Wyszukiwarka

Newsletter

Informacja ZTM o funkcjonowaniu komunikacji miejskiej

tel. 61 646 33 44

Telefon alarmowy Centrali Nadzoru Ruchu

tel. 19 445

Aplikacja myMPK

pobierz z
google-play
uitp-logo-2014
Pożegnanie z krakowską N'ką

Komunikaty

170  240  242
01.02.2019 Korekty rozkładów jazdy i zmiany tras
237  320  321  323   396  ...
21.01.2019
28.01.2019
Przesunięcie przystanku „Koziegłowy/Krótka”
175  249  611   614   701
21.01.2019 Zmiana lokalizacji przystanku „Korfantego”
146  174  191  348
25.01.2019
30.04.2019
Remont wiaduktu nad stacją PST „Szymanowskiego”
201  za tramwaj
17.01.2019
18.01.201904:00
Awaryjne usuwanie usterki torowiska na rondzie Starołęka
106  154  188  198
14.01.2019
26.01.2019
Zimowe ferie szkolne
171
12.01.2019 Korekta rozkładu jazdy linii 171
106  146  160  168  236  ...
09.01.2019 Budowa sieci sanitarnej na ul. Biskupińskiej
155  166  238  245  T1
08.01.2019 Zmiana lokalizacji przystanku „Os. Czecha”
17  T1
02.01.2019 Zmiany na Żegrzu i Chartowie od 2 stycznia 2019 r.
wszystkie linie tramwajowe i autobusowe
01.01.2019 Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2019 r.
80  81  84
01.01.2019 Niedziele i święta z zakazem handlu w roku 2019
  01.01.2019 Zmiana numeracji poznańskich linii autobusowych od stycznia 2019r.
3
14.12.2018 Rozpoczęcie budowy tramwaju na Naramowice
12  14
22.10.2018 Przebudowa przystanku „Most Teatralny”
  Więcej komunikatów...
Sprawdź nasze oferty pracy!
krakowska-nka-w-trojskladzie30 sierpnia po raz ostatni na poznańskie torowiska tramwajowe wyjechał wypożyczony z MPK Kraków dwukierunkowy wagon generacji N o numerze taborowym 26. Niebieski wagon z 1954 roku, został sprowadzony do Poznania z okazji obchodów 135-lecia komunikacji miejskiej. W ostatnią niedzielę wakacji, krakowski N, ponownie połączony został z odbudowanym wagonem doczepnym Carl Weyer z 1905 r., by po raz ostatni wyruszyć w kursy linii turystycznej 0.

Tramwaj ten posiada oryginalne wnętrze, kabiny motorniczego na dwóch końcach wagonu, duże przesuwane drzwi po obu stronach. Na szczególną uwagę zasługuje przenośne stanowisko konduktora. Podobne siedziska dla obsługi pociągu stosowano również w poznańskich bimbach. Jako że w swoim taborze posiadamy skład złożony z wagonu silnikowego i doczepnego N + ND, nasz cenny nabytek - wagon Carl Wayer - potrzebuje wagonu z silnikiem do którego będzie mógł być podczepiany, aby wozić pasażerów po ulicach Poznania. Choć krakowski pojazd silnikowy opuści nasze miasto, jest szansa aby przywrócić na tory poznański wagon tego typu. Wszystko w ramach kolejnej odsłony Poznańskiego Budżetu Obywatelskiego!

Złożony przez Klub Miłośników Pojazdów Szynowych projekt odbudowy przedwojennego wagonu silnikowego Typu I z 1898 roku został pozytywnie zaopiniowany przez miejskie jednostki oraz rady osiedli. Był to jeden z pierwszych wagonów elektrycznych, których łącznie sprowadzono do Poznania 15 sztuk. Tramwaj posiadał 16 miejsc siedzących zlokalizowanych na bocznych ścianach wnętrza wagonu oraz 12 miejsc stojących na odkrytych platformach pomostów, gdzie pracował również motorniczy. Odbudowany wagon stanowić będzie nie lada atrakcję historyczną miasta. Pozwoli przybliżyć sposoby podróżowania naszych dziadków i pradziadków po poznańskich torowiskach. Dodatkowo, dzięki odbudowanemu w 2015 roku wagonowi doczepnemu Carl Weyer, możliwe będzie stworzenie historycznego składu wagonów sprzed I Wojny Światowej.

Głosowanie odbędzie się terminie od 1 do 12 października 2015 r. za pomocą formularza elektronicznego oraz w wyznaczonych punktach miasta, gdzie będzie można wypełnić specjalną ankietę. Każdy mieszkaniec Poznania, który ukończył 16 lat, będzie miał do dyspozycji 6 głosów do rozdysponowania na wszystkie kategorie. Ze względu na obszar oddziaływania, projekt zakwalifikowany został do projektów „ogólnomiejskich”.  Przeznaczono na nie w sumie 5 milionów złotych. Wyniki głosowania poznamy w listopadzie.

Bezpośredni link do projektu: https://budzet.um.poznan.pl/d/188
 

Do poprawnego wyświetlania strony niezbędne jest posiadanie zainstalowanej w systemie operacyjnym jednej z przeglądarek: Internet Explorer 7, FireFox 2, Opera 9.5, Safari 3 lub nowszych.

 

Na tej stronie używamy cookies i podobnych technologii, aby m.in. zapamiętać Twoje ulubione ustawienia i szybciej wyświetlać Ci je podczas kolejnych wizyt tutaj lub w celu świadczenia usługi. W każdej chwili możesz zmienić ustawienia cookies w Twojej przeglądarce i uniemożliwić zapisywanie ich na Twoim dysku. Dowiedz się więcej z naszej polityki prywatności i polityki cookies.

 

Designed By Soul & Mind