Wyszukiwarka

Newsletter

Informacja ZTM o funkcjonowaniu komunikacji miejskiej

tel. 61 646 33 44

Telefon alarmowy Centrali Nadzoru Ruchu

tel. 19 445

Powiadamianie SMS

wyślij SMS o treści: MPK pod numer tel. 4476

aby zrezygnować wyślij SMS o treści: MPKSTOP pod numer tel. 4476
uitp-logo-2014
Wspominaliśmy historię linii 4 i rocznicę eksploatacji wagonów typu 105N

Komunikaty

84
16.10.2017 Zmiana rozkładu jazdy linii 84
48
12.10.2017 Budowa kanalizacji na ul. Marcelińskiej
29
09.10.2017 Przebudowa przystanków „Różana”
wszystkie linie tramwajowe  68  85  95
01.10.2017 Zmiany rozkładów jazdy na liniach tramwajowych i autobusowych
48
27.09.2017 Budowa kanalizacji na ul. Marcelińskiej
243  610  614  701
18.09.2017 Zmiany na przystankach „Luboń Wojska Polskiego ” i „Luboń Orlen”
2  3  5  9  13  ...
18.09.2017 Otwarcie ulicy 27 grudnia i Gwarnej oraz zamknięcie ulicy Dąbrowskiego (Most Teatralny – Rynek Jeżycki)
  Więcej komunikatów...
linia-4-na-23-lutegoZ okazji 40-lecia eksploatacji wagonów typu 105N, w niedzielę 27 grudnia, na linię 4 wyjechały trzy dodatkowe, historyczne tramwaje: N+ND 602+456, 102N 1 oraz 105N+105N 82+81. Na pokładzie historycznych tramwajów konduktorzy KMPS prowadzili kwestę na rzecz Ratowania Starych Bimb oraz wręczali rozety upamiętniające rocznicę wybuchu Powstania Wielkopolskiego.
W zajezdni Madalińskiego o godzinie 11:00 wykonane zostało pamiątkowe zdjęcie.

Trochę historii...
14 kwietnia 1975 roku, na poznańskie torowiska ponownie wyjechała linia 4. Niegdyś najpopularniejsza linia tramwajowa w Poznaniu kursująca na trasie Górczyn – Dębiec, powróciła na winogradzkie osiedla, kursując na trasie: SERBSKA (Połabska) – Serbska – Murawa – Winogrady – Pułaskiego – Roosevelta – Most Teatralny – Fredry – LAMPEGO (Gwarna) tylko w dni robocze. 30 października 1977 roku, trasa czwórki została wydłużona do Stomila. Zamiast zawracać z Lampego w kierunku Ronda Kopernika, bimby skręcały w przeciwną stronę i przez Czerwonej Armii, Al. Marcinkowskiego, Walki Młodych, pl. Wiosny Ludów, Strzelecką, Marchlewskiego, most Marchlewskiego, Krzywoustego, rondo Rataje, Zamenhofa i Starołęcką docierały do pętli Starołęka Stomil. Kolejną, zmianą dla czwórki, było skierowanie linii przez  ulice Mielżyńskiego, pl. Młodej Gwardii, 23 Lutego, pl. Wielkopolski, Wolnicę, Małe Garbary, Estkowskiego, most Chrobrego, most Mieszka I, Cybińską, rondo Śródka i Zamenhofa do pętli na Starołęce. Na takiej trasie tramwaje linii 4 kursują do dzisiaj.


 

Do poprawnego wyświetlania strony niezbędne jest posiadanie zainstalowanej w systemie operacyjnym jednej z przeglądarek: Internet Explorer 7, FireFox 2, Opera 9.5, Safari 3 lub nowszych.

 

Na tej stronie używamy cookies (tzw. ciasteczka), aby zapamiętać Twoje ulubione ustawienia i szybciej wyświetlać Ci je podczas kolejnych wizyt tutaj. W każdej chwili możesz zmienić ustawienia cookies w Twojej przeglądarce i uniemożliwić zapisywanie ich na Twoim dysku.

Designed By Soul & Mind