Wyszukiwarka

Newsletter

Informacja ZTM o funkcjonowaniu komunikacji miejskiej

tel. 61 646 33 44

Telefon alarmowy Centrali Nadzoru Ruchu

tel. 19 445

Powiadamianie SMS

wyślij SMS o treści: MPK pod numer tel. 4476
uitp-logo-2014
Wspominaliśmy historię linii 4 i rocznicę eksploatacji wagonów typu 105N

Komunikaty

  26.03.2017 10 POZNAŃ PÓŁMARATON
5  17
24.03.2017 Żegrze: zerwanie sieci trakcyjnej
3  4  8  9  15  ...
27.03.2017 Fredry: prace torowe
wszystkie linie tramwajowe i autobusowe
25.03.2017 Zmiana czasu
243
22.03.2017 Luboń: awaria wodociągowa
64
20.03.2017 Linia 64 pojedzie przez ul. Mickiewicza
78
13.03.2017
02.05.2017
Obornicka/Hulewiczów/Drwęskiego: budowa sygnalizacji świetlnej
3  4  8  17  20  ...
12.03.2017
26.03.2017
Prace torowe na ul. Mielżyńskiego i placu Wielkopolskim
46  78  905
01.03.2017 Zmiana statusu przystanków
97
01.03.2017 Likwidacja linii 97
52  55  57  62  65  ...
01.03.2017 Zmiana trasy i rozkładów od 1 marca
56  86  239  801
25.02.2017 Przystanek tymczasowy „Leśnowolska”
56  86  239  801
21.02.2017 Sianowska: prace kanalizacyjne
201
01.02.2017 Kursowanie linii 201 w weekendy
56  61  64  71  86  ...
01.01.2017 Zmiany na liniach autobusowych: do Kiekrza, Tarnowa Podgórnego i 71
  Więcej komunikatów...
Sprawdź nasze oferty pracy!
linia-4-na-23-lutegoZ okazji 40-lecia eksploatacji wagonów typu 105N, w niedzielę 27 grudnia, na linię 4 wyjechały trzy dodatkowe, historyczne tramwaje: N+ND 602+456, 102N 1 oraz 105N+105N 82+81. Na pokładzie historycznych tramwajów konduktorzy KMPS prowadzili kwestę na rzecz Ratowania Starych Bimb oraz wręczali rozety upamiętniające rocznicę wybuchu Powstania Wielkopolskiego.
W zajezdni Madalińskiego o godzinie 11:00 wykonane zostało pamiątkowe zdjęcie.

Trochę historii...
14 kwietnia 1975 roku, na poznańskie torowiska ponownie wyjechała linia 4. Niegdyś najpopularniejsza linia tramwajowa w Poznaniu kursująca na trasie Górczyn – Dębiec, powróciła na winogradzkie osiedla, kursując na trasie: SERBSKA (Połabska) – Serbska – Murawa – Winogrady – Pułaskiego – Roosevelta – Most Teatralny – Fredry – LAMPEGO (Gwarna) tylko w dni robocze. 30 października 1977 roku, trasa czwórki została wydłużona do Stomila. Zamiast zawracać z Lampego w kierunku Ronda Kopernika, bimby skręcały w przeciwną stronę i przez Czerwonej Armii, Al. Marcinkowskiego, Walki Młodych, pl. Wiosny Ludów, Strzelecką, Marchlewskiego, most Marchlewskiego, Krzywoustego, rondo Rataje, Zamenhofa i Starołęcką docierały do pętli Starołęka Stomil. Kolejną, zmianą dla czwórki, było skierowanie linii przez  ulice Mielżyńskiego, pl. Młodej Gwardii, 23 Lutego, pl. Wielkopolski, Wolnicę, Małe Garbary, Estkowskiego, most Chrobrego, most Mieszka I, Cybińską, rondo Śródka i Zamenhofa do pętli na Starołęce. Na takiej trasie tramwaje linii 4 kursują do dzisiaj.


 

Do poprawnego wyświetlania strony niezbędne jest posiadanie zainstalowanej w systemie operacyjnym jednej z przeglądarek: Internet Explorer 7, FireFox 2, Opera 9.5, Safari 3 lub nowszych.

 

Na tej stronie używamy cookies (tzw. ciasteczka), aby zapamiętać Twoje ulubione ustawienia i szybciej wyświetlać Ci je podczas kolejnych wizyt tutaj. W każdej chwili możesz zmienić ustawienia cookies w Twojej przeglądarce i uniemożliwić zapisywanie ich na Twoim dysku.

Designed By Soul & Mind