Wyszukiwarka

Newsletter

Informacja ZTM o funkcjonowaniu komunikacji miejskiej

tel. 61 646 33 44

Telefon alarmowy Centrali Nadzoru Ruchu

tel. 19 445

Aplikacja myMPK

pobierz z
google-play
uitp-logo-2014
Kobiety świetnie kierują autobusami

Komunikaty

183  185  234  322
  Przystanek „Naramowicka/Serbska”
155  162  166  196  238  ...
24.06.2019
27.06.2019
Zmiany na Żegrzu
2  100  160  171  174  ...
23.06.2019 Bieg Lotto Poznański Czerwiec ‘56
186  195  833  834
20.06.2019 Psarskie: otwarcie przejazdu
4  5  6  7  8  ...
20.06.2019 II etap prac na rondzie Śródka / Prace torowo-wodociągowe na ul. Głogowskiej
201  231  232  233  234  ...
20.06.2019 Zakończenie prac torowych na Moście Teatralnym
wszystkie linie tramwajowe i autobusowe
20.06.2019
23.06.2019
Długi weekend 20 - 23.06.2019
wszystkie linie tramwajowe i autobusowe
20.06.2019
01.09.2019
Letni rozkład jazdy
243
13.06.2019 Zmiana lokalizacji przystanku „Luboń/Podgórna”
160  183
12.06.2019 Tymczasowa likwidacja przystanków „Truskawiecka”
186  195  833  834
08.06.2019
20.06.2019
Psarskie: zamknięty przejazd kolejowy
155  162  166  196
06.06.2019 Zmiany na Żegrzu od 6 czerwca 2019 r.
182  191  193  195
04.06.2019 Zmiana lokalizacji przystanku „Niestachowska”
12  14  201
01.06.2019 Otwarcie przystanków „Most Teatralny” na trasie PST
834
28.05.2019 Otwarcie przejazdu kolejowego w Rokietnicy
237  320  321
27.05.2019 Przesunięcie przystanku Koziegłowy/Krótka
146  160  236
22.05.2019 Zmiana trasy linii 146, 160, 236
146  174  191  198  348
18.05.2019 Zmiana organizacji ruchu na wiadukcie nad stacją PST „Szymanowskiego”
188  198  902
06.05.2019 Zmiany na linii 188
T1
15.04.2019 Zmiana organizacji ruchu na rondzie Żegrze
  Więcej komunikatów...
Sprawdź nasze oferty pracy!
ania-szmidt-m16 kobiet zasiada dzisiaj za sterami autobusów miejskich. Jeszcze dwa lata temu kobiet-kierowców w poznańskim MPK było zaledwie pięć. Jeżdżą, bo to ich pasja.
Pierwsza kobieta została kierowcą autobusu MPK w grudniu 2006 roku. Wcześniej ta praca była uważana za typowo męską: kręcenie wielką kierownicą wymagało siły i dużego zasięgu ramion. Wszystko się zmieniło, gdy tabor poznańskiego przewoźnika zasiliły nowoczesne autobusy Neoplana, MAN-a czy Solarisa.

- Zawsze lubiłam jeździć samochodem osobowym - mówi Joanna Barłóg, kierowca MPK od dwóch lat. - Dlatego koleżanka nie musiała mnie długo namawiać, żebym spróbowała swoich sił na większym pojeździe.
Pani Joanna po urlopie macierzyńskim postanowiła odbyć szkolenie w MPK. Spodobało się.
- Jeździć dużym autobusem, dla ludzi, naprawdę to lubię - zapewnia. - Większość z nas zdecydowała się na pracę jako kierowca autobusu, ponieważ to także nasza pasja.

O prowadzeniu autobusu marzyła także Anna Szmidt, która kierowcą została trzy lata temu. Z wielkim żalem żegnała z kolegami Ikarusy, kiedy MPK zdecydowało się wycofać je z eksploatacji.
- Kocham autobusy. Ale ktoś, w kogo żyłach płynie olej napędowy, nie może ich nie kochać - żartuje pani Anna. Z przyjemnością prowadziła także stare autobusy, mimo że kręcenie kierownicą było dużo trudniejsze, niż  w nowoczesnych pojazdach.

Panie narzekają jedynie na to, że pracuje się na zmiany, co bywa kłopotliwe, zwłaszcza, gdy ma się dzieci. No i czasami trzeba wcześnie wstawać. Denerwujący bywa także ruch w mieście, kiedy autobus utknie w korku.

Dobre zdanie o kobietach za kółkiem autobusu mają nie tylko pasażerowie i szefowie, ale również koledzy z zajezdni.
- Świetnie jeżdżą - twierdzi Grzegorz Łukomski, również kierowca MPK. - Poza tym łagodzą obyczaje w zajezdni. Kiedy w pobliżu pojawia się któraś z koleżanek, atmosfera staje się weselsza, mężczyźni zwracają większą uwagę na słowa, którymi się posługują.
Jego zdaniem wielką zaletą jest też to, że hamują się również pasażerowie. Nie są tak nieuprzejmi, jak w stosunku do mężczyzn. Choć przykre sytuacje również się zdarzają, a niektórzy agresywni pasażerowie nie zwracają uwagi, na kogo krzyczą.

Mimo że kobiety-kierowcy są dobrze oceniane, to jednak żadna z nich nie dostała się do drugiego etapu konkursu na kierowcę roku MPK (wystartowały cztery).
- Ja się nie odważyłam. Wydaje mi się, że za krótko jeszcze pracuję. Ale za dwa lata chcę pokazać kolegom, że dużo potrafię - zapewnia Joanna Barłóg.


Katarzyna Fertsch, Głos Wielkopolski
 

Do poprawnego wyświetlania strony niezbędne jest posiadanie zainstalowanej w systemie operacyjnym jednej z przeglądarek: Internet Explorer 7, FireFox 2, Opera 9.5, Safari 3 lub nowszych.

 

Na tej stronie używamy cookies i podobnych technologii, aby m.in. zapamiętać Twoje ulubione ustawienia i szybciej wyświetlać Ci je podczas kolejnych wizyt tutaj lub w celu świadczenia usługi. W każdej chwili możesz zmienić ustawienia cookies w Twojej przeglądarce i uniemożliwić zapisywanie ich na Twoim dysku. Dowiedz się więcej z naszej polityki prywatności i polityki cookies.

 

Designed By Soul & Mind