Wyszukiwarka

Newsletter

Informacja ZTM o funkcjonowaniu komunikacji miejskiej

tel. 61 646 33 44

Telefon alarmowy Centrali Nadzoru Ruchu

tel. 19 445

Powiadamianie SMS

wyślij SMS o treści: MPK pod numer tel. 4476

aby zrezygnować wyślij SMS o treści: MPKSTOP pod numer tel. 4476
uitp-logo-2014
Dzień Jeżyc z Ogórkiem

Komunikaty

71  243
15.01.2018 Zmiana lokalizacji przystanku „Rolna”
49
03.01.2018 Zmiana lokalizacji przystanków „Kalinowa”
75  249
02.01.2018 Zmiana nazwy przystanku Buczka
wszystkie linie tramwajowe  45  49  50  78  ...
02.01.2018 Zmiany od 2 stycznia 2018
243
01.01.2018 Zmiana trasy linii 243 w Luboniu
58  247
30.12.2017 Zmiany na rondzie Sypniewskiego
  Więcej komunikatów...
dzien-jezyc55 lat temu na poznańskie ulice po raz pierwszy wyjechał autobus zwany „Ogórkiem”. Była to Skoda - Karosa 7006RTOMex, wyprodukowana w Czechosłowacji. W sobotę 7 czerwca br. świętowaliśmy ten jubileusz. Z tej okazji, podczas Festiwalu Aktywnych Społeczności Lokalnych, na Jeżycach stanął dobrze wszystkim znany Jelcz 043 RTO wraz z przyczepką, a nasi goście mogli zobaczyć jak podróżowało się kilkadziesiąt lat temu. Zobacz zdjęcia.

Sobota pod znakiem „Ogórka”
Nasz czerwony pojazd stanął na terenie parkingu przed Starym ZOO. Miejsce było zresztą nieprzypadkowe, ponieważ początkowo właśnie w pobliskiej - nieczynnej już - zajezdni przy ul. Gajowej, "Ogórki" były naprawiane i w miarę możliwości terenowych, garażowane. 7 czerwca przy autobusie można było rozwiązywać zadania i kolorować na specjalnych okolicznościowych kartach, przygotowanych przez Bazgroszyt. Dla naszych gości mieliśmy drobne upominki.

Poza tym podczas festiwalu odbyły się koncerty, występy, stanął punkt informacyjny systemu PEKA. Chętni wzięli udział w Targu Różności, warsztatach rowerowych, ogrodniczych czy muzycznych lub korzystali z porad dietetyka. Była też Biesiada Jeżycka przy harcerskiej grochówce i konkurs na najlepsze jeżyckie ciasto.


Czy wiesz, że…
* Jedyny „Ogórek” we flocie poznańskiego MPK waży tyle co dwa młode samce i jedna samica słonia afrykańskiego, a jego długość wynosi tyle co 5 żyrafich szyj!

* Kierowca ma swoje osobne drzwi, którymi może wejść do środka.

* W nietypowym miejscu znajduje się silnik pojazdu – jest on umieszczony wewnątrz autobusu, zaraz obok kierowcy. Podczas pracy na liniach miejskich miało to swoje korzyści, gdyż rozgrzany silnik dodatkowo „dogrzewał” pasażerów. W razie awarii można go też było naprawiać także w trakcie niepogody, bo przynajmniej nikomu nie padało na głowę. Minusem był emitowany wewnątrz hałas.

* Niewielu pamięta, że po Poznaniu jeździły też Jelcze przegubowe. Na liniach pojawiły się w 1967 roku.

 

Do poprawnego wyświetlania strony niezbędne jest posiadanie zainstalowanej w systemie operacyjnym jednej z przeglądarek: Internet Explorer 7, FireFox 2, Opera 9.5, Safari 3 lub nowszych.

 

Na tej stronie używamy cookies (tzw. ciasteczka), aby zapamiętać Twoje ulubione ustawienia i szybciej wyświetlać Ci je podczas kolejnych wizyt tutaj. W każdej chwili możesz zmienić ustawienia cookies w Twojej przeglądarce i uniemożliwić zapisywanie ich na Twoim dysku.

Designed By Soul & Mind