Wyszukiwarka

Newsletter

Informacja ZTM o funkcjonowaniu komunikacji miejskiej

tel. 61 646 33 44

Telefon alarmowy Centrali Nadzoru Ruchu

tel. 19 445

Aplikacja myMPK

pobierz z
google-play
uitp-logo-2014
35 lat zajezdni autobusowej na Kopaninie

Komunikaty

170  240  242
01.02.2019 Korekty rozkładów jazdy i zmiany tras
237  320  321  323   396  ...
21.01.2019
28.01.2019
Przesunięcie przystanku „Koziegłowy/Krótka”
175  249  611   614   701
21.01.2019 Zmiana lokalizacji przystanku „Korfantego”
146  174  191  348
25.01.2019
30.04.2019
Remont wiaduktu nad stacją PST „Szymanowskiego”
201  za tramwaj
17.01.2019
18.01.201904:00
Awaryjne usuwanie usterki torowiska na rondzie Starołęka
106  154  188  198
14.01.2019
26.01.2019
Zimowe ferie szkolne
171
12.01.2019 Korekta rozkładu jazdy linii 171
106  146  160  168  236  ...
09.01.2019 Budowa sieci sanitarnej na ul. Biskupińskiej
155  166  238  245  T1
08.01.2019 Zmiana lokalizacji przystanku „Os. Czecha”
17  T1
02.01.2019 Zmiany na Żegrzu i Chartowie od 2 stycznia 2019 r.
wszystkie linie tramwajowe i autobusowe
01.01.2019 Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2019 r.
80  81  84
01.01.2019 Niedziele i święta z zakazem handlu w roku 2019
  01.01.2019 Zmiana numeracji poznańskich linii autobusowych od stycznia 2019r.
3
14.12.2018 Rozpoczęcie budowy tramwaju na Naramowice
12  14
22.10.2018 Przebudowa przystanku „Most Teatralny”
  Więcej komunikatów...
Sprawdź nasze oferty pracy!
kacza-budowa-hali-glownejPrzygotowywanie terenu pod budowę zajezdni transportu gospodarczego WPK przy ulicy Kaczej 12 rozpoczęto w 1977 r. Już w trakcie budowy zmieniono pierwotne założenia i obiekt przeznaczono dla autobusów. Dokumentację zaadaptowano na potrzeby stu 11-metrowych wozów Jelcz - Berliet. W 1981 r. krótko przed oddaniem zajezdni do użytku okazało się, że będzie ona obsługiwać 16,5 metrowe autobusy przegubowe Ikarus 280. Pierwsze Ikarusy dotarły do nowej, jeszcze niewykończonej zajezdni 5 października 1981 r. Zajezdnię przekazano do eksploatacji 30 października 1981 r.

Na jej terenie o powierzchni 31190 m2 zbudowano halę obsługowo – naprawczą (z pomieszczeniami warsztatowymi, socjalnymi i biurowymi), budynek energetyczno – magazynowy (z rozdzielnią energetyczną, pomieszczeniami magazynowymi, warsztatowymi, biurowymi, socjalnymi, kotłownią i sprężarkownią), stację paliw, portiernię z dyspozytornią, budynek magazynowy, oczyszczalnię ścieków, wiatę magazynową oraz place postojowe dla autobusów. Pierwotnie w części pomieszczeń budynku energetyczno - magazynowego miały być garaże dla samochodów gospodarczych.

Do końca 1981 r. dotarło na Kaczą 55 Ikarusów 280.26. Organizacyjnie stała się ona siedzibą wydziału autobusowego MPK A3 Kopanina – Polska obejmującego dwie zajezdnie autobusowe. W latach 1981-1982. zajezdnie przy ul. Kaczej i ul. Polskiej otrzymały 80 wozów Ikarus 280.26 i 55 wozów Ikarus 280.02. W 1986 r. nadeszło 12 jednoczłonowych Ikarusów 260.04
Początkowo problemem było to, że Ikarusy nie mieściły się na stanowiskach przeglądowo - naprawczych. W latach 1986-1987 przedłużono 5 istniejących kanałów. Ponadto przerobiono na stały 6-kolumnowy podnośnik autobusowy. W 1986 r. urządzono stanowisko do mycia silników autobusowych.

Po przekazaniu w 1991 r. linii podmiejskich gminom stan inwentarzowy autobusów zmniejszył się na tyle, że możliwe było w 1992 r. zlikwidowanie najmniejszej zajezdni przy ul. Polskiej. Pod koniec 1996 r. do obsługi nowych wówczas autobusów MAN zajezdnia otrzymała nowe linie obsług codziennych i obsług technicznych oraz stację kontroli pojazdów.

15.04.1997 r. odebrano zmodernizowaną halę obsług autobusów, zmodernizowane wyciągi spalin oraz nowe szczelne bramy hal z napędem elektrycznym. 31.12.1997 r. odebrano nową myjnię autobusową, w której został zamontowany agregat suszący autobusy. W nowej myjni znalazło się też pomieszczenie do czyszczenia autobusów oraz stanowisko mycia podzespołów.

W 1998 r. zmodernizowano zajezdniową stację paliw - zwiększono pojemność zbiorników, skomputeryzowano rozliczanie zużycia paliwa. W 1999 r. wybudowano kotłownię olejową w miejsce węglowej. W 2000 r. zbudowano nową portiernię i dyspozytornię.
Przez wiele lat podstawowym typem autobusów obsługiwanym przez zajezdnię były przegubowce Ikarus 280.26, uzupełnione początkowo o wozy typu 280.02, a w końcowym okresie eksploatacji Ikarusów o wozy 280.70A . Ostatni Ikarus 280.26 z Kopaniny wycofano z ruchu w 2006 r. Eksploatowane jeszcze wówczas 10 Ikarusów 270.A znikło z linii do 2010 r. Przegubowe Ikarusy 160P Zemun (7 szt.) eksploatowano na Kopaninie w latach 1992-1997, a jednoczłonowe Ikarusy 260.04 do 2006 r. Od 1992 r. na Kaczą trafiło jeszcze kilkanaście Jelczy M11, które skreślono ze stanu inwentarzowego do 2009 r.

Największa wymiana taboru autobusowego zajezdni nastąpiła w 1996 r. Otrzymano wówczas 50 autobusów niskopodłogowych marki MAN (10 przegubowych i 40 jednoczłonowych). Wszystkie posiadane przez MPK autobusy marki MAN stacjonują od tego czasu w zajezdni przy Kaczej. Uzupełniają je od 2009 r. Solarisy Urbino18, a od 2011 r. Solarisy Urbino12.
 

Do poprawnego wyświetlania strony niezbędne jest posiadanie zainstalowanej w systemie operacyjnym jednej z przeglądarek: Internet Explorer 7, FireFox 2, Opera 9.5, Safari 3 lub nowszych.

 

Na tej stronie używamy cookies i podobnych technologii, aby m.in. zapamiętać Twoje ulubione ustawienia i szybciej wyświetlać Ci je podczas kolejnych wizyt tutaj lub w celu świadczenia usługi. W każdej chwili możesz zmienić ustawienia cookies w Twojej przeglądarce i uniemożliwić zapisywanie ich na Twoim dysku. Dowiedz się więcej z naszej polityki prywatności i polityki cookies.

 

Designed By Soul & Mind