Wyszukiwarka

Newsletter

Informacja ZTM o funkcjonowaniu komunikacji miejskiej

tel. 61 646 33 44

Telefon alarmowy Centrali Nadzoru Ruchu

tel. 19 445

Aplikacja myMPK

pobierz z
google-play
uitp-logo-2014
Szyny ciche i jak nowe

Komunikaty

182  191  239
09.12.2019 Przystanek „Żeromskiego”
171  182
09.12.2019 Zakończenie remontu pętli Os. Wichrowe Wzgórze
16
01.12.2019
22.12.2019
Wzmocnienie linii 16 w niedziele
wszystkie linie tramwajowe  158  165  166  245
01.12.2019 Zmiany w rozkładach jazdy od 1 grudnia 2019
157  233  245
29.11.2019 Przywrócenie lokalizacji przystanku „Mogileńska”
238  249  252
29.11.2019 Przywrócenie stałych przystanków autobusów nocnych na odcinku Most Dworcowy – Rynek Łazarski
160  164  182  236  246
26.11.2019 Tymczasowa lokalizacja przystanków „Uniwersytet Przyrodniczy”
182  191  195  239
25.11.2019 Prace naprawcze na ul. Dąbrowskiego - AKTUALIZACJA
151  174  190  191  193  ...
26.11.2019 Zmiany stanowisk odjazdowych na dworcu Sobieskiego
  Więcej komunikatów...
Sprawdź nasze oferty pracy!
szlifowanie-szyn-mChcemy mieć ciche tramwaje przyjazne miastu. Dlatego podejmujemy walkę o obniżenie poziomu hałasu. Tam gdzie hałas pochodzi od nierówności na powierzchni główki tocznej, będziemy szlifować szyny.

Norma dla centrum miasta to 65 decybeli. Różnymi metodami staramy się tej normy nie przekroczyć. Stosujemy specjalne wygłuszenia, elastomerowe okleiny na szyny i gumowe płyty na przejazdach przez tory. Zakładamy elastyczne podkładki likwidujące skutki wibracji – głównej przyczyny hałasu, smarujemy szyny i obręcza kół, wymieniamy napędy drzwiowe na ciche i bezpieczne, likwidujemy spękania szyn, wprowadzamy ograniczenia prędkości, co pozwala ograniczyć poziom hałasu o 10 decybeli, ale niestety wydłuża czas podróży i powoduje wzrost zużycia energii.
Tym razem przystępujemy do następnego etapu walki o tramwaje ciche i przyjazne miastu. Będziemy szlifować szyny, co w znaczący sposób wpłynie na obniżenie poziomu hałasu, poprawi płynność jazdy i ograniczy zużycie torów.
Tory szlifować będzie specjalna maszyna sprowadzona z Niemiec (w Polsce takiej nie ma), która 1 kilometr szyny jest zdolna wyremontować w ciągu 4 godzin. Do tej pory z takiej maszyny jeszcze nie korzystaliśmy; podobną technologię z dobrym rezultatem zastosowaliśmy tylko na PST. Skutek jest wyraźnie odczuwalny.

W sumie zabiegowi szlifowania chcemy poddać ponad 13 kilometrów  szyn.  
Prace rozpoczniemy już w nocy z 19/20 lipca w tych miejscach, w których hałas jest najbardziej dokuczliwy. Oto wykaz tych miejsc:
•    skrzyżowanie ulic Hetmańska/Głogowska do wiaduktu nad Dolną Wildą
•    ul.Strzelecka
•    ul. Głogowska (od Hetmańskiej do Ściegiennego)
•    ul. Dąbrowskiego (od Żeromskiego do Rynku Jeżyckiego)
•    ul. Fredry
•    ul.Gwarna
•    ul. 28 Czerwca 1956 (od Wybickiego do Hetmańskiej)

Prace można prowadzić tylko wtedy gdy tramwaje nie kursują. Dlatego, żeby nie paraliżować komunikacji będziemy szlifować szyny w nocy, licząc na wyrozumiałość mieszkańców, którym może to zakłócić wypoczynek nocny. Dzięki ich zrozumieniu obejdzie się bez utrudnień w ruchu, a tramwaje będą jeździć ciszej po przeprowadzeniu remontu.

Szlifowanie szyn potrwa najprawdopodobniej 2 tygodnie. Jest to zależne od pogody, prace nie mogą bowiem toczyć się w deszczu.
 

Do poprawnego wyświetlania strony niezbędne jest posiadanie zainstalowanej w systemie operacyjnym jednej z przeglądarek: Internet Explorer 7, FireFox 2, Opera 9.5, Safari 3 lub nowszych.

 

Na tej stronie używamy cookies i podobnych technologii, aby m.in. zapamiętać Twoje ulubione ustawienia i szybciej wyświetlać Ci je podczas kolejnych wizyt tutaj lub w celu świadczenia usługi. W każdej chwili możesz zmienić ustawienia cookies w Twojej przeglądarce i uniemożliwić zapisywanie ich na Twoim dysku. Dowiedz się więcej z naszej polityki prywatności i polityki cookies.

 

Designed By Soul & Mind