy ekran dotykowy, pełniący rolę komputera pokładowego. Na bocznych pulpitach zostaną zabudowane m.in. urządzenia sterujące pracą systemu video-monitoringu czy informacji pasażerskiej.

- Producent ma 30 miesięcy na dostarczenie wszystkich tramwajów – kwituje prezes Wojciech Tulibacki – czas odmierzamy od dzisiaj to znaczy od momentu podpisania umowy. A to oznacza, że pierwsze tramwaje pojawią się na ulicach naszego miasta  w sierpniu przyszłego roku, a ostatnie – latem 2019.

W ostatnim czasie MPK Poznań szczególnie stawia na wymianę taboru tramwajowego.

m gamma mpk_strona_4
W ramach realizowanych przetargów do Poznania dostarczane już są: 20 sztuk jednokierunkowych tramwajów Moderus Beta i 10 sztuk dwukierunkowych Moderusów Beta.

- Do 2019 roku wymienimy niemal 36 procent taboru tramwajowego – podkreśla prezes Wojciech Tulibacki – W sumie, na zakup 80 nowych tramwajów, których dostawcę wyłoniono w trzech przetargach, wydamy ponad pół miliarda złotych. Duży udział w tych zakupach ma Unia Europejska, choć  w staraniach o fundusze unijne nie powiedzieliśmy jeszcze ostatniego słowa. Po realizacji wszystkich tych dostaw do wymiany pozostanie tylko ok. 13 procent należących do MPK tramwajów. W praktyce oznacza to, że prawie cała nasza flota będzie niskopodłogowa.

 

Do poprawnego wyświetlania strony niezbędne jest posiadanie zainstalowanej w systemie operacyjnym jednej z przeglądarek: Internet Explorer 7, FireFox 2, Opera 9.5, Safari 3 lub nowszych.

 

Na tej stronie używamy cookies (tzw. ciasteczka), aby zapamiętać Twoje ulubione ustawienia i szybciej wyświetlać Ci je podczas kolejnych wizyt tutaj. W każdej chwili możesz zmienić ustawienia cookies w Twojej przeglądarce i uniemożliwić zapisywanie ich na Twoim dysku.

Designed By Soul & Mind