Wyszukiwarka

Newsletter

Informacja ZTM o funkcjonowaniu komunikacji miejskiej

tel. 61 646 33 44

Telefon alarmowy Centrali Nadzoru Ruchu

tel. 19 445

Powiadamianie SMS

wyślij SMS o treści: MPK pod numer tel. 4476
uitp-logo-2014
Nocna awaria budowlana na Trasie Katowickiej

Komunikaty

56  86  239  801
21.02.2017 Sianowska: prace kanalizacyjne
44  46  47
02.02.2017 Zmiana lokalizacji przystanku Boranta I N/Z”.
201
01.02.2017 Kursowanie linii 201 w weekendy
60
16.01.2017 Przystanki na Strzeszynie - kursy szkolne
46  60  95  236  246
11.01.2017 Przystanki w rejonie Strzeszyna
56  61  64  71  86  ...
01.01.2017 Zmiany na liniach autobusowych: do Kiekrza, Tarnowa Podgórnego i 71
64
21.12.2016 64 pojedzie przez Słowackiego
  Więcej komunikatów...
Sprawdź nasze oferty pracy!
chartowo-uszkodzenie-sieci-trakcyjnejDzisiejszej nocy, ok. godz. 1.20  doszło do poważnego uszkodzenia sieci trakcyjnej w ciągu ulic Chartowo i Żegrze. Do uszkodzenia doszło w trakcie prac żurawia przy demontażu konstrukcji wiaduktu Bolesława Krzywoustego. Element tej konstrukcji spadł na sieć trakcji tramwajowej i zerwał ją w obydwu kierunkach.

Na miejsce natychmiast przybyły nasze pogotowia techniczne: pogotowie sieci, torów i podstacji energetycznych. Ruch tramwajów dziennych został wstrzymany, a Nadzór Ruchu MPK skierował tramwaje linii 1, 5 i 17 objazdami. Uruchomiona została także komunikacja zastępcza. 6 autobusów „za tramwaj” kursowało robiąc pętlę od ronda Starołęka przez Hetmańską, Żegrze, Chartowo, Piaśnicką i Kurlandzką w kierunku do ronda.

- Uszkodzenia sieci były bardzo poważne – ocenia Łukasz Soszyński z Wydziału Utrzymania Sieci i Stacji poznańskiego MPK. - Bezzwłocznie przystąpiliśmy  do demontażu uszkodzonej sieci i naprawy wysięgników. Chodziło o czas. Zależało nam na tym, by jak najszybciej w porannym szczycie, wznowić ruch we wszystkich relacjach.
Dzięki sprawnej akcji tramwaje linii 1,5 i 17 powróciły na swoje trasy o godz. 8.25.
Bardzo nam miło, że na naszym FB odbieramy pochwały  i podziękowania za szybkie usunięcie awarii.

Jak zawsze w takich przypadkach, będziemy dochodzić odszkodowania za poniesione straty. Liczymy koszty. W ich skład wchodzi nocna naprawa, wstrzymanie komunikacji tramwajowej i uruchomienie komunikacji zastępczej.

Świadkami nocnego zdarzenia na Trasie Katowickiej byli studenci z Koła Naukowego Inżynierów Transportu Publicznego na Wydziale Maszyn Roboczych i Transportu Politechniki Poznańskiej. W nocy z 16/17 listopada wykonywali tam pomiary dotyczące geometrii torowiska tramwajowego. Wielkie szczęście, że nie byli w pobliżu miejsca gdzie spadł element konstrukcji wiaduktu. Zrobili jednak zdjęcia i przysłali je do nas. Niestety szczegóły są mało widoczne.  
 

Do poprawnego wyświetlania strony niezbędne jest posiadanie zainstalowanej w systemie operacyjnym jednej z przeglądarek: Internet Explorer 7, FireFox 2, Opera 9.5, Safari 3 lub nowszych.

 

Na tej stronie używamy cookies (tzw. ciasteczka), aby zapamiętać Twoje ulubione ustawienia i szybciej wyświetlać Ci je podczas kolejnych wizyt tutaj. W każdej chwili możesz zmienić ustawienia cookies w Twojej przeglądarce i uniemożliwić zapisywanie ich na Twoim dysku.

Designed By Soul & Mind