Wyszukiwarka

Newsletter

Informacja ZTM o funkcjonowaniu komunikacji miejskiej

tel. 61 646 33 44

Telefon alarmowy Centrali Nadzoru Ruchu

tel. 19 445

Aplikacja myMPK

pobierz z
google-play
uitp-logo-2014
Nocna awaria budowlana na Trasie Katowickiej

Komunikaty

3  5  8  11  14
  Awaria wodociągowa na ul.Głogowskiej - objazdy na liniach 3, 5, 8, 11 i 14.
155  162  166  192  196  ...
21.03.2019
22.03.2019
Badania geotechniczne na rondzie Rataje
1  16  17  18  154  ...
18.03.2019 Koniec utrudnień na pętli Franowo
196
15.03.2019 Prace przy przystanku Krzesiny
184
16.03.2019 Zmiana rozkładu jazdy linii 184
155  162  166  192  196  ...
16.03.2019 Prace na skrzyżowaniach Żegrze/Bobrzańska i Chartowo/Wiatraczna – etap I
154  162
13.03.2019 Zmiana lokalizacji przystanku „Ostrowska”
2  5  9  13  16
07.03.2019 Uruchomienie przystanku „Ratajczaka”
152  165  174  184  238  ...
01.03.2019 Zmiana organizacji ruchu na skrzyżowaniu Żegrze/Kurlandzka/Inflancka
188  198
01.03.2019 Zmiany na linii 188
wszystkie linie tramwajowe  237  248  T21
01.03.2019 Zmiany na liniach nocnych
146  160  168  236  246
01.03.2019 Zmiany na liniach autobusowych na Strzeszynie
152  155
26.02.2019 Przesunięcie przystanków „Kobylepole”
146  174  191  348
01.02.2019
30.04.2019
Remont wiaduktu nad stacją PST „Szymanowskiego”
  Więcej komunikatów...
Sprawdź nasze oferty pracy!
chartowo-uszkodzenie-sieci-trakcyjnejDzisiejszej nocy, ok. godz. 1.20  doszło do poważnego uszkodzenia sieci trakcyjnej w ciągu ulic Chartowo i Żegrze. Do uszkodzenia doszło w trakcie prac żurawia przy demontażu konstrukcji wiaduktu Bolesława Krzywoustego. Element tej konstrukcji spadł na sieć trakcji tramwajowej i zerwał ją w obydwu kierunkach.

Na miejsce natychmiast przybyły nasze pogotowia techniczne: pogotowie sieci, torów i podstacji energetycznych. Ruch tramwajów dziennych został wstrzymany, a Nadzór Ruchu MPK skierował tramwaje linii 1, 5 i 17 objazdami. Uruchomiona została także komunikacja zastępcza. 6 autobusów „za tramwaj” kursowało robiąc pętlę od ronda Starołęka przez Hetmańską, Żegrze, Chartowo, Piaśnicką i Kurlandzką w kierunku do ronda.

- Uszkodzenia sieci były bardzo poważne – ocenia Łukasz Soszyński z Wydziału Utrzymania Sieci i Stacji poznańskiego MPK. - Bezzwłocznie przystąpiliśmy  do demontażu uszkodzonej sieci i naprawy wysięgników. Chodziło o czas. Zależało nam na tym, by jak najszybciej w porannym szczycie, wznowić ruch we wszystkich relacjach.
Dzięki sprawnej akcji tramwaje linii 1,5 i 17 powróciły na swoje trasy o godz. 8.25.
Bardzo nam miło, że na naszym FB odbieramy pochwały  i podziękowania za szybkie usunięcie awarii.

Jak zawsze w takich przypadkach, będziemy dochodzić odszkodowania za poniesione straty. Liczymy koszty. W ich skład wchodzi nocna naprawa, wstrzymanie komunikacji tramwajowej i uruchomienie komunikacji zastępczej.

Świadkami nocnego zdarzenia na Trasie Katowickiej byli studenci z Koła Naukowego Inżynierów Transportu Publicznego na Wydziale Maszyn Roboczych i Transportu Politechniki Poznańskiej. W nocy z 16/17 listopada wykonywali tam pomiary dotyczące geometrii torowiska tramwajowego. Wielkie szczęście, że nie byli w pobliżu miejsca gdzie spadł element konstrukcji wiaduktu. Zrobili jednak zdjęcia i przysłali je do nas. Niestety szczegóły są mało widoczne.  
 

Do poprawnego wyświetlania strony niezbędne jest posiadanie zainstalowanej w systemie operacyjnym jednej z przeglądarek: Internet Explorer 7, FireFox 2, Opera 9.5, Safari 3 lub nowszych.

 

Na tej stronie używamy cookies i podobnych technologii, aby m.in. zapamiętać Twoje ulubione ustawienia i szybciej wyświetlać Ci je podczas kolejnych wizyt tutaj lub w celu świadczenia usługi. W każdej chwili możesz zmienić ustawienia cookies w Twojej przeglądarce i uniemożliwić zapisywanie ich na Twoim dysku. Dowiedz się więcej z naszej polityki prywatności i polityki cookies.

 

Designed By Soul & Mind