Wyszukiwarka

Newsletter

Informacja ZTM o funkcjonowaniu komunikacji miejskiej

tel. 61 646 33 44

Telefon alarmowy Centrali Nadzoru Ruchu

tel. 19 445

Powiadamianie SMS

wyślij SMS o treści: MPK pod numer tel. 4476

aby zrezygnować wyślij SMS o treści: MPKSTOP pod numer tel. 4476
uitp-logo-2014
Pożegnanie z krakowską N'ką

Komunikaty

44  46  51  74  85  ...
20.11.2017 Przesunięcie przystanku „Stoińskiego”
17  18  236  246
20.11.2017 Otwarcie ul. Dąbrowskiego
52  55
16.11.2017
29.11.2017
Prace remontowe na ul. Piwnej
58  247
16.11.2017 Nowy przystanek „Klimontowska”
84  87  90  91  93  ...
15.11.2017 Przesunięcia przystanków „Witosa Wiadukt”, „Suszki” i „Termalna”
77  727  803
13.11.2017
24.11.2017
Prace drogowe na ulicy Malwowej
  09.11.2017 Przystanek „Przyjemna”
45  91  240
06.11.2017 Prace drogowe na ulicy Jugosłowiańskiej
86  95  239  830  833  ...
06.11.201709:00 Przebudowa pętli autobusowej Kiekrz
23  69
04.11.2017 Zmiana rozkładu jazdy linii 23 i 69
54  55  62  66  92  ...
01.11.2017 Otwarcie wiaduktu na Trasie Katowickiej nad ulicami Żegrze i Chartowo. Integracja z gminą Kleszczewo
52  62  65  66  81  ...
31.10.201715:00 Zmiana lokalizacji przystanków „Os. Oświecenia”
29
29.10.2017 Zakończenie przebudowy przystanków „Różana”
45  91  240
24.10.2017 Prace drogowe na ulicy Jugosłowiańskiej
84
16.10.2017 Zmiana rozkładu jazdy linii 84
48
12.10.2017 Budowa kanalizacji na ul. Marcelińskiej
wszystkie linie tramwajowe  68  85  95
01.10.2017 Zmiany rozkładów jazdy na liniach tramwajowych i autobusowych
48
27.09.2017 Budowa kanalizacji na ul. Marcelińskiej
243  610  614  701
18.09.2017 Zmiany na przystankach „Luboń Wojska Polskiego ” i „Luboń Orlen”
2  3  5  9  13  ...
18.09.2017 Otwarcie ulicy 27 grudnia i Gwarnej oraz zamknięcie ulicy Dąbrowskiego (Most Teatralny – Rynek Jeżycki)
  Więcej komunikatów...
krakowska-nka-w-trojskladzie30 sierpnia po raz ostatni na poznańskie torowiska tramwajowe wyjechał wypożyczony z MPK Kraków dwukierunkowy wagon generacji N o numerze taborowym 26. Niebieski wagon z 1954 roku, został sprowadzony do Poznania z okazji obchodów 135-lecia komunikacji miejskiej. W ostatnią niedzielę wakacji, krakowski N, ponownie połączony został z odbudowanym wagonem doczepnym Carl Weyer z 1905 r., by po raz ostatni wyruszyć w kursy linii turystycznej 0.

Tramwaj ten posiada oryginalne wnętrze, kabiny motorniczego na dwóch końcach wagonu, duże przesuwane drzwi po obu stronach. Na szczególną uwagę zasługuje przenośne stanowisko konduktora. Podobne siedziska dla obsługi pociągu stosowano również w poznańskich bimbach. Jako że w swoim taborze posiadamy skład złożony z wagonu silnikowego i doczepnego N + ND, nasz cenny nabytek - wagon Carl Wayer - potrzebuje wagonu z silnikiem do którego będzie mógł być podczepiany, aby wozić pasażerów po ulicach Poznania. Choć krakowski pojazd silnikowy opuści nasze miasto, jest szansa aby przywrócić na tory poznański wagon tego typu. Wszystko w ramach kolejnej odsłony Poznańskiego Budżetu Obywatelskiego!

Złożony przez Klub Miłośników Pojazdów Szynowych projekt odbudowy przedwojennego wagonu silnikowego Typu I z 1898 roku został pozytywnie zaopiniowany przez miejskie jednostki oraz rady osiedli. Był to jeden z pierwszych wagonów elektrycznych, których łącznie sprowadzono do Poznania 15 sztuk. Tramwaj posiadał 16 miejsc siedzących zlokalizowanych na bocznych ścianach wnętrza wagonu oraz 12 miejsc stojących na odkrytych platformach pomostów, gdzie pracował również motorniczy. Odbudowany wagon stanowić będzie nie lada atrakcję historyczną miasta. Pozwoli przybliżyć sposoby podróżowania naszych dziadków i pradziadków po poznańskich torowiskach. Dodatkowo, dzięki odbudowanemu w 2015 roku wagonowi doczepnemu Carl Weyer, możliwe będzie stworzenie historycznego składu wagonów sprzed I Wojny Światowej.

Głosowanie odbędzie się terminie od 1 do 12 października 2015 r. za pomocą formularza elektronicznego oraz w wyznaczonych punktach miasta, gdzie będzie można wypełnić specjalną ankietę. Każdy mieszkaniec Poznania, który ukończył 16 lat, będzie miał do dyspozycji 6 głosów do rozdysponowania na wszystkie kategorie. Ze względu na obszar oddziaływania, projekt zakwalifikowany został do projektów „ogólnomiejskich”.  Przeznaczono na nie w sumie 5 milionów złotych. Wyniki głosowania poznamy w listopadzie.

Bezpośredni link do projektu: https://budzet.um.poznan.pl/d/188
 

Do poprawnego wyświetlania strony niezbędne jest posiadanie zainstalowanej w systemie operacyjnym jednej z przeglądarek: Internet Explorer 7, FireFox 2, Opera 9.5, Safari 3 lub nowszych.

 

Na tej stronie używamy cookies (tzw. ciasteczka), aby zapamiętać Twoje ulubione ustawienia i szybciej wyświetlać Ci je podczas kolejnych wizyt tutaj. W każdej chwili możesz zmienić ustawienia cookies w Twojej przeglądarce i uniemożliwić zapisywanie ich na Twoim dysku.

Designed By Soul & Mind