Wyszukiwarka

Newsletter

Informacja ZTM o funkcjonowaniu komunikacji miejskiej

tel. 61 646 33 44

Telefon alarmowy Centrali Nadzoru Ruchu

tel. 19 445

Powiadamianie SMS

wyślij SMS o treści: MPK pod numer tel. 4476

aby zrezygnować wyślij SMS o treści: MPKSTOP pod numer tel. 4476
uitp-logo-2014
Retro Motor Show

Komunikaty

74  76  603
16.08.2017 Zmiana terminu zakończenia prac Strzelecka/Garbary
5  8  10  11  13  ...
19.08.2017
20.08.2017
Remont węzła “Bałtyk” w dniach 19-20 sierpnia
64
14.08.2017 Powrót linii 64 na stałą trasę
  05.08.2017 Królowej Jadwigi: przywrócenie ruchu na moście
727  729
02.08.2017 Nieczynne przystanki w Skórzewie
20
01.08.2017 Zmiana trasy linii 20
56  61  86  801  833  ...
25.07.2017 Tymczasowa zmiana trasy linii autobusowych na Ogrodach
231  237  T6
21.07.2017 Zawieszenie funkcjonowania przystanku „Rondo Rataje”
98
12.07.2017 Zmiana przystanku „UAM Wydział Fizyki”
T6
11.07.2017 Korekta rozkładu jazdy linii T6
243
10.07.2017 Stała zmiana trasy linii 243
T6
01.07.2017 Przystanki na trasie linii T6
2  3  6  7  9  ...
24.06.2017
31.08.2017
Królowej Jadwigi: remont torowiska (AKTUALIZACJA)
239
25.05.2017 Jednokierunkowa ul. Nowina
  Więcej komunikatów...
Sprawdź nasze oferty pracy!
Retro Motor Show
02.11.2016
retro-motor-showWszystko zaczęło się w 1769 roku, kiedy to we Francji powstał pierwszy pojazd mechaniczny o napędzie parowym, który osiągał całe 4km/h. Dopiero 138 lat później Henry Ford uruchomił pierwszą na świecie, wielkoseryjną produkcję samochodów, wprowadzając na rynek Model T, niezwykle uniwersalny (mógł służyć również do napędzania urządzeń w gospodarstwach rolnych). XX wiek oprócz samochodów osobowych przyniósł nam też autobusy, które z sentymentem wspomina niejeden użytkownik komunikacji miejskiej.
Podczas Retro Motor Show na Międzynarodowych Targach Poznańskich odbyliśmy symboliczną podróż do przeszłości. Zobacz zdjęcia.

Historia z MPK
Na specjalnej ekspozycji w pawilonie 6A stanęły kultowe Ikarusy, które trafiły do Poznania w latach 80’tych. Kierowcy zachwycali się osobną kabiną kierowcy i cichą jazdą. „Ikarusem mógłbym chyba jeździć po 16 godzin” – żartował jeden z prowadzących autobusy w naszym przedsiębiorstwie.
Autobusy marki DAF otrzymaliśmy dekadę później w darze od holenderskiego miasta Utrecht. Mieszkańcy kojarzyli je głównie z liniami pospiesznymi, a później nocnymi, gdzie najczęściej były ekspediowane. Z regularnym ruchem liniowym pożegnały się w 2008 roku.
Jednym z pierwszych w kraju częściowo niskopodłogowym autobusem miejskim był Jelcz M121M. Po ulicach Poznania zaczął kursować w 1995 roku.
Największą sympatię podróżnych budził jednak najstarszy model z prezentowanej piątki: Jelcz 043Caro z doczepą, zwany popularnie „ogórkiem”. Pojazdy z tej „rodziny” woziły mieszkańców w latach 1964 – 1985, przez długi czas będąc podstawowym typem taboru autobusowego w sercu Wielkopolski.
O historii transportu zbiorowego opowiadali zwiedzającym reprezentanci Klubu Miłośników Pojazdów Szynowych ubrani w historyczne komunikacyjne mundury.
 

Do poprawnego wyświetlania strony niezbędne jest posiadanie zainstalowanej w systemie operacyjnym jednej z przeglądarek: Internet Explorer 7, FireFox 2, Opera 9.5, Safari 3 lub nowszych.

 

Na tej stronie używamy cookies (tzw. ciasteczka), aby zapamiętać Twoje ulubione ustawienia i szybciej wyświetlać Ci je podczas kolejnych wizyt tutaj. W każdej chwili możesz zmienić ustawienia cookies w Twojej przeglądarce i uniemożliwić zapisywanie ich na Twoim dysku.

Designed By Soul & Mind