Wyszukiwarka

Newsletter

Informacja ZTM o funkcjonowaniu komunikacji miejskiej

tel. 61 646 33 44

Telefon alarmowy Centrali Nadzoru Ruchu

tel. 19 445

Powiadamianie SMS

wyślij SMS o treści: MPK pod numer tel. 4476
uitp-logo-2014
Nocna awaria budowlana na Trasie Katowickiej

Komunikaty

60
16.01.2017 Przystanki na Strzeszynie - kursy szkolne
46  60  95  236  246
11.01.2017 Przystanki w rejonie Strzeszyna
64
  linia 64
56  61  64  71  86  ...
01.01.2017 Zmiany na liniach autobusówych: do Kiekrza, Tarnowa Podgórnego i 71
69  82
21.12.2016 Przywrócenie funkcjonowania przystanku „Promienista”
64
21.12.2016 64 pojedzie przez Słowackiego
49  75  79
15.12.2016 Przystanek Opolska wraca na stałą lokalizację
244
10.12.2016 Przystanek „Os. Jagiellońskie” w kierunku Krzesin wyłączony z użytkowania
55
06.12.2016 Zmiana trasy linii 55
64
01.12.2016 Dodatkowy przystanek dla linii 64
67  98  248  348  911
17.11.2016 Przesunięcie przystanku Os. Lubczykowa Góra
67  98  248  348  911
05.11.2016 Zmiana lokalizacji przystanku „Os. Lubczykowa Góra” w kierunku Biedruska
  Więcej komunikatów...
Sprawdź nasze oferty pracy!
chartowo-uszkodzenie-sieci-trakcyjnejDzisiejszej nocy, ok. godz. 1.20  doszło do poważnego uszkodzenia sieci trakcyjnej w ciągu ulic Chartowo i Żegrze. Do uszkodzenia doszło w trakcie prac żurawia przy demontażu konstrukcji wiaduktu Bolesława Krzywoustego. Element tej konstrukcji spadł na sieć trakcji tramwajowej i zerwał ją w obydwu kierunkach.

Na miejsce natychmiast przybyły nasze pogotowia techniczne: pogotowie sieci, torów i podstacji energetycznych. Ruch tramwajów dziennych został wstrzymany, a Nadzór Ruchu MPK skierował tramwaje linii 1, 5 i 17 objazdami. Uruchomiona została także komunikacja zastępcza. 6 autobusów „za tramwaj” kursowało robiąc pętlę od ronda Starołęka przez Hetmańską, Żegrze, Chartowo, Piaśnicką i Kurlandzką w kierunku do ronda.

- Uszkodzenia sieci były bardzo poważne – ocenia Łukasz Soszyński z Wydziału Utrzymania Sieci i Stacji poznańskiego MPK. - Bezzwłocznie przystąpiliśmy  do demontażu uszkodzonej sieci i naprawy wysięgników. Chodziło o czas. Zależało nam na tym, by jak najszybciej w porannym szczycie, wznowić ruch we wszystkich relacjach.
Dzięki sprawnej akcji tramwaje linii 1,5 i 17 powróciły na swoje trasy o godz. 8.25.
Bardzo nam miło, że na naszym FB odbieramy pochwały  i podziękowania za szybkie usunięcie awarii.

Jak zawsze w takich przypadkach, będziemy dochodzić odszkodowania za poniesione straty. Liczymy koszty. W ich skład wchodzi nocna naprawa, wstrzymanie komunikacji tramwajowej i uruchomienie komunikacji zastępczej.

Świadkami nocnego zdarzenia na Trasie Katowickiej byli studenci z Koła Naukowego Inżynierów Transportu Publicznego na Wydziale Maszyn Roboczych i Transportu Politechniki Poznańskiej. W nocy z 16/17 listopada wykonywali tam pomiary dotyczące geometrii torowiska tramwajowego. Wielkie szczęście, że nie byli w pobliżu miejsca gdzie spadł element konstrukcji wiaduktu. Zrobili jednak zdjęcia i przysłali je do nas. Niestety szczegóły są mało widoczne.  
 

Do poprawnego wyświetlania strony niezbędne jest posiadanie zainstalowanej w systemie operacyjnym jednej z przeglądarek: Internet Explorer 7, FireFox 2, Opera 9.5, Safari 3 lub nowszych.

 

Na tej stronie używamy cookies (tzw. ciasteczka), aby zapamiętać Twoje ulubione ustawienia i szybciej wyświetlać Ci je podczas kolejnych wizyt tutaj. W każdej chwili możesz zmienić ustawienia cookies w Twojej przeglądarce i uniemożliwić zapisywanie ich na Twoim dysku.

Designed By Soul & Mind