Wyszukiwarka

Newsletter

Informacja ZTM o funkcjonowaniu komunikacji miejskiej

tel. 61 646 33 44

Telefon alarmowy Centrali Nadzoru Ruchu

tel. 19 445

Aplikacja myMPK

pobierz z
google-play
uitp-logo-2014
Zmodernizowana Tatra - najważniejsze jest niewidoczne dla oczu

Komunikaty

155
19.10.2019 Weekendowe wydłużenie linii nr 155
1  2  4  5  6  ...
20.10.2019 20 PKO Poznań Maraton
157  233  245
16.10.2019 Tymczasowa zmiana lokalizacji przystanku „Mogileńska”
160  183
14.10.2019 Tymczasowa zmiana lokalizacji przystanku „Os. Reduta” / Przywrócenie funkcjonowania przystanków „Truskawiecka”
184
14.10.2019 Zmiana rozkładu jazdy linii 184
147  151  167  174  184  ...
10.10.2019 Tymczasowa zmiana lokalizacji przystanków „Os. Piastowskie” i „Naramowicka/Serbska”
201  202  231
08.10.2019
24.10.2019
Przeglądy stacji prostownikowych
154  157  162  196  233  ...
07.10.2019 Zmiany lokalizacji przystanków
155  166  192  232  245
05.10.2019 Przystanki „Osiedle Czecha”
183  185  234  322
03.10.2019 Przywrócenie lokalizacji przystanku „Naramowicka/Serbska”
1  6  7  9  12  ...
01.10.2019 Zmiany w rozkładach jazdy od 1 października
  30.09.2019 Zmiana lokalizacji przystanków „Trójpole”, „Oliwkowa”, „Porzeczkowa”
160
25.09.2019 Zmiana lokalizacji przystanków „Kartuska”
168  178  190  193  246  ...
16.09.2019 Zmiana lokalizacji przystanku „Trójpole”
146  178
10.09.2019 Zmiana lokalizacji przystanku „Łęgowskiego”
178
04.09.2019 Korekta trasy linii nr 178
wszystkie linie tramwajowe i autobusowe
02.09.2019 Zasadniczy rozkład jazdy 2019/2020. Nowe linie autobusowe i przystanki
  Więcej komunikatów...
Sprawdź nasze oferty pracy!
tatra-po-modernizacji-01-mCałkowicie nowy układ napędowy oraz układ hamulcowy, które zwiększą bezawaryjność w ruchu liniowym – to najważniejsze zmiany, jakie zostały wprowadzone w „nowej” wersji Tatry, zwanej RT6 MF06 AC. Ponadto w wagonie działa monitoring zewnętrzny i wewnętrzny, zamontowano nowy system informacji pasażerskiej, nowe siedzenia, wykładzinę antypoślizgową, klimatyzację w kabinie motorniczego i odświeżono wnętrze tramwaju. Zobacz zdjęcia.


Najważniejsze niewidoczne dla oczu
Tramwaj został wyposażony w 4 silniki prądu przemiennego, z możliwością rekuperacji energii do sieci, co oznacza, że pozyskaną podczas hamowania energię, będzie mógł ponownie wykorzystać. Zainstalowano komputer pokładowy spełniający wszystkie funkcje systemu diagnostycznego układu napędowego oraz innych ważnych układów w wagonie, tj. układu hamulcowego, ogrzewania itd. Nowy układ hamulcowy składa się z trzech niezależnych systemów (po jednym na wózek), sterowanych centralnie. Daje to większą kontrolę nad układem hamowania, niż w przypadku, gdy procesem tym kierują dwa różnego pochodzenia systemy.

Nowości dla pasażerów
Pasażerowie przede wszystkim zauważą zmianę wyglądu wnętrza tramwaju. Zostało ono całkowicie zregenerowane i przybrało nową, jaśniejszą kolorystykę. Pojazd wyposażono w nowe siedzenia. Zastosowano nową antypoślizgową wykładzinę podłogową. Jest także miejsce dla osoby niepełnosprawnej - z miękkim oparciem i pasami bezpieczeństwa. Dodatkowo wagon wzbogacił się o nowe oświetlenie zewnętrzne w formie zintegrowanych paneli świetlnych z zastosowaniem technologii LED.

Całkiem nowy jest także system informacji pasażerskiej. Wewnątrz i na zewnątrz wagonu zamontowano nowe tablice LED, łącznie z charakterystyczną dla Poznania okrągłą tablicą dachową z numerem linii. Tramwaj posiada system zapowiedzi głosowej przystanków, radiotelefon oraz rozbudowany system monitoringu.

W tramwaju zamontowano nowoczesny system sterowania ogrzewaniem w przedziale pasażerskim. Sterowanie układem utrzymuje stałą temperaturę, zapewniając większy komfort wewnątrz tramwaju.

Komfort dla prowadzącego pojazd
Polepszą się też warunki pracy motorniczych, którzy będą mogli skorzystać z klimatyzowanej kabiny. Zmieniono pulpit motorniczego na podobny do tych, które pracownicy doskonale znają z Moderusa Alfa oraz Moderusa Beta. Znalazły się na nim, oprócz standardowych paneli z przyciskami, panel z ekranem dotykowym oraz komputer KWSR.

Kamery monitoringu obserwują zarówno wnętrze tramwaju jak i obszar zewnątrz. Kamera zastępująca lewe lusterko wsteczne i kamera obserwująca obszar torowiska pozwoli śledzić także to co dzieje się na zewnątrz pojazdu.

Będą kolejne Tatry
Są plany, aby stopniowo modernizować kolejne wagony. Doświadczenia związane z eksploatacją pierwszego zmodernizowanego egzemplarza, pozwolą na wprowadzenie odpowiednich poprawek i udogodnień, tak aby „nowa” Tatra, jak najlepiej sprawowała się na torach oraz służyła kierującym pojazdy, jak i pasażerom.
 

Do poprawnego wyświetlania strony niezbędne jest posiadanie zainstalowanej w systemie operacyjnym jednej z przeglądarek: Internet Explorer 7, FireFox 2, Opera 9.5, Safari 3 lub nowszych.

 

Na tej stronie używamy cookies i podobnych technologii, aby m.in. zapamiętać Twoje ulubione ustawienia i szybciej wyświetlać Ci je podczas kolejnych wizyt tutaj lub w celu świadczenia usługi. W każdej chwili możesz zmienić ustawienia cookies w Twojej przeglądarce i uniemożliwić zapisywanie ich na Twoim dysku. Dowiedz się więcej z naszej polityki prywatności i polityki cookies.

 

Designed By Soul & Mind