Wyszukiwarka

Newsletter

Informacja ZTM o funkcjonowaniu komunikacji miejskiej

tel. 61 646 33 44

Telefon alarmowy Centrali Nadzoru Ruchu

tel. 19 445

Powiadamianie SMS

wyślij SMS o treści: MPK pod numer tel. 4476

aby zrezygnować wyślij SMS o treści: MPKSTOP pod numer tel. 4476
uitp-logo-2014
Pierwszy "dwukierunek"

Komunikaty

51  71  232  243  905
01.07.2017 Nowy przystanek "Uniwersytet Ekonomiczny"
45  64  79  252
  Przesunięcie przystanku Kacza
T6
  Linia T6: korekta przystanków
2  3  6  7  9  ...
24.06.2017
31.08.2017
Królowej Jadwigi: remont torowiska (AKTUALIZACJA)
wszystkie linie tramwajowe i autobusowe
24.06.2017
31.08.2017
Letni rozkład jazdy
66  233
21.06.2017 Pętla Zieliniec: remont drogi
46
03.06.2017 Linia 46 pojedzie do Strzeszynka
239
25.05.2017 Jednokierunkowa ul. Nowina
  Więcej komunikatów...
Sprawdź nasze oferty pracy!
moderus-beta-dwukierunkowy-01Proces odnowy naszego taboru trwa. Na ulicach Poznania pojawił się pierwszy niskopodłogowy tramwaj dwukierunkowy. Do tej pory nie mieliśmy takich tramwajów w naszej flocie. Jedynymi naszymi dwukierunkowymi pojazdami, które mogą być wykorzystywane do obsługi wahadłowej, były wysokopodłogowe GT8.

- Dostawy nowych tramwajów trwają od ubiegłego roku. W sumie na przestrzeni dwóch lat, a do końca tego roku przybędzie nam 30 tramwajów niskopodłogowych – mówi Wojciech Tulibacki, prezes Zarządu MPK Poznań Sp. z o.o. – A to znaczy, że  już co drugi nasz tramwaj będzie miał niską podłogę.

W grudniu 2015 roku podpisaliśmy z firmą Modertrans umowę na zakup 20 niskopodłogowych tramwajów jednokierunkowych, a wiosną ubiegłego roku następną umowę – tym razem na zakup 10 niskopodłogowych tramwajów dwukierunkowych. Obydwie umowy dotyczyły Moderusa Beta.
Po ulicach naszego miasta jeździ już 10 tych nowych tramwajów jednokierunkowych, a dostawy dwukierunkowych właśnie się rozpoczęły. 

moderus-beta-dwukierunkowy-03- Odbiory tramwajów są wieloetapowe – mówi Marek Grzybowski, dyrektor ds. technicznych MPK Poznań Sp. z o.o. - W pierwszym etapie są oględziny, podczas których sprawdzamy zgodność ze specyfikacją zakupu, później odbywają się próby na terenie zajezdni, a po nich tramwaj rusza na ulice. Musi zrobić 100 km tytułem przejazdów technicznych zanim na pokład zabierze pasażerów. Gdy ten etap przejdzie pomyślnie, wyjeżdża na linie, żeby przez 14 dni odbyć testy w normalnej obsłudze eksploatacyjnej.

Tramwaje dwukierunkowe czyli takie, które mają na każdym końcu kabinę motorniczego mogą być wykorzystywane w obsłudze wahadłowej, z której często się korzysta podczas remontów torowisk. Do tej pory w takich sytuacjach uruchamialiśmy do tej obsługi stare, wysłużone i wysokopodłogowe tramwaje GT8 popularnie nazywane „Helmutami”. Moderus Beta jest naszym pierwszym tramwajem dwukierunkowym, który ma niską podłogę. Wykorzystywany będzie jednak w normalnej, codziennej obsłudze, a nie tylko podczas remontów.

moderus-beta-dwukierunkowy-02Firma Modertrans, która produkuje dla nas nowe tramwaje, dostarczy 10 dwukierunkowych Moderusów i pozostałe 10 sztuk  jednokierunkowych pociągów, do końca tego roku.
Dzisiaj dwukierunkowy Moderus Beta jeździ na linii 1. O tym na jakich liniach się pojawi zadecyduje system automatycznego sterowania pracami zajezdni – DMS. Nowe tramwaje będą stacjonować na terenie zajezdni Franowo i przy ul. Głogowskiej.
 

Do poprawnego wyświetlania strony niezbędne jest posiadanie zainstalowanej w systemie operacyjnym jednej z przeglądarek: Internet Explorer 7, FireFox 2, Opera 9.5, Safari 3 lub nowszych.

 

Na tej stronie używamy cookies (tzw. ciasteczka), aby zapamiętać Twoje ulubione ustawienia i szybciej wyświetlać Ci je podczas kolejnych wizyt tutaj. W każdej chwili możesz zmienić ustawienia cookies w Twojej przeglądarce i uniemożliwić zapisywanie ich na Twoim dysku.

Designed By Soul & Mind