Wyszukiwarka

Newsletter

Informacja ZTM o funkcjonowaniu komunikacji miejskiej

tel. 61 646 33 44

Telefon alarmowy Centrali Nadzoru Ruchu

tel. 19 445

Aplikacja myMPK

pobierz z
google-play
uitp-logo-2014
Nocna awaria budowlana na Trasie Katowickiej

Komunikaty

154
27.05.2019
28.05.2019
Prace na rondzie w Krzesinach
T6
27.05.2019 Dodatkowy przystanek na linii T6
237  320  321
27.05.2019 Przesunięcie przystanku Koziegłowy/Krótka
176  232  238  240  242  ...
23.05.2019
25.05.2019
Juwenalia 2019
146  160  236
22.05.2019 Zmiana trasy linii 146, 160, 236
146  174  191  198  348
18.05.2019 Zmiana organizacji ruchu na wiadukcie nad stacją PST „Szymanowskiego”
834
14.05.2019 Zamknięcie przejazdu kolejowego w Rokietnicy
181  192  232
09.05.2019 Zakończenie prac drogowych na ul. Piaśnickiej
188  198  902
06.05.2019 Zmiany na linii 188
155  162  166  196
05.05.2019 Zmiany na Żegrzu od 5 maja 2019 r.
T1
15.04.2019 Zmiana organizacji ruchu na rondzie Żegrze
6  8  T6
15.04.2019 Prace sieciowe na ul. Warszawskiej
T1
10.04.2019 Zmiany na rondzie Żegrze od 10/11 kwietnia
152  155  162  165  166  ...
07.04.2019 Zmiany na Żegrzu i Chartowie
155  162  166  192  196  ...
16.03.2019 Prace na skrzyżowaniach Żegrze/Bobrzańska i Chartowo/Wiatraczna – etap I
  Więcej komunikatów...
Sprawdź nasze oferty pracy!
chartowo-uszkodzenie-sieci-trakcyjnejDzisiejszej nocy, ok. godz. 1.20  doszło do poważnego uszkodzenia sieci trakcyjnej w ciągu ulic Chartowo i Żegrze. Do uszkodzenia doszło w trakcie prac żurawia przy demontażu konstrukcji wiaduktu Bolesława Krzywoustego. Element tej konstrukcji spadł na sieć trakcji tramwajowej i zerwał ją w obydwu kierunkach.

Na miejsce natychmiast przybyły nasze pogotowia techniczne: pogotowie sieci, torów i podstacji energetycznych. Ruch tramwajów dziennych został wstrzymany, a Nadzór Ruchu MPK skierował tramwaje linii 1, 5 i 17 objazdami. Uruchomiona została także komunikacja zastępcza. 6 autobusów „za tramwaj” kursowało robiąc pętlę od ronda Starołęka przez Hetmańską, Żegrze, Chartowo, Piaśnicką i Kurlandzką w kierunku do ronda.

- Uszkodzenia sieci były bardzo poważne – ocenia Łukasz Soszyński z Wydziału Utrzymania Sieci i Stacji poznańskiego MPK. - Bezzwłocznie przystąpiliśmy  do demontażu uszkodzonej sieci i naprawy wysięgników. Chodziło o czas. Zależało nam na tym, by jak najszybciej w porannym szczycie, wznowić ruch we wszystkich relacjach.
Dzięki sprawnej akcji tramwaje linii 1,5 i 17 powróciły na swoje trasy o godz. 8.25.
Bardzo nam miło, że na naszym FB odbieramy pochwały  i podziękowania za szybkie usunięcie awarii.

Jak zawsze w takich przypadkach, będziemy dochodzić odszkodowania za poniesione straty. Liczymy koszty. W ich skład wchodzi nocna naprawa, wstrzymanie komunikacji tramwajowej i uruchomienie komunikacji zastępczej.

Świadkami nocnego zdarzenia na Trasie Katowickiej byli studenci z Koła Naukowego Inżynierów Transportu Publicznego na Wydziale Maszyn Roboczych i Transportu Politechniki Poznańskiej. W nocy z 16/17 listopada wykonywali tam pomiary dotyczące geometrii torowiska tramwajowego. Wielkie szczęście, że nie byli w pobliżu miejsca gdzie spadł element konstrukcji wiaduktu. Zrobili jednak zdjęcia i przysłali je do nas. Niestety szczegóły są mało widoczne.  
 

Do poprawnego wyświetlania strony niezbędne jest posiadanie zainstalowanej w systemie operacyjnym jednej z przeglądarek: Internet Explorer 7, FireFox 2, Opera 9.5, Safari 3 lub nowszych.

 

Na tej stronie używamy cookies i podobnych technologii, aby m.in. zapamiętać Twoje ulubione ustawienia i szybciej wyświetlać Ci je podczas kolejnych wizyt tutaj lub w celu świadczenia usługi. W każdej chwili możesz zmienić ustawienia cookies w Twojej przeglądarce i uniemożliwić zapisywanie ich na Twoim dysku. Dowiedz się więcej z naszej polityki prywatności i polityki cookies.

 

Designed By Soul & Mind