Wyszukiwarka

Newsletter

Informacja ZTM o funkcjonowaniu komunikacji miejskiej

tel. 61 646 33 44

Telefon alarmowy Centrali Nadzoru Ruchu

tel. 19 445

Powiadamianie SMS

wyślij SMS o treści: MPK pod numer tel. 4476

aby zrezygnować wyślij SMS o treści: MPKSTOP pod numer tel. 4476
uitp-logo-2014
Ekrany w autobusach

Komunikaty

  15.12.2017 Zmiana lokalizacji przystanku „Os. Orła Białego II”
wszystkie linie tramwajowe i autobusowe
16.12.2017
02.01.2018
Funkcjonowanie publicznego transportu zbiorowego w Poznaniu w okresie świąt Bożego Narodzenia 2017 i Nowego Roku 2018
1  6  13  15
17.12.2017 Lech Poznań - Bruk-Bet Termalica Nieciecza
58  247
15.12.2017 Nowy przystanek tymczasowy „Starołęka Wielka”
51  63  68  69  71  ...
15.12.2017
22.12.2017
Zmiana lokalizacji przystanku „Libelta”
44  46  51  74  85  ...
12.12.2017 Przywrócenie przystanku „Stoińskiego”
  07.12.2017 Przystanki Suszki, Os. Orła Białego II
727  729
04.12.2017 Przystanki Skórzewo/Os. Makowe
3  4  5  7  9  ...
01.12.2017 Zmiany rozkładów jazdy na liniach tramwajowych i autobusowych od 01.12.2017
48
01.12.2017 Zakończenie budowy kanalizacji na ul. Marcelińskiej
75  84  233  249  431  ...
01.12.2017 Przystanki Termalna, Przyjemna, Sempołowskiej
86  95  239  830  833  ...
01.12.2017 Zakończenie przebudowy pętli autobusowej Kiekrz
58  247  527
29.11.2017 Zmiany w komunikacji autobusowej na Głuszynie
  24.11.2017 Zmiana lokalizacji przystanków: „Os. Oświecenia”, „Os. Orła Białego II” i „Darzybór”
45  91  240
22.11.2017 Przywrócenie ruchu na ul. Jugosłowiańskiej
77  727  803
21.11.2017 Przywrócenie ruchu na ul. Malwowej
29
21.11.2017 Przystanki „Różana”
52  62  65  66  74  ...
20.11.2017 Zmiana lokalizacji przystanków: „Os. Oświecenia”, „Os. Piastowskie”, „Os. Orła Białego II” i „Sempołowskiej”
17  18  236  246
20.11.2017 Otwarcie ul. Dąbrowskiego
58  247
16.11.2017 Nowy przystanek „Klimontowska”
84  87  90  91  93  ...
15.11.2017 Przesunięcia przystanków „Witosa Wiadukt”, „Suszki” i „Termalna”
  09.11.2017 Przystanek „Przyjemna”
54  55  62  66  92  ...
01.11.2017 Otwarcie wiaduktu na Trasie Katowickiej nad ulicami Żegrze i Chartowo. Integracja z gminą Kleszczewo
  Więcej komunikatów...
ekrany-lcdUważni pasażerowie już wiedzą. W naszych autobusach zaczęły pojawiać się 22 calowe telewizorki, na których prezentowane są informacje pasażerskie i pogodowe, a także nowinki z MPK. Systematycznie rośnie komfort podróżowania po mieście środkami komunikacji miejskiej

Komunikacja się zmienia, jak wszystko wokół. Dzisiejszy tramwaj czy autobus ogromnie się różnią od tych, którymi podróżowało po mieście poprzednie pokolenie. Tramwaje i autobusy są coraz bardziej nowoczesne, bezpieczne, zyskują na wyposażeniu i komforcie.
Bezpieczeństwo było i jest naszym priorytetem więc najpierw zadbaliśmy o systemy wewnętrznego i zewnętrznego monitoringu. Potem była klimatyzacja – już nie tylko w kabinie prowadzącego - ale w całej przestrzeni pasażerskiej. A jeszcze wcześniej niska podłoga ułatwiająca wejście i wyjście z pojazdu. W ten sposób otwieraliśmy się na rodzinne podróże z dziećmi w wózku i udogodnienia dla niepełnosprawnych. Standardem stały się systemy zapowiedzi głosowych ułatwiające podróże niewidomym i niedowidzącym.
Nasze pojazdy stawały się coraz bardziej ekologiczne, a więc przyjazne ludziom i miastu.
Jako jeden z pierwszych przewoźników w kraju, zaczęliśmy montować systemy samogaszące w komorach silników. U nas się to nie zdarzało, ale w innych miastach pożary w autobusach nie były niespotykanych zjawiskiem.
Żeby przyśpieszyć czas podróży postawiliśmy na szerokie drzwi odskokowo uchylne usprawniające wymianę pasażerów.
Od niedawna wyposażamy wszystkie pojazdy w stanowiska do bezpiecznego przewozu rowerów.
Kierowaliśmy naszą uwagę również na informację pasażerską i podnoszenie komfortu podróży.
Podjęliśmy decyzję o wdrożeniu systemu zawiadamiania za pośrednictwem SMS-ów. Chcemy dotrzeć do pasażerów z informacjami o utrudnieniach w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej.
W naszych pojazdach zaczęły się pojawiać gniazda USB do ładowania urządzeń mobilnych, pokładowe systemy lokalizacji, łączności i sterowania ruchem, specjalne rampy dla wózków, subtelne energooszczędne oświetlenie ledowe, a na życzenie Zarządu Transportu Miejskiego również bramki liczące pasażerów.

Przyszedł czas na budowanie kolejnego kanału informacyjnego. Zaczęliśmy montować wysokiej jakości ekrany o rozdzielczości Full HD, które będą wykorzystane w informacji pasażerskiej i miejskiej.
Na razie firma Mobil-AD zamontowała w autobusach 37 takich ekranów, ale sukcesywnie będą przybywać następne.
Montowane są pod sufitem zaraz za kabiną kierowcy, więc widać je praktycznie z całego pojazdu. Wyświetlać na nich można pojedyncze plansze, informacje pogodowe, treści edukacyjne oraz ogólne komunikaty informacyjne, prezentowane na całym ekranie bądź na dolnym pasku informacyjnym. Jest też możliwość prezentacji krótkich filmów i spotów.
Dzięki nim pasażerowie w pojeździe błyskawicznie dowiedzą się o utrudnieniach w funkcjonowania komunikacji na skutek nagłych, niespodziewanych wydarzeń.  Sprawny system zarządzania wyświetlanymi treściami umożliwi bowiem wysyłanie bieżących informacji od MPK takich jak wypadki na drodze, awarie, kolizje, które wywołują nagłe zmiany w przebiegu trasy. Dzięki monitorom będziemy mogli informować o zmianach w komunikacji z pewnym wyprzedzeniem i przekazywać wszystkie inne treści przydatne podróżującym w naszym mieście.
 

Do poprawnego wyświetlania strony niezbędne jest posiadanie zainstalowanej w systemie operacyjnym jednej z przeglądarek: Internet Explorer 7, FireFox 2, Opera 9.5, Safari 3 lub nowszych.

 

Na tej stronie używamy cookies (tzw. ciasteczka), aby zapamiętać Twoje ulubione ustawienia i szybciej wyświetlać Ci je podczas kolejnych wizyt tutaj. W każdej chwili możesz zmienić ustawienia cookies w Twojej przeglądarce i uniemożliwić zapisywanie ich na Twoim dysku.

Designed By Soul & Mind