Wyszukiwarka

Newsletter

Informacja ZTM o funkcjonowaniu komunikacji miejskiej

tel. 61 646 33 44

Telefon alarmowy Centrali Nadzoru Ruchu

tel. 19 445

Powiadamianie SMS

wyślij SMS o treści: MPK pod numer tel. 4476
uitp-logo-2014
Retro Motor Show

Komunikaty

    28VI/HETMAŃSKA RUCH WZNOWIONY
3  4  8  9  15  ...
27.03.2017 Fredry: prace torowe
wszystkie linie tramwajowe i autobusowe
25.03.2017 Zmiana czasu
243
22.03.2017 Luboń: awaria wodociągowa
64
20.03.2017 Linia 64 pojedzie przez ul. Mickiewicza
78
13.03.2017
02.05.2017
Obornicka/Hulewiczów/Drwęskiego: budowa sygnalizacji świetlnej
46  78  905
01.03.2017 Zmiana statusu przystanków
97
01.03.2017 Likwidacja linii 97
52  55  57  62  65  ...
01.03.2017 Zmiana trasy i rozkładów od 1 marca
  Więcej komunikatów...
Sprawdź nasze oferty pracy!
Retro Motor Show
02.11.2016
retro-motor-showWszystko zaczęło się w 1769 roku, kiedy to we Francji powstał pierwszy pojazd mechaniczny o napędzie parowym, który osiągał całe 4km/h. Dopiero 138 lat później Henry Ford uruchomił pierwszą na świecie, wielkoseryjną produkcję samochodów, wprowadzając na rynek Model T, niezwykle uniwersalny (mógł służyć również do napędzania urządzeń w gospodarstwach rolnych). XX wiek oprócz samochodów osobowych przyniósł nam też autobusy, które z sentymentem wspomina niejeden użytkownik komunikacji miejskiej.
Podczas Retro Motor Show na Międzynarodowych Targach Poznańskich odbyliśmy symboliczną podróż do przeszłości. Zobacz zdjęcia.

Historia z MPK
Na specjalnej ekspozycji w pawilonie 6A stanęły kultowe Ikarusy, które trafiły do Poznania w latach 80’tych. Kierowcy zachwycali się osobną kabiną kierowcy i cichą jazdą. „Ikarusem mógłbym chyba jeździć po 16 godzin” – żartował jeden z prowadzących autobusy w naszym przedsiębiorstwie.
Autobusy marki DAF otrzymaliśmy dekadę później w darze od holenderskiego miasta Utrecht. Mieszkańcy kojarzyli je głównie z liniami pospiesznymi, a później nocnymi, gdzie najczęściej były ekspediowane. Z regularnym ruchem liniowym pożegnały się w 2008 roku.
Jednym z pierwszych w kraju częściowo niskopodłogowym autobusem miejskim był Jelcz M121M. Po ulicach Poznania zaczął kursować w 1995 roku.
Największą sympatię podróżnych budził jednak najstarszy model z prezentowanej piątki: Jelcz 043Caro z doczepą, zwany popularnie „ogórkiem”. Pojazdy z tej „rodziny” woziły mieszkańców w latach 1964 – 1985, przez długi czas będąc podstawowym typem taboru autobusowego w sercu Wielkopolski.
O historii transportu zbiorowego opowiadali zwiedzającym reprezentanci Klubu Miłośników Pojazdów Szynowych ubrani w historyczne komunikacyjne mundury.
 

Do poprawnego wyświetlania strony niezbędne jest posiadanie zainstalowanej w systemie operacyjnym jednej z przeglądarek: Internet Explorer 7, FireFox 2, Opera 9.5, Safari 3 lub nowszych.

 

Na tej stronie używamy cookies (tzw. ciasteczka), aby zapamiętać Twoje ulubione ustawienia i szybciej wyświetlać Ci je podczas kolejnych wizyt tutaj. W każdej chwili możesz zmienić ustawienia cookies w Twojej przeglądarce i uniemożliwić zapisywanie ich na Twoim dysku.

Designed By Soul & Mind