Wyszukiwarka

Newsletter

Informacja ZTM o funkcjonowaniu komunikacji miejskiej

tel. 61 646 33 44

Telefon alarmowy Centrali Nadzoru Ruchu

tel. 19 445

Powiadamianie SMS

wyślij SMS o treści: MPK pod numer tel. 4476

aby zrezygnować wyślij SMS o treści: MPKSTOP pod numer tel. 4476
uitp-logo-2014
Pożegnanie z krakowską N'ką

Komunikaty

  22.07.2017
23.07.2017
Maltanka
231  237  T6
21.07.2017 Zawieszenie funkcjonowania przystanku „Rondo Rataje”
45  64  79  252
17.07.2017 Przywrócenie przystanku końcowego „Kacza”
98
12.07.2017 Zmiana przystanku „UAM Wydział Fizyki”
T6
11.07.2017 Korekta rozkładu jazdy linii T6
68  69  71  235
10.07.2017
11.08.2017
Remont chodnika na ul. Przepadek
243
10.07.2017 Stała zmiana trasy linii 243
58  247
10.07.2017 Budowa ronda na skrzyżowaniu Starołęcka/Głuszyna
55  66  81  92  232
02.07.2017 Zmiana organizacji ruchu na ul. Inflanckiej
T6
01.07.2017 Przystanki na trasie linii T6
51  71  232  243  905
01.07.2017 Nowy przystanek "Uniwersytet Ekonomiczny"
2  3  6  7  9  ...
24.06.2017
31.08.2017
Królowej Jadwigi: remont torowiska (AKTUALIZACJA)
wszystkie linie tramwajowe i autobusowe
24.06.2017
31.08.2017
Letni rozkład jazdy
66  233
21.06.2017 Pętla Zieliniec: remont drogi
46
03.06.2017 Linia 46 pojedzie do Strzeszynka
239
25.05.2017 Jednokierunkowa ul. Nowina
  Więcej komunikatów...
Sprawdź nasze oferty pracy!
krakowska-nka-w-trojskladzie30 sierpnia po raz ostatni na poznańskie torowiska tramwajowe wyjechał wypożyczony z MPK Kraków dwukierunkowy wagon generacji N o numerze taborowym 26. Niebieski wagon z 1954 roku, został sprowadzony do Poznania z okazji obchodów 135-lecia komunikacji miejskiej. W ostatnią niedzielę wakacji, krakowski N, ponownie połączony został z odbudowanym wagonem doczepnym Carl Weyer z 1905 r., by po raz ostatni wyruszyć w kursy linii turystycznej 0.

Tramwaj ten posiada oryginalne wnętrze, kabiny motorniczego na dwóch końcach wagonu, duże przesuwane drzwi po obu stronach. Na szczególną uwagę zasługuje przenośne stanowisko konduktora. Podobne siedziska dla obsługi pociągu stosowano również w poznańskich bimbach. Jako że w swoim taborze posiadamy skład złożony z wagonu silnikowego i doczepnego N + ND, nasz cenny nabytek - wagon Carl Wayer - potrzebuje wagonu z silnikiem do którego będzie mógł być podczepiany, aby wozić pasażerów po ulicach Poznania. Choć krakowski pojazd silnikowy opuści nasze miasto, jest szansa aby przywrócić na tory poznański wagon tego typu. Wszystko w ramach kolejnej odsłony Poznańskiego Budżetu Obywatelskiego!

Złożony przez Klub Miłośników Pojazdów Szynowych projekt odbudowy przedwojennego wagonu silnikowego Typu I z 1898 roku został pozytywnie zaopiniowany przez miejskie jednostki oraz rady osiedli. Był to jeden z pierwszych wagonów elektrycznych, których łącznie sprowadzono do Poznania 15 sztuk. Tramwaj posiadał 16 miejsc siedzących zlokalizowanych na bocznych ścianach wnętrza wagonu oraz 12 miejsc stojących na odkrytych platformach pomostów, gdzie pracował również motorniczy. Odbudowany wagon stanowić będzie nie lada atrakcję historyczną miasta. Pozwoli przybliżyć sposoby podróżowania naszych dziadków i pradziadków po poznańskich torowiskach. Dodatkowo, dzięki odbudowanemu w 2015 roku wagonowi doczepnemu Carl Weyer, możliwe będzie stworzenie historycznego składu wagonów sprzed I Wojny Światowej.

Głosowanie odbędzie się terminie od 1 do 12 października 2015 r. za pomocą formularza elektronicznego oraz w wyznaczonych punktach miasta, gdzie będzie można wypełnić specjalną ankietę. Każdy mieszkaniec Poznania, który ukończył 16 lat, będzie miał do dyspozycji 6 głosów do rozdysponowania na wszystkie kategorie. Ze względu na obszar oddziaływania, projekt zakwalifikowany został do projektów „ogólnomiejskich”.  Przeznaczono na nie w sumie 5 milionów złotych. Wyniki głosowania poznamy w listopadzie.

Bezpośredni link do projektu: https://budzet.um.poznan.pl/d/188
 

Do poprawnego wyświetlania strony niezbędne jest posiadanie zainstalowanej w systemie operacyjnym jednej z przeglądarek: Internet Explorer 7, FireFox 2, Opera 9.5, Safari 3 lub nowszych.

 

Na tej stronie używamy cookies (tzw. ciasteczka), aby zapamiętać Twoje ulubione ustawienia i szybciej wyświetlać Ci je podczas kolejnych wizyt tutaj. W każdej chwili możesz zmienić ustawienia cookies w Twojej przeglądarce i uniemożliwić zapisywanie ich na Twoim dysku.

Designed By Soul & Mind