Wyszukiwarka

Newsletter

Informacja ZTM o funkcjonowaniu komunikacji miejskiej

tel. 61 646 33 44

Telefon alarmowy Centrali Nadzoru Ruchu

tel. 19 445

Aplikacja myMPK

pobierz z
google-play
uitp-logo-2014
Nocna awaria budowlana na Trasie Katowickiej

Komunikaty

170  240  242
01.02.2019 Korekty rozkładów jazdy i zmiany tras
237  320  321  323   396  ...
21.01.2019
28.01.2019
Przesunięcie przystanku „Koziegłowy/Krótka”
175  249  611   614   701
21.01.2019 Zmiana lokalizacji przystanku „Korfantego”
146  174  191  348
25.01.2019
30.04.2019
Remont wiaduktu nad stacją PST „Szymanowskiego”
201  za tramwaj
17.01.2019
18.01.201904:00
Awaryjne usuwanie usterki torowiska na rondzie Starołęka
106  154  188  198
14.01.2019
26.01.2019
Zimowe ferie szkolne
171
12.01.2019 Korekta rozkładu jazdy linii 171
106  146  160  168  236  ...
09.01.2019 Budowa sieci sanitarnej na ul. Biskupińskiej
155  166  238  245  T1
08.01.2019 Zmiana lokalizacji przystanku „Os. Czecha”
17  T1
02.01.2019 Zmiany na Żegrzu i Chartowie od 2 stycznia 2019 r.
wszystkie linie tramwajowe i autobusowe
01.01.2019 Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2019 r.
80  81  84
01.01.2019 Niedziele i święta z zakazem handlu w roku 2019
  01.01.2019 Zmiana numeracji poznańskich linii autobusowych od stycznia 2019r.
3
14.12.2018 Rozpoczęcie budowy tramwaju na Naramowice
12  14
22.10.2018 Przebudowa przystanku „Most Teatralny”
  Więcej komunikatów...
Sprawdź nasze oferty pracy!
chartowo-uszkodzenie-sieci-trakcyjnejDzisiejszej nocy, ok. godz. 1.20  doszło do poważnego uszkodzenia sieci trakcyjnej w ciągu ulic Chartowo i Żegrze. Do uszkodzenia doszło w trakcie prac żurawia przy demontażu konstrukcji wiaduktu Bolesława Krzywoustego. Element tej konstrukcji spadł na sieć trakcji tramwajowej i zerwał ją w obydwu kierunkach.

Na miejsce natychmiast przybyły nasze pogotowia techniczne: pogotowie sieci, torów i podstacji energetycznych. Ruch tramwajów dziennych został wstrzymany, a Nadzór Ruchu MPK skierował tramwaje linii 1, 5 i 17 objazdami. Uruchomiona została także komunikacja zastępcza. 6 autobusów „za tramwaj” kursowało robiąc pętlę od ronda Starołęka przez Hetmańską, Żegrze, Chartowo, Piaśnicką i Kurlandzką w kierunku do ronda.

- Uszkodzenia sieci były bardzo poważne – ocenia Łukasz Soszyński z Wydziału Utrzymania Sieci i Stacji poznańskiego MPK. - Bezzwłocznie przystąpiliśmy  do demontażu uszkodzonej sieci i naprawy wysięgników. Chodziło o czas. Zależało nam na tym, by jak najszybciej w porannym szczycie, wznowić ruch we wszystkich relacjach.
Dzięki sprawnej akcji tramwaje linii 1,5 i 17 powróciły na swoje trasy o godz. 8.25.
Bardzo nam miło, że na naszym FB odbieramy pochwały  i podziękowania za szybkie usunięcie awarii.

Jak zawsze w takich przypadkach, będziemy dochodzić odszkodowania za poniesione straty. Liczymy koszty. W ich skład wchodzi nocna naprawa, wstrzymanie komunikacji tramwajowej i uruchomienie komunikacji zastępczej.

Świadkami nocnego zdarzenia na Trasie Katowickiej byli studenci z Koła Naukowego Inżynierów Transportu Publicznego na Wydziale Maszyn Roboczych i Transportu Politechniki Poznańskiej. W nocy z 16/17 listopada wykonywali tam pomiary dotyczące geometrii torowiska tramwajowego. Wielkie szczęście, że nie byli w pobliżu miejsca gdzie spadł element konstrukcji wiaduktu. Zrobili jednak zdjęcia i przysłali je do nas. Niestety szczegóły są mało widoczne.  
 

Do poprawnego wyświetlania strony niezbędne jest posiadanie zainstalowanej w systemie operacyjnym jednej z przeglądarek: Internet Explorer 7, FireFox 2, Opera 9.5, Safari 3 lub nowszych.

 

Na tej stronie używamy cookies i podobnych technologii, aby m.in. zapamiętać Twoje ulubione ustawienia i szybciej wyświetlać Ci je podczas kolejnych wizyt tutaj lub w celu świadczenia usługi. W każdej chwili możesz zmienić ustawienia cookies w Twojej przeglądarce i uniemożliwić zapisywanie ich na Twoim dysku. Dowiedz się więcej z naszej polityki prywatności i polityki cookies.

 

Designed By Soul & Mind