Wyszukiwarka

Newsletter

Informacja ZTM o funkcjonowaniu komunikacji miejskiej

tel. 61 646 33 44

Telefon alarmowy Centrali Nadzoru Ruchu

tel. 19 445

Powiadamianie SMS

wyślij SMS o treści: MPK pod numer tel. 4476

aby zrezygnować wyślij SMS o treści: MPKSTOP pod numer tel. 4476

Aplikacja myMPK

pobierz z
google-play
uitp-logo-2014
Od przyszłego tygodnia będzie woził Poznaniaków

Komunikaty

  17.12.2018 Ciąg dalszy prac na węźle Rondo Kaponiera
  01.01.2019 Niedziele i święta z zakazem handlu w roku 2019
55
17.12.2018 Powrót linii 55 na stałą trasę
  22.12.2018
06.01.2019
Funkcjonowanie linii komunikacyjnych obsługiwanych przez MPK Poznań w okresie świąteczno-noworocznym 22 grudnia 2018 r. – 6 stycznia 2019 r.
3
14.12.2018 Rozpoczęcie budowy tramwaju na Naramowice
  01.01.2019 Zmiana numeracji poznańskich linii autobusowych od stycznia 2019r.
3
14.12.2018 Początek prac przy budowie trasy tramwajowej na Naramowice
71
08.12.2018 Powrót linii 71 na stałą trasę
49
05.12.2018 Zakończenie usuwania awarii wodociągowej na Kołłątaja
  04.12.2018 Przystanek „Rolna” w kierunku ul. Wspólnej
232  233  234  236  238  ...
03.12.2018 Prace na węźle Rondo Kaponiera
24
01.12.2018
16.12.2018
Bimba Betlejemska
201  202  237
01.12.2018
02.01.2019
Zmiany w komunikacji nocnej od 1 grudnia 2018
71  76  243
24.11.2018 Zmiany na przystankach „Rolna”
66  233
24.11.2018 Nowa trasa do Zielińca
234
14.11.2018 Przesunięcie przystanku „Wielkopolska”
49
14.11.2018 Przywrócenie przystanków „Czechosłowacka Tunel”
52  84  238
12.11.2018 Likwidacja przystanku autobusowego „Lubuszańska”
12  14
22.10.2018 Przebudowa przystanku „Most Teatralny”
54
17.09.2018 Budowa kolektora na ulicy Spławie
  03.09.2018 Nowe przystanki tymczasowe „Rondo Żegrze”
1  5  17  201  231  ...
12.08.201823:00 Przebudowa ronda Żegrze
  Więcej komunikatów...
Sprawdź nasze oferty pracy!
moderus-beta-szkolenie-miasto-m11 maja motorniczowie oraz instruktorzy jazdy MPK Poznań Sp. z o.o. przeszli szkolenie z zakresu budowy i obsługi tramwaju Moderus Beta. Poznali nowy model tramwaju zarówno w teorii i na schematach, jak i w praktyce – za sterem. Powód? Planujemy, że już w przyszłym tygodniu „Beta” zadebiutuje na poznańskich torowiskach i będzie woziła pasażerów linii 13.

Moderus Beta to pojazd jednoprzestrzenny, czyli nie podzielony na dwa osobne wagony. Wyposażony jest w niskopodłogowy człon, który ułatwi podróż osobom niepełnosprawnym i opiekunom z wózkiem dziecięcym. Zamontowano w nim lepszy niż w starych tramwajach układ wentylacji oraz nagrzewania. Urządzenia grzewczo-wentylacyjne znajdują się zarówno w suficie jak i pod siedzeniami, co zapewnia lepsze sterowanie temperaturą wewnątrz. Warto też zaznaczyć, że system automatycznie utrzymuje określoną ilość stopni w pojeździe. Drzwi pojazdu otwierają się odskokowo na zewnątrz wagonu, co zapewnia zwiększenie otworu drzwiowego i większą swobodę wymiany pasażerów. Beta jest także dłuższa, dzięki czemu zabierze na pokład znacznie więcej osób. Krzesełka mają nowoczesny wygląd, z przodu wyściełane są miękką tkaniną, natomiast tył oparcia ma estetyczny metaliczny kolor. Oprócz tradycyjnych, znajduje się też 9 siedzeń składanych. Miejsca specjalne np. dla opiekuna z dzieckiem bądź osoby niepełnosprawnej oznaczają haftowane piktogramy. Osoby poruszające się na wózku mają do dyspozycji miękkie oparcie, podłokietnik oraz pasy bezpieczeństwa. Informację pasażerską zapewni nowoczesny system zapowiedzi głosowych oraz tekstowych wyświetlanych na ledowych wyświetlaczach wewnątrz i na zewnątrz pojazdu.

Tramwaj posiada energooszczędną aparaturę z silnikami prądu przemiennego, która ułatwia odzysk i przekazywanie energii do sieci trakcyjnej. Bezpieczeństwo zapewni system łączności radiowej z Centralą Nadzoru Ruchu oraz monitoring wnętrza jak i otoczenia tramwaju. W tym celu zamontowano trzy zewnętrzne kamery wspomagające lusterko zewnętrzne i obserwujące przestrzeń przed wagonem. Pojazd posiada także czarną skrzynkę, która rejestruje sygnały ważne dla bezpieczeństwa jazdy. Podobnie jak w samolotach czarna skrzynka jest czerwonego koloru. Na pulpicie motorniczy, oprócz standardowych przycisków, znajdzie ekrany dotykowe, a tramwaj będzie prowadził przy pomocy joysticka, który zastąpi dotychczas stosowane pedały jazdy, hamowania i czuwaka.

W tym roku do MPK Poznań dotrze jeszcze kolejnych 6 Moderusów Beta. W kolejnych latach można spodziewać się dalszych wagonów tego typu.

Tramwaj Moderus Beta MF 02 AC w dniu 28 kwietnia uzyskał świadectwo homologacji. Oznacza to, że nowe tramwaje produkowane przez Modertrans Poznań spełniają wszystkie przepisy obowiązujące w Polsce. Wystawione przez Ministra Infrastruktury świadectwo pozwala na eksploatację tramwaju z pasażerami.

Zobacz nowy poznański tramwaj w naszej galerii!
 

Do poprawnego wyświetlania strony niezbędne jest posiadanie zainstalowanej w systemie operacyjnym jednej z przeglądarek: Internet Explorer 7, FireFox 2, Opera 9.5, Safari 3 lub nowszych.

 

Na tej stronie używamy cookies i podobnych technologii, aby m.in. zapamiętać Twoje ulubione ustawienia i szybciej wyświetlać Ci je podczas kolejnych wizyt tutaj lub w celu świadczenia usługi. W każdej chwili możesz zmienić ustawienia cookies w Twojej przeglądarce i uniemożliwić zapisywanie ich na Twoim dysku. Dowiedz się więcej z naszej polityki prywatności i polityki cookies.

 

Designed By Soul & Mind