Wyszukiwarka

Newsletter

Informacja ZTM o funkcjonowaniu komunikacji miejskiej

tel. 61 646 33 44

Telefon alarmowy Centrali Nadzoru Ruchu

tel. 19 445

Aplikacja myMPK

pobierz z
google-play
uitp-logo-2014
Od przyszłego tygodnia będzie woził Poznaniaków

Komunikaty

183  185  234  322
  Przystanek „Naramowicka/Serbska”
155  162  166  196  238  ...
24.06.2019
27.06.2019
Zmiany na Żegrzu
2  100  160  171  174  ...
23.06.2019 Bieg Lotto Poznański Czerwiec ‘56
186  195  833  834
20.06.2019 Psarskie: otwarcie przejazdu
4  5  6  7  8  ...
20.06.2019 II etap prac na rondzie Śródka / Prace torowo-wodociągowe na ul. Głogowskiej
201  231  232  233  234  ...
20.06.2019 Zakończenie prac torowych na Moście Teatralnym
wszystkie linie tramwajowe i autobusowe
20.06.2019
23.06.2019
Długi weekend 20 - 23.06.2019
wszystkie linie tramwajowe i autobusowe
20.06.2019
01.09.2019
Letni rozkład jazdy
243
13.06.2019 Zmiana lokalizacji przystanku „Luboń/Podgórna”
160  183
12.06.2019 Tymczasowa likwidacja przystanków „Truskawiecka”
186  195  833  834
08.06.2019
20.06.2019
Psarskie: zamknięty przejazd kolejowy
155  162  166  196
06.06.2019 Zmiany na Żegrzu od 6 czerwca 2019 r.
182  191  193  195
04.06.2019 Zmiana lokalizacji przystanku „Niestachowska”
12  14  201
01.06.2019 Otwarcie przystanków „Most Teatralny” na trasie PST
834
28.05.2019 Otwarcie przejazdu kolejowego w Rokietnicy
237  320  321
27.05.2019 Przesunięcie przystanku Koziegłowy/Krótka
146  160  236
22.05.2019 Zmiana trasy linii 146, 160, 236
146  174  191  198  348
18.05.2019 Zmiana organizacji ruchu na wiadukcie nad stacją PST „Szymanowskiego”
188  198  902
06.05.2019 Zmiany na linii 188
T1
15.04.2019 Zmiana organizacji ruchu na rondzie Żegrze
  Więcej komunikatów...
Sprawdź nasze oferty pracy!
moderus-beta-szkolenie-miasto-m11 maja motorniczowie oraz instruktorzy jazdy MPK Poznań Sp. z o.o. przeszli szkolenie z zakresu budowy i obsługi tramwaju Moderus Beta. Poznali nowy model tramwaju zarówno w teorii i na schematach, jak i w praktyce – za sterem. Powód? Planujemy, że już w przyszłym tygodniu „Beta” zadebiutuje na poznańskich torowiskach i będzie woziła pasażerów linii 13.

Moderus Beta to pojazd jednoprzestrzenny, czyli nie podzielony na dwa osobne wagony. Wyposażony jest w niskopodłogowy człon, który ułatwi podróż osobom niepełnosprawnym i opiekunom z wózkiem dziecięcym. Zamontowano w nim lepszy niż w starych tramwajach układ wentylacji oraz nagrzewania. Urządzenia grzewczo-wentylacyjne znajdują się zarówno w suficie jak i pod siedzeniami, co zapewnia lepsze sterowanie temperaturą wewnątrz. Warto też zaznaczyć, że system automatycznie utrzymuje określoną ilość stopni w pojeździe. Drzwi pojazdu otwierają się odskokowo na zewnątrz wagonu, co zapewnia zwiększenie otworu drzwiowego i większą swobodę wymiany pasażerów. Beta jest także dłuższa, dzięki czemu zabierze na pokład znacznie więcej osób. Krzesełka mają nowoczesny wygląd, z przodu wyściełane są miękką tkaniną, natomiast tył oparcia ma estetyczny metaliczny kolor. Oprócz tradycyjnych, znajduje się też 9 siedzeń składanych. Miejsca specjalne np. dla opiekuna z dzieckiem bądź osoby niepełnosprawnej oznaczają haftowane piktogramy. Osoby poruszające się na wózku mają do dyspozycji miękkie oparcie, podłokietnik oraz pasy bezpieczeństwa. Informację pasażerską zapewni nowoczesny system zapowiedzi głosowych oraz tekstowych wyświetlanych na ledowych wyświetlaczach wewnątrz i na zewnątrz pojazdu.

Tramwaj posiada energooszczędną aparaturę z silnikami prądu przemiennego, która ułatwia odzysk i przekazywanie energii do sieci trakcyjnej. Bezpieczeństwo zapewni system łączności radiowej z Centralą Nadzoru Ruchu oraz monitoring wnętrza jak i otoczenia tramwaju. W tym celu zamontowano trzy zewnętrzne kamery wspomagające lusterko zewnętrzne i obserwujące przestrzeń przed wagonem. Pojazd posiada także czarną skrzynkę, która rejestruje sygnały ważne dla bezpieczeństwa jazdy. Podobnie jak w samolotach czarna skrzynka jest czerwonego koloru. Na pulpicie motorniczy, oprócz standardowych przycisków, znajdzie ekrany dotykowe, a tramwaj będzie prowadził przy pomocy joysticka, który zastąpi dotychczas stosowane pedały jazdy, hamowania i czuwaka.

W tym roku do MPK Poznań dotrze jeszcze kolejnych 6 Moderusów Beta. W kolejnych latach można spodziewać się dalszych wagonów tego typu.

Tramwaj Moderus Beta MF 02 AC w dniu 28 kwietnia uzyskał świadectwo homologacji. Oznacza to, że nowe tramwaje produkowane przez Modertrans Poznań spełniają wszystkie przepisy obowiązujące w Polsce. Wystawione przez Ministra Infrastruktury świadectwo pozwala na eksploatację tramwaju z pasażerami.

Zobacz nowy poznański tramwaj w naszej galerii!
 

Do poprawnego wyświetlania strony niezbędne jest posiadanie zainstalowanej w systemie operacyjnym jednej z przeglądarek: Internet Explorer 7, FireFox 2, Opera 9.5, Safari 3 lub nowszych.

 

Na tej stronie używamy cookies i podobnych technologii, aby m.in. zapamiętać Twoje ulubione ustawienia i szybciej wyświetlać Ci je podczas kolejnych wizyt tutaj lub w celu świadczenia usługi. W każdej chwili możesz zmienić ustawienia cookies w Twojej przeglądarce i uniemożliwić zapisywanie ich na Twoim dysku. Dowiedz się więcej z naszej polityki prywatności i polityki cookies.

 

Designed By Soul & Mind