Wyszukiwarka

Newsletter

Informacja ZTM o funkcjonowaniu komunikacji miejskiej

tel. 61 646 33 44

Telefon alarmowy Centrali Nadzoru Ruchu

tel. 19 445

Powiadamianie SMS

wyślij SMS o treści: MPK pod numer tel. 4476

aby zrezygnować wyślij SMS o treści: MPKSTOP pod numer tel. 4476
uitp-logo-2014
Wspominaliśmy historię linii 4 i rocznicę eksploatacji wagonów typu 105N

Komunikaty

74  76  603
16.08.2017 Zmiana terminu zakończenia prac Strzelecka/Garbary
5  8  10  11  13  ...
19.08.2017
20.08.2017
Remont węzła “Bałtyk” w dniach 19-20 sierpnia
64
14.08.2017 Powrót linii 64 na stałą trasę
74  76  603
12.08.2017
18.08.2017
Prace torowe Strzelecka/Garbary
  05.08.2017 Królowej Jadwigi: przywrócenie ruchu na moście
727  729
02.08.2017 Nieczynne przystanki w Skórzewie
20
01.08.2017 Zmiana trasy linii 20
56  61  86  801  833  ...
25.07.2017 Tymczasowa zmiana trasy linii autobusowych na Ogrodach
231  237  T6
21.07.2017 Zawieszenie funkcjonowania przystanku „Rondo Rataje”
98
12.07.2017 Zmiana przystanku „UAM Wydział Fizyki”
T6
11.07.2017 Korekta rozkładu jazdy linii T6
243
10.07.2017 Stała zmiana trasy linii 243
T6
01.07.2017 Przystanki na trasie linii T6
2  3  6  7  9  ...
24.06.2017
31.08.2017
Królowej Jadwigi: remont torowiska (AKTUALIZACJA)
239
25.05.2017 Jednokierunkowa ul. Nowina
  Więcej komunikatów...
Sprawdź nasze oferty pracy!
linia-4-na-23-lutegoZ okazji 40-lecia eksploatacji wagonów typu 105N, w niedzielę 27 grudnia, na linię 4 wyjechały trzy dodatkowe, historyczne tramwaje: N+ND 602+456, 102N 1 oraz 105N+105N 82+81. Na pokładzie historycznych tramwajów konduktorzy KMPS prowadzili kwestę na rzecz Ratowania Starych Bimb oraz wręczali rozety upamiętniające rocznicę wybuchu Powstania Wielkopolskiego.
W zajezdni Madalińskiego o godzinie 11:00 wykonane zostało pamiątkowe zdjęcie.

Trochę historii...
14 kwietnia 1975 roku, na poznańskie torowiska ponownie wyjechała linia 4. Niegdyś najpopularniejsza linia tramwajowa w Poznaniu kursująca na trasie Górczyn – Dębiec, powróciła na winogradzkie osiedla, kursując na trasie: SERBSKA (Połabska) – Serbska – Murawa – Winogrady – Pułaskiego – Roosevelta – Most Teatralny – Fredry – LAMPEGO (Gwarna) tylko w dni robocze. 30 października 1977 roku, trasa czwórki została wydłużona do Stomila. Zamiast zawracać z Lampego w kierunku Ronda Kopernika, bimby skręcały w przeciwną stronę i przez Czerwonej Armii, Al. Marcinkowskiego, Walki Młodych, pl. Wiosny Ludów, Strzelecką, Marchlewskiego, most Marchlewskiego, Krzywoustego, rondo Rataje, Zamenhofa i Starołęcką docierały do pętli Starołęka Stomil. Kolejną, zmianą dla czwórki, było skierowanie linii przez  ulice Mielżyńskiego, pl. Młodej Gwardii, 23 Lutego, pl. Wielkopolski, Wolnicę, Małe Garbary, Estkowskiego, most Chrobrego, most Mieszka I, Cybińską, rondo Śródka i Zamenhofa do pętli na Starołęce. Na takiej trasie tramwaje linii 4 kursują do dzisiaj.


 

Do poprawnego wyświetlania strony niezbędne jest posiadanie zainstalowanej w systemie operacyjnym jednej z przeglądarek: Internet Explorer 7, FireFox 2, Opera 9.5, Safari 3 lub nowszych.

 

Na tej stronie używamy cookies (tzw. ciasteczka), aby zapamiętać Twoje ulubione ustawienia i szybciej wyświetlać Ci je podczas kolejnych wizyt tutaj. W każdej chwili możesz zmienić ustawienia cookies w Twojej przeglądarce i uniemożliwić zapisywanie ich na Twoim dysku.

Designed By Soul & Mind